Analiza logów.pdf

(519 KB) Pobierz
250755292 UNPDF
DIAGNOSTYKA TDI (VAG)
Po uruchomieniu programu VAGCom wykonujemy następujące
operacje:
1. Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU) :
Select > 01Engine > 02Fault Codes
2. Zapisujemy wyświetlone błędy do pliku .txt i zamieszczamy na
forum.
3. dla odczytu bloków wartości mierzonych :
Select > Engine01 > Meas. Blocks 08 [numer bloku]
Select > Engine01 > Basic Settings 04 [numer bloku]
Logi STATYCZNE
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
·
stać na biegu jałowym
silnik włączony
·
robocza temperatura silnika temperatura płynu chłodzącego min.
80 st. C
·
Numery bloków z 08Meas. Blocks :
000, 001, 003, 004, 007, 013, 014 , 018, 023
Numery bloków z Basic Settings 04 :
000, 003, 004 lub 011 :
blok 000 logować ok. 20s;
blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [ EGR ] będzie się
cyklicznie otwierać i zamykać];
grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE
UWAGA !!!
W silnikach wyposaŜonych w pompowtryskiwacze (PD np. AVB,
AWX, AVF)
nie logujemy grupy 004 w Basic Settings 04
- grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie
[VTG] będą się cyklicznie przestawiać]
Logi DYNAMICZNE
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
·
poruszać się
zostać wrzucony III bieg
·
robocza temperatura silnika temperatura płynu chłodzącego min.
80 st.C
·
W tej sekcji logujemy bloki 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011
Przycisk start (rozpoczęcie logowania) wciskamy gdy silnik na trzecim
biegu osiągnie 1500rpm a zatrzymujemy pomiar po uzyskaniu 4200rpm.
(wciskamy stop).
UWAGA!!!
Ze względu bezpieczeństwa do wykonania pomiaru potrzebne są
dwie osoby.
Kierowca i osoba robiąca pomiary.
Samodzielna analiza logów TDI (VAG)
Przepływomierz
oznaczenie czujnika: G70
niem.: Luftmassenmesser (lmm)
ang.: Air Flow Meter (MAF)
pl.: przepływomierz masy powietrza, miernik masy powietrza
potocznie: przepływka
Aby dokonać analizy przepływomierza musimy logować dynamicznie
następujące grupy:
000 , 003 , 008 , 010 oraz 011 .
1. Badanie G70 rozpoczynamy od dokonania pomiaru w próbie
dynamicznej grupy 011 pozwoli to nam ocenić, czy dynamika gazów
spalinowych w silniku jest prawidłowa. ocenie poddajemy wartości poz. 2 i
3 ze wskazanej grupy. wartość z poz. 3 powinna być toŜsama z wartością
określoną w poz. 2 [czyli z Ŝądaniem mapy] .
JeŜeli turbina generuje odpowiednie ciśnienie, to przechodzimy do pkt. 2.
w przeciwnym razie naleŜy zbadać przyczynę zaburzenia dynamiki gazów
[przyczyn moŜe być wiele choćby zatkany katalizator] ;
250755292.001.png 250755292.002.png
2. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grupy 000 z uwzględnieniem
poz. 3 i 10:
poz. 3 powinna wynosić wartość maksymalną 255;
poz. 10 powinna w odpowiednim zakresie obrotów * wynosić więcej niŜ
x * . jeŜeli wartość poz. 10 jest niŜsza niŜ wartość x w odpowiednim
zakresie obrotów, a poz. 3 wynosi 255 G70 mierzy nieprawidłowo.
* wartość x oraz "odpowiedni zakres obrotów" uzaleŜnione są od typu
silnika
3. dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.
uwzględnić naleŜy:
003: wartości poz. 2 i 3 powinny być toŜsame.
jeŜeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba Ŝe w grupie 008
wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyŜsza od wartości poz. 3
[ograniczenie momentu obrotowego] , a niŜsza niŜ wartość poz. 2
[Ŝyczenie kierowcy] .
250755292.003.png
008: poz. 2, 3 i 4:
·
wartość poz. 2 [Ŝyczenie kierowcy] powinna być najwyŜsza;
wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być
najniŜsza;
·
wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyŜsza od
pozycji 3 a niŜsza od pozycji 2.
·
jeŜeli wartość poz. 4 jest najniŜsza G70 mierzy nieprawidłowo.
·
250755292.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin