SCENARIUSZ ZABAWY KARNAWAŁOWEJ2.doc

(39 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZABAWY KARNAWAŁOWEJ


SCENARIUSZ ZABAWY KARNAWAŁOWEJ

DLA UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH



Sala gimnastyczna udekorowana balonami w kolorze bieli i niebieskim powiązanymi w grona.

Ściany ozdobione dużymi plakatami w postaci rysunków wykonanych samodzielnie przez uczniów a przedstawiających dzieci w strojach karnawałowych .

Zabawę prowadzi nauczyciel(wodzirej).Do tańca przygrywa orkiestra   np. szkolna. Może być również wykorzystana muzyka-odtworzona z taśmy magnetofonowej lub płyty.

Przed rozpoczęciem zabawy dzieci otrzymują przygotowane przez nauczyciela tabliczki z przyporządkowanymi numerami ,które umieszczają w widocznym miejscu na ubraniu.

ZABAWĘ ROZPOCZYNA NAUCZYCIEL zapraszając wszystkie

dzieci do wspólnego tańca przy utworach disco.

   PO JAKIMŚ CZASIE MUZYKA CICHNIE.

Nauczyciel ogłasza konkurs  dotyczący znajomości wierszy Jana Brzechwy.

W konkursie bierze udział 6 dzieci.

  Wybrani przez swoich wychowawców uczniowie zajmują miejsca przy stolikach ,na których zostały przygotowane pojemniki z losami oraz piłeczki pingpongowe.

Każde z dzieci losuje kolejno 2 kartki z przyporządkowanymi cyframi po

d którymi ukryte są fragmenty wierszy.

Każda prawidłowa odpowiedź  jest nagradzana 1 punktem( piłką pingpongową).

Nauczyciel cytuje kolejno fragmenty wierszy Jana Brzechwy:

  

   1.Po co wasze swary głupie,

      Wnet i tak zginiemy w zupie! (Na straganie)


   2.Zjadł ze stołu cały placek,

- Któż się ciebie o to pyta! (Skarżypyta)


   3.Wiotka ,słodka i powabna,

       A w dodatku ,daję słowo,

       Mam rodzinę wyjątkową (Samochwała)

 

   4.Nie poszedł do szkoły ,bo mu się nie chciało,

      Nie odrobił lekcji bo czasu miał mało (Leń)


   5.Lecz zamiast trzymać się rzeczki

      Robiła piesze wycieczki(Kaczka-dziwaczka)


   6.-Anic.Nudzi mi się .

      -Czy chciałby pan wyjść zza tych krat?

      -Pewnie .Przynajmniej bym pana zjadł. (ZOO)


   7.Znów wybiera się za morze

      Ale wybrać się nie może(Sójka)


  8.I tresowane szczury

      na szczycie szklanej góry(Na wyspach Bergamutach)


9.Pani zanadto się poci,

    Niech pani unika wilgoci

    Niech pani nie siada przy pompie(Żaba)


  10.W koszyczku jabłuszko ,w jabłuszku robaczek,

       A na tym robaczku zielony kubraczek(Entliczek pentliczek)


11. Powiedziała ,co wiedziała

       i czym prędzej odleciała(Żuk)


12.Kiedy dłoń wyciągam doń

       Grzecznie liże moją dłoń.(Jak rozmawiać trzeba z psem)


Nagrodami w tym konkursie dla przykładu mogą być:

1nagroda -książka z wierszami Jana Brzechwy

2nagroda-flamastry

3nagroda -kredki

4nagroda-długopis

5nagroda-długopis

6nagroda-baton



Kolejny konkurs to Odbijanie balonu pałeczką.

Wychowawcy klas wybierają po jednym przedstawicielu z danej klasy.

   Zadaniem uczestników jest wykazanie się ogólną sprawnością 


(odbijanie balonu w taki sposób ,aby nie upadł na podłogę)

Zabawa toczy się przy muzyce. W konkursie nie ma przegranych,

każdy otrzymuje nagrodę  np.(słodycze).


    

  Po zakończeniu konkursu nauczyciel(wodzirej)proponuje wszystkim dzieciom zabawę ruchową przy piosence pt.,, Zimowa wyliczanka''

Dzieci dobierają się parami i stają zwrócone twarzami do siebie.

    

   1 zwrotka

Dzieci śpiewają piosenkę(w przypadku gdy nie znają słów ,powtarzają je za prowadzącym zabawę).

Treść piosenki wyrażają gestami.


Refren:

1 wers -gestykulują

2 wers-wypowiadają rytmicznie słowa dzieląc je na sylaby,

           jednocześnie licząc na palcach

3 wers- gestykulują

4wers -klaszczą w dłonie


Przy kolejnych dwóch zwrotkach postępują podobnie.


TEKST PIOSENKI,, ZIMOWA WYLICZANKA''

                                MUZYKA WOJCIECH KALETA

                                         SŁOWA PIOTR SMOCZYŃSKI


1.Idzie sobie styczeń ścieżką,

rzucił w zimę białą śnieżką.

Zdjęła zima rękawiczki,

uszczypnęła go w policzki.


Refren :Czapka ,szalik ,łyżwy ,sanki,

To są słowa wyliczanki.

Rękawiczki ,narty , mróz,

Śniegu pełen wóz!


2.Idzie styczeń na wycieczkę,

nie wie, jak przeskoczyć rzeczkę,

dziesięć minut popracował ,most lodowy wybudował


Refren: Czapka ,szalik........


3.Usiadł styczeń koło drogi,

bo mu bardzo zmarzły nogi,

zima się ulitowała,

ciepłe buty darowała.


Refren: Czapka ,szalik......



Kolejna piosenka nosi tytuł ,,Śpiewaj i tańcz''

                                                Piosenka norweska

                                                                Muzyka A. Pedersen

                                                                Słowa polskie Katarzyna Ramberg



Dzieci śpiewają kolejne  zwrotki piosenki


1.Śpiewaj, tańcz, zatańcz razem ze mną,

   śpiewaj, tańcz, zatańcz ze mną już.

   Śpiewaj, tańcz, zatańcz razem ze mną,

   zatańcz razem ze mną znów.

                                               

2.Śpiewaj klaszcz , zaklaszcz razem ze mną,

    śpiewaj klaszcz, zaklaszcz ze mną już.

Śpiewaj, klaszcz, zaklaszcz razem ze mną,

Zaklaszcz razem ze mną znów.(dzieci śpiewają i wyklaskują rytm)


3.Śpiewaj, tup, zatup razem ze mną,

śpiewaj, tup, zatup ze mną już.

Śpiewaj ,tup, zatup razem ze mną,

Zatup razem ze mną znów.(śpiewają i wytupują rytm)


4.Śpiewaj i pstrykaj razem ze mną,

śpiewaj i pstrykaj ze mną już.

Śpiewaj i pstrykaj razem ze mną,

Pstrykaj razem ze mną znów.(dzieci śpiewają i pstrykają w palce)



Po przeprowadzonych zabawach  nauczyciel zaprasza dzieci do tańca

W rytmie disco i do kolejnych konkursów.



Konkurs dla wszystkich

,,Rebusy''

Rebusy rozwiązywane wspólnie podczas zabawy mogą zainteresować wszystkie dzieci.

Wykonujemy je na dużych kartonach tak ,aby wszyscy mogli je widzieć.

   Konkurs rozgrywa się w następujący sposób: kto pierwszy spośród dzieci odgadnie treść pokazanego rebusu.

W przypadku , kiedy kilkoro dzieci będzie znało odpowiedź i podniesie ręce, nauczyciel robi dogrywkę, dając do rozwiązania inny rebus.

Osoba prowadząca konkurs powinna zadbać o to ,aby zabawa przebiegała

bez nadmiernej wrzawy.

 

Nagrodzeni zostają wszyscy(słodyczami)

DODATKOWO OSOBA WYGRYWAJĄCA OTRZYMUJE DŁUGOPIS.


Następny konkurs to  Układanie  puzzli na czas


Losowo zostają wybrane 3 osoby

Uczestnicy otrzymują pudełka z puzzlami Maxi(24 elementy)

i   układają je przy akompaniamencie muzyki.


Nagrody za kolejne miejsca to np.

1. nagroda puzzle (60 elementów)

2. nagroda puzzle (36 elementów)

3. nagroda puzzle (24 elementów)


KONKURS taneczny-Taniec w parach

Nauczyciel wybiera po 2 przedstawicieli z danej klasy(chłopca i dziewczynkę).

Zadaniem każdej z par jest wykonanie najładniejszego tańca dyskotekowego.

Wszystkie pary zostają nagrodzone .Parę która najlepiej się zaprezentuje wybierają dzieci nie biorące udział w konkursie.(oklaskując je  jak najgłośniej)


KONKURS z krzesełkami(6  osób bierze udział w tej zabawie)

Na środku sali ustawionych jest w kole 5 krzeseł.

Dzieci ustawiają się w pobliżu krzeseł i w rytm muzyki

poruszają się  dokoła nich ( ZGODNIE ZE WSKAZÓWKAMI ZEGARA.) 

Na przerwę w muzyce muszą szybko zająć miejsce na najbliższym krześle. Uczestnicy powinni wykazać  się dużym refleksem.

Osoba dla której zabraknie miejsca  odchodzi z gry(otrzymując nagrodę pocieszenia) .Krzeseł za każdym razem jest o jedno mniej.

Zabawa trwa dotąd aż pozostanie 1 osoba(zwycięzca).Otrzymuje ona maskotkę.


KONKURS piosenkarski

Na najładniej zaśpiewaną piosenkę szkolną.

Do tego konkursu wybieramy osoby chętne.

Wszyscy otrzymują nagrody.

Zwycięzca otrzymuje nagrodę główną-mikrofon i tytuł idola


KONKURS PT.,,KRÓL I KRÓLOWA BALU'' 

Do tego konkursu zostaną wykorzystane tabliczki z przyporządkowanymi numerkami, które otrzymały dzieci na początku balu (dziewczynki -numery

parzyste ,chłopcy- numery nieparzyste)                                 

                                                                          

                                                                          

                                                     

     Dzieci tworzą koło ,natomiast prowadzący (wodzirej) przystępuje do  losowania. Z pojemników , w których  umieszczono kartki z cyframi   parzystymi i nieparzystymi losuje jeden numer.

Wylosowane osoby to król i królowa balu.                         

Otrzymują oni korony, berła i szarfy .

Walc w ich wykonaniu kończy zabawę karnawałową.


OPRACOWAŁA:

                                                                                                                Marzena Stemplewska

                                                                                                  nauczyciel nauczania początkowego

                                                                                                  Zespół Szkół Muzycznych w Radomiu

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin