033.Przekaz.pdf

(69 KB) Pobierz
PRZEKAZ 33
PRZEKAZ 33
ADMINISTRACJA WSZECHŚWIATA LOKALNEGO
P odczas gdy nie mamy wątpliwości, że Ojciec Uniwersalny rządzi swym rozległym
stworzeniem, w administracji wszechświata lokalnego działa on przez osobę Syna
Stwórcy. Ojciec nie działa osobiście w administracji wszechświata lokalnego. Te sprawy
zostały powierzone Synowi Stwórcy i Matce Duchowi wszechświata lokalnego, jak
również licznym ich dzieciom. Plany, zasady postępowania oraz czynności
administracyjne wszechświata lokalnego są formułowane i wprowadzane w życie przez
tego Syna, który będąc związany ze współpracującym z nim Duchem, oddał moc
wykonawczą Gabrielowi a prawo sądzenia Ojcom Konstelacji, Władcom Systemu i
Książętom Planetarnym.
1. MICHAŁ Z NEBADONU
Nasz Syn Stwórcy jest uosobieniem 611.121-szej oryginalnej idei nieskończonej
tożsamości, pochodzącej równocześnie od Ojca Uniwersalnego i Wiecznego Syna.
Michał z Nebadonu jest „jednorodzonym Synem”, uosabiającym 611.121-szą
wszechświatową ideę boskości i nieskończoności. Jego główna siedziba znajduje się w
trojakiej rezydencji ze światła na Salvingtonie. Mieszkanie to zostało tak zamówione,
gdyż Michał żył życiem wszystkich trzech stadiów bytu istoty inteligentnej: duchowym,
morontialnym i materialnym. Czasem nazywa się go Chrystusem Michałem, z powodu
imienia, związanego z siódmym i ostatnim obdarzeniem dokonanym przez niego na
Urantii.
Nasz Syn Stwórcy nie jest Wiecznym Synem, nie jest egzystencjalnym, rajskim
towarzyszem Ojca Uniwersalnego i Nieskończonego Ducha. Michał z Nebadonu nie
jest członkiem Rajskiej Trójcy. Tym niemniej wasz Syn-Mistrz w swojej domenie
posiada wszystkie te Boskie atrybuty i moce, jakie Wieczny Syn sam mógłby przejawiać,
gdyby rzeczywiście przebywał na Salvingtonie i działał w Nebadonie. Michał posiada
nawet dodatkową moc i władzę, ponieważ uosabia nie tylko Wiecznego Syna, ale
również w pełni reprezentuje i rzeczywiście ucieleśnia obecność osobowości Ojca
Uniwersalnego, dla tego wszechświata lokalnego oraz w tym wszechświecie.
Reprezentuje nawet Ojca-Syna. Takie związki wzajemne czynią z Syna Stwórcy
najpotężniejszego, najbardziej wszechstronnego i wpływowego ze wszystkich boskich
istot, zdolnego do bezpośredniego zarządzania ewolucyjnymi wszechświatami i do
osobistych kontaktów z niedojrzałymi istotami stworzonymi.
Nasz Syn Stwórcy rozpościera z zarządu wszechświata lokalnego taką samą moc
przyciągania duchowego – grawitacji duchowej – jaką miałby Wieczny Syn z Raju,
gdyby osobiście przebywał na Salvingtonie a nawet więcej; ten Syn Wszechświatowy
jest także uosobieniem Ojca Uniwersalnego dla wszechświata Nebadonu. Synowie
Stwórcy są osobowymi centrami sił duchowych Rajskiego Ojca-Syna. Synowie Stwórcy
są końcowym zogniskowaniem mocy-osobowości potężnych atrybutów czasowo-
przestrzennych Boga Siedmiorakiego.
Syn Stwórcy jest namiestnikiem-uosobieniem Ojca Uniwersalnego, jest partnerem
Wiecznego Syna w boskości i stwórczym współpracownikiem Nieskończonego Ducha.
Dla naszego wszechświata i dla wszystkich jego zamieszkałych światów Syn Władca jest,
praktycznie rzecz biorąc, Bogiem. Uosabia on wszystko to z Rajskich Bóstw, co
rozwijający się śmiertelnicy mogą odpowiednio zrozumieć. Ten właśnie Syn i jego
towarzyszka Duch, waszymi stwórczymi rodzicami. Dla was Michał, Syn Stwórcy,
jest osobowością najwyższą, a Wieczny Syn jest dla was supernajwyższą, nieskończoną
osobowością Bóstwa.
W osobie Syna Stwórcy mamy władcę i boskiego rodzica, który jest tak samo
potężny, efektywny i dobroczynny, jak byłby Ojciec Uniwersalny i Wieczny Syn, gdyby
obaj przebywali na Salvingtonie i zajmowali się administracją wszechświata Nebadonu.
2. WŁADCA NEBADONU
Gdy obserwuje się Synów Stwórcy, można zauważyć, że niektórzy bardziej
przypominają Ojca, niektórzy Syna, podczas gdy jeszcze inni mają po równo cech obu
nieskończonych rodziców. Nasz Syn Stwórcy bardzo wyraźnie przejawia cechy i
atrybuty, przypominające Wiecznego Syna.
Michał postanowił zorganizować nasz wszechświat lokalny a teraz rządzi w nim
niepodzielnie. Jego osobista władza ograniczona jest tylko przez istniejące uprzednio
obwody grawitacji, zogniskowane w Raju, oraz przez klauzulę Pradawnych Czasu z
rządu superwszechświata, dotyczącą wszystkich ostatecznych sądów wykonawczych
związanych z likwidacją osobowości. Osobowość jest darem samego Ojca, ale Synowie
Stwórcy, za aprobatą Wiecznego Syna, mogą inicjować nowe modele istot a przy
roboczej współpracy swych towarzyszek-Duchów, mogą próbować nowych
przekształceń energii-materii.
Michał jest uosobieniem Rajskiego Ojca-Syna dla wszechświata lokalnego Nebadonu
i w tym wszechświecie; kiedy zatem Stwórcza Matka Duch, reprezentująca
Nieskończonego Ducha we wszechświecie lokalnym, podporządkowała się Chrystusowi
Michałowi, gdy wrócił z końcowego obdarzenia Urantii, Syn-Mistrz przejął tym samym
„całą władzę w niebie i na ziemi”.
Podporządkowanie się Boskich Opiekunek Synom Stwórcy z wszechświatów
lokalnych ustanawia tych Synów-Mistrzów osobowymi powiernikami skończenie
przejawiającej się boskości Ojca, Syna i Ducha, podczas gdy praktyki obdarzenia w
charakterze istoty stworzonej kwalifikują Michałów do wyrażania empirycznej boskości
Istoty Najwyższej. Żadna inna istota we wszechświatach nie wyczerpuje w ten sposób,
osobiście, potencjałów obecnego, skończonego doświadczenia i żadna inna istota we
wszechświatach nie posiada takich warunków do sprawowania samodzielnej władzy.
Chociaż zarząd Michała oficjalnie jest na Salvingtonie, w stolicy Nebadonu, Michał
spędza sporo czasu na odwiedzaniu zarządów konstelacji i systemów a nawet
poszczególnych planet. Czasami podróżuje do Raju a często do Uversy, gdzie odbywa
narady z Pradawnymi Czasu. Kiedy jest poza Salvingtonem, jego miejsce zajmuje
Gabriel, który działa wtedy jako regent wszechświata Nebadonu.
3. SYN I DUCH WSZECHŚWIATA
Chociaż Nieskończony Duch przenika wszystkie wszechświaty czasu i przestrzeni,
działa on z zarządu każdego wszechświata lokalnego, jako specjalne zogniskowanie,
zdobywając wszystkie cechy osobowości dzięki stwórczej współpracy z Synem Stwórcy.
Tak dalece, jak to dotyczy wszechświata lokalnego, autorytet administracyjny Syna
Stwórcy jest najwyższy; Nieskończony Duch, jako Boska Opiekunka, współpracuje z
nim w całej pełni, będąc jego partnerką.
Matka Duch Wszechświata z Salvingtonu, pomagająca Michałowi w nadzorowaniu
i zarządzaniu Nebadonem, pochodzi z szóstej grupy Duchów Najwyższych i jest
611.121-szą z tej klasy. Zaofiarowała się towarzyszyć Michałowi w momencie jego
zwolnienia od rajskich zobowiązań i odtąd zawsze działa razem z nim, podczas
stwarzania i administracji jego wszechświata.
Mistrz-Syn Stwórcy jest indywidualnym władcą swego wszechświata, ale we
wszystkich szczegółach tych rządów Duch Wszechświata rządzi razem z Synem.
Podczas gdy Duch zawsze uznaje Syna za monarchę i władcę, Syn zawsze przyznaje
Duchowi partnerską pozycję i jednakową władzę we wszystkich sprawach ich domeny.
Syna Stwórcy, w całym jego obdarzaniu miłością i życiem, nieustannie i zawsze
doskonale podtrzymuje i mądrze wspomaga wszechmądry i zawsze wierny Duch
Wszechświata oraz cały różnorodny orszak jej anielskich osobowości. Boska
Opiekunka jest w rzeczywistości matką duchów i osobowości duchowych, zawsze
obecną i wszechmądrą doradczynią Syna Stwórcy, wiernym i prawdziwym przejawem
Rajskiego, Nieskończonego Ducha.
Syn działa jako ojciec w swoim wszechświecie lokalnym. Duch, jak mogą to
rozumieć istoty śmiertelne, odgrywa rolę matki i zawsze pomaga Synowi, a jest ona na
wieczność niezastąpiona w administracji wszechświata. W wypadku buntu, tylko Syn i
związani z nim Synowie mogą działać, jako wybawiciele. Duch nigdy nie może się
przeciwstawiać buntowi czy bronić władzy, ale Duch zawsze podtrzymuje Syna we
wszystkim, co musi on przeżyć w czasie prób stabilizacji rządu i utrzymania władzy na
światach splamionych przez zło lub zdominowanych przez grzech. Tylko Syn może
odzyskać dzieło razem z Duchem stworzone, ale żaden Syn nie mógłby się spodziewać
końcowego sukcesu bez ustawicznej współpracy Boskiej Opiekunki oraz jej rozległego
grona duchowych pomocnic, córek Boga, tak wiernie i dzielnie trudzących się dla
dobra śmiertelnych ludzi i dla chwały swych boskich rodziców.
Gdy Syn Stwórcy zakończy siódme i ostatnie obdarzenie w charakterze istoty
stworzonej, dla Boskiej Opiekunki kończy się niepewność, wynikająca z okresowego
odosobnienia i ta wszechświatowa pomocnica Syna zdobywa na zawsze pewność i
kontrolę. To właśnie podczas osadzenia na tronie Syna Stwórcy, jako Syna-Mistrza,
przy tej uroczystości nad uroczystościami, Duch Wszechświata po raz pierwszy
publicznie potwierdza, przed zgromadzonymi zastępami, podporządkowanie się
Synowi, zobowiązując się do wierności i posłuszeństwa. Wydarzenie takie miało
miejsce w Nebadonie, kiedy Michał wrócił do Salvingtonu, po tym jak obdarzył sobą
Urantię. Nigdy, przed tym doniosłym wydarzeniem, Duch Wszechświata nie
potwierdził podporządkowania się Synowi Wszechświata i aż do momentu tego,
dobrowolnego zrzeczenia się przez Ducha mocy i władzy, nie mogło być prawdziwe
oświadczenie o Synu, że „dana mu jest wszelka moc na niebie i na ziemi”.
Michał z Nebadonu, po tym jak Stwórcza Matka Duch przyrzekła się jemu
podporządkować, szlachetnie uznał swą wieczną zależność od towarzyszącego mu
Ducha, ustanawiając Ducha wspólnym władcą swych wszechświatowych domen,
żądając od wszystkich istot razem przez nich stworzonych zobowiązania lojalności
wobec Ducha, takiej, jaką mają wobec Syna; i została wydana i rozpowszechniona
ostateczna „Proklamacja równości”. Syn, chociaż jest władcą wszechświata lokalnego,
ogłosił światom fakt równości z nim Ducha we wszystkich własnościach osobowości i
atrybutach boskiego charakteru. I to stało się transcendentalnym wzorem organizacji
rodziny i rządu, nawet dla skromnych istot ze światów w przestrzeni. To właśnie
stanowi, w funkcjonowaniu i w prawdzie, wzniosły ideał rodziny i ludzkiej instytucji
dobrowolnego małżeństwa.
Syn i Duch przewodzą teraz wszechświatowi, tak jak ojciec i matka czuwają nad swą
rodziną, złożoną z synów i córek i jej służą. Jest zupełnie poprawne odnosić się do
Ducha Wszechświata jako do stwórczej towarzyszki Syna Stwórcy oraz traktować istoty
z poszczególnych domen jako ich synów i córki – jako wielką i wspaniałą rodzinę, ale
taką, co ma ogromne obowiązki i nigdy nie ustaje w opiece.
Syn zapoczątkowuje stwarzanie określonych rodzajów dzieci wszechświatowych,
podczas gdy Duch odpowiedzialny jest wyłącznie za powołanie do bytu licznych klas
osobowości duchowych, które sprawują opiekę i służą pod kierownictwem i
przewodnictwem tej właśnie Matki-Ducha. Przy stwarzaniu innych rodzajów
osobowości wszechświatowych, zarówno Syn jak i Duch działają razem, a w każdym
akcie stwórczym jedno nie czyni nic bez porady i aprobaty drugiego.
4. GABRIEL – GŁÓWNY ADMINISTRATOR
Gwiazda Jasna i Poranna jest uosobieniem pierwszej idei tożsamości i ideału
osobowości, jaka została poczęta przez Syna Stwórcy oraz przejaw Nieskończonego
Ducha we wszechświecie lokalnym. Cofając się wstecz, do wczesnych dni wszechświata
lokalnego, do czasów przed zespoleniem Syna Stwórcy i Matki Ducha więzią związku
stwórczego, do czasów przed rozpoczęciem stwarzania wszechstronnej rodziny synów i
córek, pierwszy wspólny akt wczesnych i dobrowolnych związków tych dwu Boskich
osób przyniósł w rezultacie stworzenie najwyższej osobowości duchowej Syna i Ducha,
Gwiazdy Jasnej i Porannej.
W każdym wszechświecie lokalnym stwarzana jest tylko jedna taka istota, pełna
mądrości i majestatu. Ojciec Uniwersalny i Wieczny Syn mogą stwarzać i stwarzają
nieograniczoną ilość Synów, dorównujących im boskością, ale Synowie ci, w związku z
Córkami Nieskończonego Ducha, mogą stwarzać w każdym wszechświecie tylko jedną
Gwiazdę Jasną i Poranną, istotę podobną do nich samych, mającą pod dostatkiem cech
wziętych z ich natur, ale nie z ich stwórczych prerogatyw. Gabriel z Salvingtonu jest w
swej boskości i naturze taki jak Syn Wszechświata, chociaż jest znacznie ograniczony w
atrybutach Bóstwa.
Pierworodny syn rodziców nowego wszechświata jest osobowością unikalną,
posiadającą wiele wspaniałych cech, niezbyt wyraźnie dostrzegalnych u obojga
rodziców; jest istotą o niebywałej wszechstronności i bardzo utalentowaną. Ta
niebiańska osobowość posiada boską wolę Syna, połączoną z twórczą wyobraźnią
Ducha. Myśli i działania Gwiazdy Jasnej i Porannej zawsze będą w pełni reprezentować
zarówno Syna Stwórcy jak i Stwórczego Ducha. Istota taka dobrze potrafi zrozumieć
Zgłoś jeśli naruszono regulamin