Tworzymy własne łowisko do FS 2.doc

(528 KB) Pobierz
Tworzymy własne łowisko do FS 2

                         Tworzymy własne łowisko do FS 2

                Druga wersja opisu ( uzupełniona i poprawiona )

 

Opiszę tu jak zrobić własne łowisko.Nie jest to łatwe ale przy odrobinie

pracy każdy może to zrobić.Pierwsza uwaga jest taka że zrobić łowisko można

w godzinę ale zrobić naprawdę dobre wartościowe łowisko to praca na wiele dni.

 

                                 Struktura plików i katalogów

 

Tworzymy w folderze Venues nowy folder.Nadajemy mu nazwę i ważne jest

Aby nazwa ta była jednoczłonowa i jak najkrótsza.Załużmy że nasze łowisko

Będzie się nazywało Rzeka Barycz. Folder możemy nazwać skrótowo rbar.

Tak samo musi się nazywać nasz plik ven.( wielkość liter ma znaczenie ).

Warto przy każdym łowisku używać takich samych nazw folderów wewnątrz

naszego folderu głównego wtedy nie będziemy mieli problemów z myleniem

ścieżek docelowych przy pisaniu plików na różnych łowiskach.

 

Wewnątrz naszego folderu rbar torzymy foldery : images ,  species , stocks ,

data . Można jeszcze utorzyć folder fsb. Ale robimy to tylko wtedy jeśli chcemy

zrobić książeczkę info do łowiska. Jeśli nie to folder ten nie jest potrzebny.W folderze stocks tworzymu dodatkowe foldery peg1 , peg2.Folderów tworzymy tyle ile zamierzamy zrobić Pegów.

 

                                          Struktura graficzna folderów

      rbar

Folder główny

 

            Rbar

                     

 

 

 

             

 

 

                                                        Podfoldery

    stocks

Foldery Peg 1,2…

 

 

    data

pliki DAT

         fsb

pliki FSB

( Opcja )

species

pliki STK

 

 

      images

pliki  JPG. PCX

 

 

pliki All  w folderze

Peg1

pliki All

w folderze

Peg2

             

 

 

 

 

 

                                                        +

                             Pliki peg1.Peg i peg2.Peg                                                                                   Umieszczamy je po za innymi katalogami w folderze rbar.

 

 

 

 

 

Plik rbar.ven    -  umieszczamy w folderze Venues poza katalogiem rbar.     

 

Zauważmy że plików peg.Peg oraz folderów Peg w katalogu stocks

jest tyle ile zamierzamy zrobić Pegów na naszym łowisku.  

W naszym przypadku robimy łowisko z dwoma .  

 

Widzimy że będą nam potrzebne pliki o nieznanych rozszerzeniach .

Pliki:ven , stk , all , peg. Uzyskujemy je w prosty sposób.Kopiujemy na pulpit pliki o potrzebnych rozszerzeniach z innego łowiska.Otwieramy każdy z nich w notatniku.Wybieramy w menu Edycja „ zaznacz wszystko” a następnie „ Usuń”.Potem zmieniamy nazwę pliku na taką jak jest nam potrzebna np. pliku ven.W ten sposób uzyskaliśmy czyste plii 0kb.o potrzebnym nam rozszerzeniu.

 

                           Kopiowanie i edycja plików  

 

Po za wszystkimi plikami które opisałem będą nam jeszcze potrzebne pliki JPG. oraz ( PCX   - Opcja ) jeśli tworzymy własne rybki.

Rozmieszczamy pliki.

 

Pliki JPG oraz PCX kopiujemy do folderu images.

W formacie JPG muszą być wykonane zdjęcia naszych Pegów. Nadajemy im nazwę peg1 , peg 2.Rozdzielczość zdjęć powinna wynosić 1000x480

pikseli i pliki powinny być skalowane oraz zapisywane do formatu JPG w programie Paint Shop Pro.Zapisów do JPG

w innych programach gra najczęściej nie czyta ( nie widzi pliku ).To samo tyczy się zdjęć rybek w formacie PCX.Tu

zaleca się rozdzielczość fotek 300x150 pikseli ale niewielkie

odchylenia od tych wartości zwłaszcza w poziomie do 10%

są dopuszczalne.

 

Pliki STK kopiujemy do folderu species ( można użyć gotowych plików z innych łowisk ( tych które nie są zakodowane ) ale lepiej jest stworzyć własne . Użycie plików z gry wiąże się z ryzykiem ze warunki termiczne łowiska z którego kopiujemy pliki będą zupełnie inne niż naszego łowiska i gra nie będzie realistyczna bo może się okazać że np. sumy będą nam brały na naszym łowisku najlepiej w lipcu w południe przy 40 stopniach ciepła.Musimy też pamiętać że nazwa  każdego pliku STK musi się zgadzać z nazwą jaką umieścimy w pliku ALL.Inaczej rybka nie będzie widoczna w grze.Tworzenie plików STK opiszę osobno.Kodowane pliki

poznamy w ten sposób że będzie w nich wpis tekstem którego nie będziemy umieli odczytać.

 

Czyste pliki PEG.ALL kopiujemy do folderów PEG w folderze STOCKS.Po jednym do każdego folderu PEG.

W folderze peg1 nadajemy mu nazwę peg1 w folderze peg2 nazwę peg2.

 

Folder DAT pozostawiamy pusty.W momencie kiedy będziemy edytować łowisko w grze gra sama doda tam potrzebne pliki.

 

Pliki FSB kopiujemy do folderu FSB. Jeśli mamy dwa Pegi na łowisku to tworzymy 3 pliki o nazwach np. strona1.fsb , strona2.fsb , strona3.fsb .

 

Patrząc na inne łowiska zauważymy tam kilka plików których u nas nie ma.Tych plików nie tworzymy.Gra doda je sama w czasie uruchomienia łowiska lub kompilacji plików do formatu jr2.

 

Zanim zacznę omawiać edycję plików kilka uwag.

 

1.Źle napisany plik ven. Sprawi że w grze zamiast wyświetlać się nazwa naszego łowiska może się wyświetlić napis Unknom Venue.

2.Źle napisany którykolwiek z innych plików może skutkować

a) niemożnością odpalenia łowiska i zawieszeniem się gry

b) wyświetleniem się komunikatu o błędzie przed uruchomieniem łowiska ( wychodzimy wtedy z gry i otwieramy plik tekstowy „ missfish txt.” W głównym katalogu gry) tam będzie opisany rodzaj błędu.

c) wyrzuceniem gry do Windows przy próbie uruchomienia łowiska

d) uszkodzeniem biblioteki dll. gry ( musimy wtedy reinstalować grę i aktualizacje ale przedtem usuwamy nasz folder z plikami i plik ven.)

e) w skrajnych przypadkach może dojść do całkowitego zablokowania pliku edytora ładującego grę przy jej uruchomieniu ( wtedy już nam reinstalacja nic nie da i trzeba albo skasować całą grę z dysku albo usunąć wszystkie dodane przez nas pliki a zwłaszcza jeśli dodajemy pliki do folderów poza katalogiem naszego łowiska np.. pliki sp.

Plik sp. Piszemy tylko wtedy gdy tworzymy nowy gatunek ryby taki jaki w grze do tej pory nie występuje.

 

3.Tworzenie łowisk morskich różni się trochę od tworzenia łowisk słodkowodnych a ponieważ większość z was robi głównie polskie łowiska słodkowodne ( w Bałtyku niewiele jest gatunków do złowienia niestety ) opisuje tu właśnie tworzenie łowisk słodkowodnych.

 

4.Zachowajmy ostrożność i zainstalujmy grę na innej partycji aby jedna wersja służyła nam tylko do gry a druga do testów.

Mamy już rozmieszczone wszystkie pliki w folderach więc teraz możemy się już zająć ich edycją.Na początku omówienia każdego pliku wstawię plik prawidłowo wykonany oraz jego opis.

 

Zaczynamy od plku ven. W naszym przypadku będzie on nosił nazwę rbar.

 

[Details]

NAME       = Rzeka Barycz   - Nazwa łowiska

REF        = rbar - Nazwa pliku ven.

DIR        = venues/ rbar /*.peg - Odwołanie pliku ven. do plików peg.

LASTPEG    = venues/ rbar /last.dat - W tej ścieżce zapisują się warunki termiczne łowiska z daty ostatniego uruchomienia łowiska ( ten plik utworzy gra w podanej ścieżce )

CREATOR    = tenczyk – Nazwisko lub Nick twórcy

DATE       = 20 marzec 2005 – Data wykonania łowiska

RECORDS    = venues/ rbar / - Ścieżka do pliku z rekordami łowiska ( ten plik utworzy gra w podanej ścieżce)

Level      = 1.0 – Poziom trudności dla łowiska

DESC = venues/rbar/fsb/strona1.fsb – ścieżka do pierwszej strony książeczki ( w grze uruchamia się ten plik przyciskiemVenue Info pozwala to obejrzeć całą książeczkę o łowisku )                

REGCODE    = 786868 – Wartość stała ( musisz ją podać )

[WEATHER]

Weather = data/ rbar.dat – Warunki pogodowe dla łowiska ( tworzy je gra w czasie pierwszego uruchomienia łowiska) , ( ten plik utworzy gra w podanej ścieżce)

LookUp = venues/ rbar /temps.dat - Tu zapisuje się temperaturę dla łowiska ( ten plik utworzy gra w podanej ścieżce)

TempModel = 1 – Pozostałe dwie wartości to model termiczny łowiska ( może ich być pięć w zależności czy np łowimy na morzu czy na jeziorze ) wybieramy tylko jego numer.

TempFact = 1

StartTemp = 14 – Ta wartość ma znaczenie jesli chcemy uzyskac validację łowiska..Jesli uzyjemy innego typu modelu termicznego to wartość StartTemp ustawmy tak. Suma 3 wartosci ( Level , TempModel , TempFast ) + wartość StartTemp ma dać nam liczbę 17 dla wartości Level 1.0.Przy większej wartości parametru Level suma wszystkich wartości musi być wieksza niż 17.

Temperature models

1 = Typical medium depth lake – Model termiczny dla jeziora

2 = Large lake / loch – Model termiczny dla wielkiego jeziora

3 = Slow flowing river or small pond – Model termiczny dla stawu

4 = Medium flowing river – Model termiczny dla rzeki o spokojnym nurcie

5 = Fast flowing river - Model termiczny dla rzeki o bystrym nurcie

 

6 = Very large lake / sea – Model termiczny dla łowiska morskiego

 

Jeśli użyjecie struktury katalogów takiej jak opisałem na wstępie to przy tworzeniu plików ven dla innych łowisk wystarczy zmienić we wszystkich wpisach tylko nazwę pliku ven z rbar na inną a resztę zostawiacie bez zmian.Oczywiscie zmieniacie nazwę  łowiska , datę wykonania i jeśli chcecie to model termiczny i wartość StartTemp.

 

Uwaga!!! Wszędzie tam gdzie masz info że (ten plik utworzy gra w podanej ścieżce) nie możesz wpisać innej pod żadnym pozorem.To są tzw. wartości stałe i ścieżki muszą być takie jak masz podane.Co do innych to nazwy katalogów mogą być inne pod warunkiem że stworzysz takie katalogi w folderze głównym ale ja tego nie zalecam bo jest to utrudnienie sobie pracy na własne życzenie.Trzymaj się tej struktury katalogów którą podałem i tych wpisów ścieżek docelowych w plikach a

bez problemu będziesz mógł zrobić każde łowisko.

 

Plik ven mamy już utworzony teraz stworzymy plik peg1.Peg

oraz plik peg2.Peg.

Zakładamy że nazwa naszego pierwszego Pegu to Most Na Baryczy

          

; Peg created with venue editor

 

[Details]

NAME       = Most Na Baryczy – Nazwa Pegu

REF        = 1 – To jest bardzo istotny parametr i określa on dostęp do tego Pegu.

W każdym następnym Pegu cyfra ta musi być większa o 5 więc w Pegu drugim będzie to cyfra 6 w Pegu trzecim 11 itd. Użycie w Pegu drugim cyfry mniejszej np. 4 spowoduje że gra zawiesi się lub wyjdzie do Windows.

CREATOR    = tenczykNazwa lub Nick twórcy łowiska

DATE       = 20 MARZEC 2005 – Data utworzenia łowiska

DESC       = venues/rbar/fsb/strona3.fsb – ścieżka do pliku z informacjami na temat Pegów ( w grze uruchamia się przyciskiem Peg Info – można na jednej srtonie umieścić info i fotki dla obydwu Pegów ( tak jest w naszym przypadku )

Jeśli chcemy zrobić osobną stronkę dla każdego Pegu to wtedy trzeba utworzyć jeszcze jeden plik FSB o nazwie strona4.fsb.

 

[Files] - Pliki

IMAGE      = venues/rbar /images/peg1.jpg – ścieżka docelowa do katalogu z plikiem graficznym jpg. Pegu pierwszego czyli ze zdjęciem tego Pegu

DATA       = venues/ rbar /data/peg1.dat - ten plik utworzy gra w podanej ścieżce w czasie edycji łowiska w grze )

RECORDS    = venues/ rbar /stocks/peg1/ - ścieżka docelowa do pliku z zapisami rekordów Pegu1 ( ten plik utworzy gra w podanej ścieżce )

STOCKS     = venues/ rbar /species//peg1*.stk – ścieżka docelowa do plików z rybkami w katalogu Species dla Pegu1

; Sound file associated with the peg

SOUNDS     = inf/gensound.ini – wartość stała ( nie zmieniaj jej )

; Default stock files

FISH       = venues/ rbar /stocks/peg1/peg1.all – ścieżka docelowa do pliku All w folderze Stocks/Peg1 – ten plik informuje jakie gatunki I w jakiej ilości są dostępne do złowienia na Pegu1

; If set ignore any stk files present

IncSTK  = 0 – wartość stała ( nie zmieniaj )

REGCODE = 786868 – wartość stała ( musi być wpisana )

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin