I. Bez wody nie ma życia.
· Do czego używamy wodę
· Wszystko co żyje wodę pije
· Nasze eksperymenty z wodą
Temat dnia
Wielokierunkowa aktywność dzieci
Obszar działania
Przewidywane osiągnięcia dzieci
Do czego zużywamy wodę
Wypychanie kartoników z poznanymi cyframi, uporządkowanie według podanego wzoru
Zabawa muzyczna - ,,Cicho- głośno” – wykonywanie znanej piosenki parami na zmianę – głośno, cicho
Zestaw ćw. i zabaw ruchowych – porannych wg K. Wlaźnik
Zabawa dydaktyczna ,,Do czego zużywamy wodę?”
- poznanie właściwości wody, wypowiedzi dzieci ,,Kiedy używamy wody?’ na podstawie obserwacji i ilustracji oraz możliwości jej oszczędzania
Zabawa ruchowa - ,,Kąpiel w morzu”
,,Łódka” – składanka z papieru- kolorowanie łódki według własnego pomysłu, ćwiczenia oddechowe z łódkami
Rytmiczne czytanie tekstu-próby śpiewania go
Utrwalenie liczb 0-7 oraz ich znaków graficznych w zabawie ,,Pokaż liczbę o której mówię”
VII/5
IX/1
III/2
IV/1
IV/6, 7
III/1
X/2
VI/4
Potrafi organizować swój warsztat pracy
Porządkuje kartoniki z cyframi według podanego wzoru
Śpiewa znane piosenki w parach; głośno, cicho
Zna właściwości wody, wie, jak ważną rolę odgrywa w naszym życiu i dlaczego należy ją oszczędzać
Potrafi wykonać papierową łódkę według obrazowej instrukcji, ozdobi wg własnego pomysłu
Doskonali narządy mowy w ćw. oddechowym
Czyta rytmicznie tekst, czyni próby śpiewania
Zna cyfry od 0-7 , potrafi wskazać liczbę wg podanej cechy
Wszystko co żyje wodę pije
Zabawa dydaktyczna pt. ,,Żywe literki” – formowanie z własnych ciał różnych liter
Zabawa ruchowa - ,,Wioślarze” z użyciem skakanek
,,Życie nad wodą” – ilustracja lub wycieczka nad staw
- poznanie roślin i zwierząt wodnych
- poznanie litery w, W na wyrazach podstawowych woda, Witek ,układanie zdań z liter alfabetu ruchomego
Zestaw ćw. gimnastycznych metodą opowieści ruchowej ,,Na morzu”– z. ćw.
Przygotowanie do pisania - pisanie poznanej litery po śladzie
Kolorowanie ilustracji ,,Staw latem”
V/1
VI/3
VIII/3
Potrafi zgodnie bawić się w zespole
Współpracuje podczas zadań zespołowych
Zna niektóre rośliny i zwierzęta wodne
Zna i rozpoznaje wśród innych literę w, W ,
Dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów z literą w, W
Układa z liter alfabetu ruchomego zdanie
Umie wykonać ćwiczenia wzmacniające mięśnie obręczy barkowej
Pisze poznaną literę po śladzie
Starannie koloruje ilustrację
Utrwalenie poznanej litery w, W – układanie z sylab i odczytywanie wyrazów z literą , czytanie tekstu do ilustracji
Przygotowanie do pisania – rysowanie wzorów literopodobnych
Zabawa ruchowa - ,,Kwiaty zwiędłe i podlane”
Nauka piosenki pt. ,,Moje rybki”- poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie piosenki w różny sposób np. sztafetowo, cicho-głośno, w myśli
Poznanie warunków i sposobu życia ryb w akwarium
Zabawa ruchowa - ,,Ulewa”
,,Ryba w stawie” – wycinanka z papieru , ozdabianie konturów wałeczkami plasteliny, ocena i wystawa prac
Czytanie pytań i odpowiedzi- skreślanie błędnej odpowiedzi
IX/3
V/2
Potrafi ułożyć z sylab wyrazy, odczytuje je
Czyta tekst do ilustracji
Dokładnie wykonuje wzory literopodobne
Zna słowa i melodię piosenki ,,Moje rybki” Śpiewa piosenkę w różny sposób
Bawi się wesoło przy piosence
Zna warunki i sposób życia ryb w akwarium
Potrafi wykonać rybkę z papieru , ozdobi jej kontury wałeczkami plasteliny
Czyta pytania , skreśla błędną odpowiedź
Nasze eksperymenty z wodą
Układanie z sylab wyrazów będących rozwiązaniem podanych zagadek słownych
Zabawa ruchowa -,,Idź za głosem”
Zabawa dydaktyczna ,,W stawie hodowlanym” – dodawanie w zakresie 7, poznanie liczebnika porządkowego 7, wyznaczanie odnajdywanie ósmego elementu z szeregu
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą opowieści ruchowej z. ćw.
Kolorowanie rysunku – akwarium z rybkami; ocena dokładności wykonania zadania
Śpiewanie piosenki ,,Moje rybki” indywidualnie przez chętne dzieci
Odtwarzanie i odwzorowywanie zbioru 7-elementowego – praca indywidualna z książką
Rozmowa przy globusie – pokaz mórz, oceanów, rzek, jezior
- wyjaśnienie, ze pomimo tego, że więcej na ziemi jest wody są regiony , gdzie wody brakuje
Doświadczenia z wodą ,,Co szybciej nasiąka wodą, co rozpuszcza się w wodzie?” – omówienie i podsumowanie wspólnych doświadczeń
Zabawa ruchowa - ,,Rekin i rybki”
Instrumentalizacja piosenki pt ,,Moje rybki”- wykonanie rytmu piosenki na wybranym instrumencie perkusyjnym
Dowolne zabawy ruchowe przy piosence
VII/3
IV/7
IX/2
Układa z sylab wyrazy będące rozwiązaniem zagadki słownej
Rozpoznaje polecenia ,potrafi podporządkować się innej osobie
Sprawnie dodaje w zakresie 7, układa i odczytuje działania matematyczne - dodawanie w tym zakresie
Dokładnie koloruje rysunek, potrafi ocenić swoją pracę
Śpiewa znaną piosenkę
Odtwarza i odwzorowuje zbiór 7-elementowy
Wie, jakim kolorem na globusie oznacza się wodę
Rozumie ,że chociaż na kuli ziemskiej jest więcej wody , to są regiony , gdzie wody brakuje
Potrafi omówić wyniki przeprowadzonego doświadczenia, wie, co nasiąka wodą , co rozpuszcza się w wodzie
Potrafi wykonać rytm piosenki na wybranym instrumencie perkusyjnym
Bawi się spontanicznie przy znanej piosence
II. Pomagamy sobie nawzajem.
Czarodziejskie słowa
Jesteśmy życzliwi dla innych
Piękne zwyczaje
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań- przypomnienie zasad zgodnej zabawy
Ćwiczenie gramatyczne ,,Pomagamy” – poprawne używanie spójników, przyimków wzbogacających wypowiedzi dzieci
Zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych- porannych wg K. Wlaźnik
Opowiadanie W. Asiejewej pt. ,,Czarodziejskie słowo”- wypowiedzi dzieci na temat treści opowiadania, rozumienie znaczenia słowa ,,proszę” oraz konieczności używania go
Zabawa ruchowa w parach - ,,Lustro”
Malowanie kredkami nt. ,,Pomagamy sobie wzajemnie” - próby ukazania sposobów pomocy innym w formie plastycznej
Czytanie tekstu obrazkowo- wyrazowego związanego z tematem
I/2
V/4
I/3
Stosuje przyjęte zasady zgodnej zabawy
Poprawnie stosuje w wypowiedziach słownych spójniki i przyimki wzbogacające te wypowiedzi
Wypowiada się na temat treści opowiadania, rozumie znaczenie słowa ,,proszę” oraz konieczność stosowania go w życiu codziennym
Zgodnie współdziała w czasie zabaw w parach
Potrafi ukazać w formie plastycznej sposoby pomocy innym
Czyta tekst obrazkowo-wyrazowy
Opowiadanie na temat własnych przeżyć ,,Pomagamy” – opowiadanie sytuacji w której pomogło osobie starszej, rozumienie potrzeby udzielania pomocy potrzebującym
Zabawa ortofoniczna- ,,Wyszukujemy wyrazy” – ćwiczenia przodu języka na spółgłoskach ,,sz, ż , cz, dż”
Teatrzyk sylwet na podstawie utworu J. Brzechwy pt ,,Kwoka” – wypowiedzi dzieci na temat postępowania kwoki z zaproszonymi gośćmi , zasady kultury przyjmowania gości
Poznanie litery s, S na wyrazach podstawowych ser, Sylwia
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labama i Kniessów
z użyciem pojemników z grochem – integracja ruchu
V/6
Vi/4
Na podstawie własnych doświadczeń opowiada sytuacje w której pomogło osobie starszej, rozumie potrzebę udzielania pomocy potrzebującym
Doskonali sprawność narządów mowy na samogłoskach ,,sz, cz, dż, ż”
Ocenia postępowanie bohatera literackiego, zna zasady kultury przyjmowania gości
Zna i rozpoznaje wśród innych literę s, S
Integruje ruch z rytmem
...
justyna.k62