Zięba - pytania_zebrane_2008.doc

(310 KB) Pobierz

Pytania EMOCJE I MOTYWACJE przygotowane w 2008 roku przez studentów

 

1. Zmiany w głosie powodowane emocjami nie są łatwe do ukrycia. Jeśli kłamstwo dotyczy głównie emocji przeżywanych w samym momencie kłamania, to jest prawdopodobne, że pojawi się przeciek. Jeżeli celem

kłamstwa było ukrycie smutku to:

    a) głos powinien być intensywniejszy i mieć wyższe brzmienie

    b) może być szybsze tempo mówienia

    c) tempo mówienia będzie wolniejsze

    d) zmiany w głosie są odwrotne niż opisane w podpunktach a i b

PRAWIDŁOWA  odpowiedź: d

 

2. Podniesiony ton głosu jest oznaką:

    a) smutku i kłamstwa

    b) znudzenia

    c) złości, podniecenia i/lub strachu

    d) żadna z wyżej wymienionych odpowiedzi nie jest prawidłowa

PRAWIDŁOWA odpowiedź: c

 

3. Przepracowanie doświadczeń traumatycznych odnosi się do:

    a) próby stłumienia myśli o wydarzeniach traumatycznych poprzez wypełnienie czasu różnego rodzju aktywnością

    b) próby zrozumienia, co się wydarzyło i zintegrowania tego z życiem oraz "opanowania nadwrażliwości" na bodźce sensoryczne

    c) próby zrozumienia i obniżenia zdolności do tworzenia opisów słownych w/w doświadczeń

    d) próby stłumienia myśli, obniżenia zdolności do tworzenia opisów słownych w/w doświadczeń i "opanowania nadwrażliwości" na bodźce sensoryczne

PRAWIDŁOWA odpowiedź: b

 

4. Wielokrotnie wymieniane w książce P. Ekmana pt.: "Kłamstwo i jego wykrywanie....." pojęcie ryzyka Brakawa oznacza, że:

    a) wykrywający kłamstwo nie bierze pod uwagę różnic indywidualnych w zakresie ekspresji emocji

    b) nie bierze się pod uwagę, iż niektóre osoby prawdomówne są zaniepokojone, kiedy ktoś podejrzewa je o kłamstwo

    c) najczęściej stosowaną "maską" jest uśmiech

    d) brak mikroekspresji i ekspresji stłumionej dowodzi prawdomówności

PRAWIDŁOWA odpowiedź: a

 

1.Ktore cechy traumy moga prowadzic do powstania aleksytymii:

A chroniczne narazenie zycia lub integralnosci psychicznej, przy braku mozliwosci rozladowania napiecia emocjonalnego.

B brak poczucia kontroli w sytuacji traumatycznej i antycypacja utraty samokontroli, zwlaszcza w odniesieniu do gniewu i strachu.

C brak wsparcia i zrozumienia ze strony najblizszego ototczenia.

D wszystkie odpowiedzi są poprawne.

odpowiedz D

 

2.Aleksytymia jest:

A zaburzeniem orientacji we wlasnym zyciu emocjonalnym, prowadzące do zaburzeń w modulacji emocji.

B Jest to odretwienie emocjonalne.

C Jest to umiejętne posługiwanie sie emocjami.

D Żadna z odpowiedzi nie jest poprawna.

odpowiedź A

 

3.Czy aleksytymia występuje u osób z:

A przewagą aktywacyjną prawego płata czołowego.

B zaburzeniami komunikacji międzypółkulowej.

C wszystkie odpowiedzi są poprawne.

D prawidłowa jest odpowiedź a i b.

odpoweidź A i B

 

4.Podręcznik Diagnostki i Statystyki Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego mówi, że trauma to:

A zdarzenie lub zdarzenia obejmujące faktyczne lub oczekiwane zagrożenie śmiercią lub poważnym uszkodzeniem ciała albo zagrożenie dla fizycznej i psychicznej integralności siebie lub innych.

B zdarzenie  obejmujące faktyczne zagrożenie śmiercią  albo zagrożenie dla fizycznej integralności siebie lub innych.

C żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa.

D to zdarzenie nie mające wpływu na człowieka.

odpowiedz A

 

5.Które z czynników uznaje się za objawy osiowe stresu pourazowego:

A ponowne przeżywanie stresu pourazowego.

B unikanie wszystkiego, co kojarzy się z traumą.

C nadmierne pobudzenie fizjologiczne.

D wszystkie odpowiedzi są poprawne.

odpowiedź D

 

6.Które z czynników NIE są związane z objawami stresu pourazowego:

A czynniki związane z traumą.

B czynniki związane z ofiarą.

C czynniki związane ze sprawcą.

D czynniki związane z pogodą.

odpowiedź D

 

7.Które ze stwierdzeń jest prawdziwe:

A osoby wysokoreaktywne istotnie częściej kodują doświadczenia w postaci obrazowej.

B osoby wysokoreaktywne istotnie częściej NIE kodują doświadczenia w postaci obrazowej.

C aleksytymia NIE jest min. zaburzeniem w modulacji emocji.

D aleksytymia NIE figuruje w DSM IV.

odpowiedź A

 

8.Które z odpowiedzi są poprawne:

A dziewczyniki częściej radzą sobie z traumą za pomocą mechanizmu

dysocjacji.

B chłopcy radzą sobie za pomocą reakcji walki i ucieczki.

C odpowiedż A i B

D żadna z odpowiedzi NIE jest prawidłowa.

odpowiedź C

 

1.       MacLean zakłada, że w ludzkim mózgu wyodrębnić można trzy zróżnicowane systemy. Są to (od najstarszej części do najmłodszej):

a)                  mózg gadzi, mózg limniczny, kora nowa.

b)                  mózg gadzi, mózg paleossaków, mózg neossaków.

c)                   mózg gadzi, mózg limbiczny, mózg paleossaków.

d)                 poprawne są odpowiedzi A i B.

 

2.       Pląsawica Huntingtona jest chorobą dziedziczną związaną z uszkodzeniem:

a)                   mózgu paleossaków.

b)                  mózgu gadziego.

c)                   mózgu neossaków.

d)                   ciała migdałowatego.

 

3.       Na nazwę ośrodka przyjemności (tzw. ośrodka awersyjnego) zasługuje:

a)                  ciało modzelowate.

b)                  podwzgórze.

c)                  hipokamp.

d)                  szyszynka.

 

4.       Lewostronne uszkodzenia płatów sprzyjają pojawieniu się …………………, z kolei uszkodzenia prawostronne często powodują wystąpienie symptomów…………….. .

a)                  manii, depresji.

b)                 depresji, manii.

c)                   schizofrenii, depresji.

d)                  żadna z powyższych.

 

5.       Do substancji chemicznych wpływających na emocje nie należą:

a)                  neuroprzekaźniki.

b)                  hormony.

c)                   neuromodulatory.

d)                 wszystkie z powyższych wpływają na emocje.

 

6.       Cztery systemy aktywacji emocji wg Izarda od poziomu najniższego do najwyższego to:

a)                  motywacyjny, sensomotoryczny, neuronalny, poznawczy.

b)                  neuronalny, sensomotoryczny, poznawczy, motywacyjny.

c)                   sensomotoryczny, neuronoalny, poznawczy, motywacyjny.

d)                 neuronalny, sensomotoryczny, motywacyjny, poznawczy.

 

7.       Prawdą jest, że:

a)                  na początku rozwoju dziecka pojawia się ekspresja negatywnego stanu afektywnego, a niedługo potem ekspresja stanu pozytywnego.

b)                   na początku rozwoju dziecka pojawia się ekspresja pozytywnego stanu afektywnego, a niedługo potem ekspresja stanu pozytywnego.

c)                   ekspresja negatywnego stanu afektywnego jak i ekspresja pozytywnego stanu efektywnego pojawiają się jednocześnie.

d)                   żadne w powyższych zdań nie jest prawdziwe.

 

8.       Różnicowanie kolorów jest uzależnione od trzech parametrów: barwy, nasycenia i jasności. Wymienione trzy parametry są jednak całkowicie nieprzydatne, jeśli będziemy chcieli przewidzieć stopień lubienia przez ludzi poszczególnych kolorów. To, że procesy różnicowania i lubienia kolorów rządzą się zupełnie innymi regułami świadczy o:

a)                  zależności poznania i emocji

b)                  pierwotności zjawisk afektywnych względem poznania

c)                   pierwotności poznania względem zjawisk afektywnych

d)                 niezależności poznania i emocji

 

9.       Wykazanie istnienia bezpośredniego połączenia nerwowego między siatkówką a podwzgórzem przemawia za:

a)                  niezależnością poznania i emocji

b)                  zależnością poznania i emocji

c)                  pierwotnością zjawisk afektywnych względem poznania

d)                  pierwotności poznania względem zjawisk afektywnych

 

10.   Według koncepcji emocji Lazarusa proces oceny pierwotnej nie obejmuje:

a)                   oceny spójności celu – stwierdzenie, czy dane zdarzenie zbliża jednostkę do celu, czy też ją oddala

b)                   oceny adekwatności celu – czy cos jest dla jednostki szkodliwe lub pożyteczne

c)                  oceny odpowiedzialności – w jakim stopniu podmiot jest w stanie kontrolować dana sytuację

d)                   oceny rodzaju zaangażowania ego

 

11.   Miłość i nienawiść powinny być charakteryzowane jako:

a)                  emocje

b)                  nastroje

c)                  sentymenty

d)                  epizody emocjonalne

 

12.   Reprezentacja w kodzie abstrakcyjnym związana jest z:

a)                  przetwarzaniem schematycznym

b)                  przetwarzaniem sensoryczno-motorycznym

c)                   przetwarzaniem ilościowym

d)                 przetwarzaniem pojęciowym

 

13.   Proces wymagający głębokiego zaangażowania jednostki w reinterpretację dotychczasowej wiedzy o istocie, źródłach i mechanizmach własnych/cudzych emocji to:

a)                 desemantyzacja

b)                  semantyzacja

c)                   desymbolizacja

d)                  werbalizacja

 

14.   Desymbolizacja według koncepcji psychicznej reprezentacji emocji to:

a)                   zdolność interpretacji komunikatów symbolicznych werbalnego ramach kodu werbalnego

b)                  zdolność interpretacji komunikatów symbolicznych w ramach kodu obrazowego

c)                   zdolność interpretacji komunikatów symbolicznych dźwiękowego ramach kodu dźwiękowego

d)                   zdolność interpretacji komunikatów symbolicznych abstrakcyjnego ramach kodu abstrakcyjnego

 

15.   Według nurtu etologicznego z aktywnością jałową mamy do czynienia, gdy:

a)                 działający instynkt jest bardzo silny, a brak jest bodźców wyzwalających

b)                  bodźce wyzwalające są bardzo silne, a brak jest instynktu

c)                   działający instynkt jest bardzo silny, bodźce wyzwalające również są silne

d)                  brak instynktu, brak bodźców wyzwalających

 

16.   Według behawiorystycznej teorii emocji gotowość do wykonywania pewnych zachowań rośnie wraz z:

a)                  wielkością nagrody

b)                  częstością otrzymywania nagrody

c)                   regularnością otrzymywania nagrody

d)                 odpowiedzi a, b i c są prawidłowe

 

17.   Nie jest prawdą, że:

a)                   konsonans jest stanem pozytywnym

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin