swiadome-zakupy.pdf
(
542 KB
)
Pobierz
345715630 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Świadome zakupy"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 10.09.2007
Tytuł: Świadome zakupy (fragment utworu)
Autor: Arkadiusz Podlaski
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Lidia Kaźmierczak
Skład: Sylwia Fortuna
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
Wstęp
.
..................................................................................5
1.1.
Nie tak dawno temu…
........................................................................5
1.2.
Magia hipermarketów
.......................................................................7
1.3.
Co zyskasz, czytając tę publikację?
....................................................9
1.4.
O autorze słów kilka
........................................................................10
Hipermarkety – wprowadzenie
..........................................12
2.1.
Historia i rozwój hipermarketów
....................................................13
2.2.
Dlaczego hipermarkety odniosły taki sukces?
................................16
2.3.
Efekty społeczne istnienia hipermarketów
.....................................18
2.4.
Shopoholizm – choroba XXI wieku
................................................21
Źródła oddziaływań
...........................................................25
3.1.
Gazetki reklamowe
..........................................................................26
3.2.
Zapraszamy do środka
....................................................................30
3.3.
Uśmiechnięte roboty
.......................................................................38
3.4.
Zabawy z cenami
.............................................................................44
3.5.
Programy lojalnościowe
..................................................................50
3.6.
Kasy, kasjerki i kasjerzy
..................................................................55
Psychologia klienta
............................................................58
4.1.
Czeski sen
........................................................................................59
4.2.
Reguła wzajemności
........................................................................61
4.3.
Społeczny dowód słuszności
...........................................................64
4.4.
Niedostępność
.................................................................................66
4.5.
Efekt aureoli
....................................................................................69
4.6.
Cena a faktyczna wartość produktu
...............................................70
4.7.
Magiczne słowa i slogany
................................................................73
4.8.
Dysonans podecyzyjny
....................................................................76
Podsumowanie
...................................................................77
Słowniczek – przydatne pojęcia
.........................................79
Bibliografia
........................................................................81
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
ŚWIADOME ZAKUPY
– darmowy fragment –
kliknij po więcej
Arkadiusz Podlaski
●
str.
4
1.
Wstęp
Wstęp
1.1. Nie tak dawno temu…
Pamiętam, jakby to było wczoraj. Dokładnie w 1998 roku,
w moim mieście powstał pierwszy hipermarket. Miałem wtedy zaled-
wie 12 lat. Przed sklepem stała rzesza ludzi, rozbijających się
o wózek. Tak! O wózek! Wszyscy chcieli go zdobyć. Były przepychan-
ki, wyzwiska, „łapówki” za odstąpienie wózka itp. Bez wózka nie
wpuszczali, a wszyscy pragnęli jak najszybciej dostać się do środka.
Swoje trzeba było odstać. Już wiem, jak wyglądało robienie za-
kupów w Polsce przed zmianą ustroju gospodarczego, przed 1989 r.
W tamtych czasach oczekiwanie w kilometrowych kolejkach było
zwykłą, ponurą codziennością. Stojąc tego dnia przed hipermarke-
tem i patrząc na tych ludzi walczących o wózek, miałem obraz nie-
malże jak sprzed kilkunastu lat. Z tą tylko różnicą, że kiedyś bra-
kowało w sklepach produktów, półki świeciły pustkami. Dziś na-
tomiast jest odwrotnie, na półkach upchane po brzegi towary „bła-
gają” nas o to, aby włożyć je do koszyka.
Nieco później jestem już przy wejściu. Nareszcie go mam! Tak!
Wózek jest mój! I oto ruszam z rozmachem przez bramy, do nowego
świata. Ludzie cisną mi się pod koła. Trzeba uważać, żeby nikogo nie
potrącić. Z każdej strony uśmiechem witają mnie urocze panie.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
&
Arkadiusz Podlaski
1.
ŚWIADOME ZAKUPY
– darmowy fragment –
kliknij po więcej
Arkadiusz Podlaski
●
str.
5
- Proszę, balonik dla ciebie!
- Proszę, długopisik gratis!
Jadę sto metrów wzdłuż pasażu. Rozglądam się dookoła, czuję
się jak w bajce. Co kawałek widzę znajome twarze, uśmiecham się
i mówię – „dzień dobry". Wózki znajomych napełniały się w zabój-
czym tempie.
Idąc dalej, zauważyłem stoiska z płytami CD. Niewiarygodne,
mogę sobie za darmo posłuchać najnowszych piosenek. Rzecz do-
tychczas nie do pomyślenia. Dla mnie, dwunastoletniego dziecka,
było to coś niesamowitego.
Sklep ten wydawał mi się gigantyczny. Dziecko pozostawione
bez opieki mogło się w nim zgubić. Mnóstwo ścieżek, mnóstwo
regałów i zakamarków. Przeogromny wybór produktów, tysiące
książek, tysiące płyt kompaktowych, tysiące szklanek, kubków,
talerzy, garnków, piłek, butów, dresów, mikserów itd. Tam było po
prostu wszystko, czego dusza zapragnie.
Tego dnia do domu wróciłem z różnymi, darmowymi gadżeta-
mi: balonami, długopisami, otwieraczami do piwa, naklejkami itp.
To właśnie tak rozpoczęła się historia i moje pierwsze zderzenie ze
sklepami wielkopowierzchniowymi, zwanymi hipermarketami.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
&
Arkadiusz Podlaski
Plik z chomika:
Lektor.pl
Inne pliki z tego folderu:
10-mitow-pozycjonowania-stron-internetowych.pdf
(464 KB)
11-niezmiennych-zasad-skutecznego-dzialania.pdf
(422 KB)
3-kroki-do-wolnosci-finansowej.pdf
(505 KB)
365-dni-do-sukcesu.pdf
(916 KB)
46-zasad-zdrowego-rozsadku.pdf
(515 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin