marzec zbieranka.doc

(119 KB) Pobierz
I

I.                 Bez wody nie ma życia.

·       Do czego używamy wodę

·       Wszystko co żyje wodę pije

·       Nasze eksperymenty z wodą

 

 

 

Temat dnia

Wielokierunkowa aktywność dzieci

Obszar działania

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Do czego zużywamy wodę

Wypychanie kartoników z poznanymi cyframi, uporządkowanie  według podanego wzoru

Zabawa muzyczna - ,,Cicho- głośno” – wykonywanie znanej piosenki parami na zmianę – głośno, cicho

Zestaw ćw.  i zabaw ruchowych – porannych wg K. Wlaźnik

Zabawa dydaktyczna ,,Do czego zużywamy wodę?”

- poznanie właściwości wody, wypowiedzi dzieci ,,Kiedy używamy wody?’ na podstawie obserwacji i ilustracji oraz możliwości jej oszczędzania

Zabawa ruchowa - ,,Kąpiel w morzu”

,,Łódka” – składanka z papieru- kolorowanie łódki według własnego pomysłu, ćwiczenia oddechowe z łódkami

Rytmiczne czytanie tekstu-próby śpiewania go

Utrwalenie liczb 0-7 oraz ich znaków graficznych w zabawie ,,Pokaż liczbę o której mówię”

 

VII/5

 

IX/1

 

III/2

IV/1

IV/6, 7

 

 

III/1

X/2

 

VI/4

VII/5

 

Potrafi organizować swój warsztat pracy

Porządkuje kartoniki z cyframi według podanego wzoru

Śpiewa znane piosenki w parach; głośno, cicho

Zna właściwości wody, wie, jak ważną rolę odgrywa w naszym życiu i dlaczego należy ją oszczędzać

Potrafi wykonać papierową łódkę według obrazowej instrukcji, ozdobi wg własnego pomysłu

Doskonali narządy mowy w ćw. oddechowym

Czyta rytmicznie tekst, czyni próby śpiewania

Zna cyfry od 0-7 , potrafi wskazać liczbę wg podanej cechy

Wszystko co żyje wodę pije

Zabawa dydaktyczna pt. ,,Żywe literki” – formowanie                        z własnych ciał różnych liter

Zabawa ruchowa - ,,Wioślarze” z użyciem skakanek

,,Życie nad wodą” – ilustracja lub wycieczka nad staw

- poznanie roślin i zwierząt wodnych

- poznanie litery w, W na wyrazach podstawowych woda, Witek ,układanie zdań z liter alfabetu ruchomego

Zestaw ćw. gimnastycznych  metodą opowieści ruchowej ,,Na morzu”– z. ćw.

Przygotowanie do pisania - pisanie poznanej litery po śladzie

Kolorowanie ilustracji ,,Staw latem”

VI/4

V/1

III/1

IV/1

 

VI/4

 

III/2

 

VI/3

VIII/3

Potrafi zgodnie bawić się w zespole

Współpracuje podczas zadań zespołowych

Zna niektóre rośliny i zwierzęta wodne

Zna i rozpoznaje wśród innych literę w, W ,

Dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów z literą w, W

Układa z liter alfabetu ruchomego zdanie

Umie wykonać ćwiczenia wzmacniające mięśnie obręczy barkowej

Pisze poznaną literę po śladzie

Starannie koloruje ilustrację

Wszystko co żyje wodę pije

Utrwalenie poznanej litery w, W – układanie z sylab                         i odczytywanie wyrazów z literą , czytanie tekstu do ilustracji

Przygotowanie do pisania – rysowanie wzorów literopodobnych

Zabawa ruchowa - ,,Kwiaty zwiędłe i podlane”

Nauka piosenki pt. ,,Moje rybki”- poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie piosenki w różny sposób np. sztafetowo, cicho-głośno, w myśli

Poznanie warunków i sposobu życia ryb w akwarium

Zabawa ruchowa - ,,Ulewa”

,,Ryba w stawie” – wycinanka z papieru , ozdabianie konturów wałeczkami plasteliny, ocena i wystawa prac

Czytanie pytań i odpowiedzi- skreślanie błędnej odpowiedzi

 

VI/4

 

 

VI/3

 

III/1

IX/3

 

 

IV/1

III/1

X/2

 

VI/4

V/2

Potrafi ułożyć z sylab wyrazy, odczytuje je

Czyta tekst do ilustracji

 

Dokładnie wykonuje wzory literopodobne

 

Zna słowa i melodię piosenki ,,Moje rybki” Śpiewa piosenkę w różny sposób

Bawi się wesoło przy piosence

Zna warunki i sposób życia ryb w akwarium

 

Potrafi wykonać rybkę z papieru , ozdobi jej kontury wałeczkami plasteliny

Czyta pytania , skreśla błędną odpowiedź

Nasze eksperymenty z wodą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasze eksperymenty z wodą

Układanie z sylab wyrazów będących rozwiązaniem podanych zagadek słownych

Zabawa ruchowa -,,Idź za głosem”

Zabawa dydaktyczna ,,W stawie hodowlanym” – dodawanie w zakresie 7, poznanie liczebnika porządkowego 7, wyznaczanie odnajdywanie ósmego elementu z szeregu

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą opowieści ruchowej z. ćw.

Kolorowanie rysunku – akwarium z rybkami; ocena dokładności wykonania zadania

Śpiewanie piosenki ,,Moje rybki” indywidualnie przez chętne dzieci

 

 

 

 

 

Odtwarzanie i odwzorowywanie zbioru 7-elementowego                – praca indywidualna z książką

Rozmowa przy globusie – pokaz mórz, oceanów, rzek, jezior 

- wyjaśnienie, ze pomimo tego, że więcej na ziemi jest wody są regiony , gdzie wody brakuje

Doświadczenia z wodą ,,Co szybciej nasiąka wodą, co rozpuszcza się w wodzie?” – omówienie i podsumowanie wspólnych doświadczeń

Zabawa ruchowa - ,,Rekin i rybki”

Instrumentalizacja piosenki pt  ,,Moje rybki”- wykonanie rytmu piosenki na wybranym instrumencie perkusyjnym

Dowolne zabawy ruchowe przy piosence

 

 

 

 

VI/4

V/2

III/1

VII/5

 

 

III/2

 

VIII/3

 

IX/3

 

 

 

 

 

 

VII/3

V/2

 

IV/7

 

IV/1

 

 

III/1

IX/2

 

III/1

 

 

 

 

Układa z sylab wyrazy będące rozwiązaniem zagadki słownej

Rozpoznaje polecenia ,potrafi podporządkować się innej osobie

Sprawnie dodaje w zakresie 7, układa                            i odczytuje działania matematyczne                            - dodawanie  w tym zakresie

Umie wykonać ćwiczenia wzmacniające mięśnie obręczy barkowej

Dokładnie koloruje rysunek, potrafi ocenić swoją pracę

Śpiewa znaną piosenkę

 

 

 

 

 

Odtwarza i odwzorowuje zbiór 7-elementowy

Wie, jakim kolorem na globusie oznacza się wodę

Rozumie ,że chociaż na kuli ziemskiej jest  więcej wody , to są regiony , gdzie wody brakuje

Potrafi omówić wyniki przeprowadzonego doświadczenia, wie, co nasiąka wodą , co rozpuszcza się w wodzie

Potrafi wykonać rytm  piosenki na wybranym instrumencie perkusyjnym

Bawi się spontanicznie przy znanej piosence

 

 

 

II.            Pomagamy sobie nawzajem.

        Czarodziejskie słowa

        Jesteśmy życzliwi dla innych

        Piękne zwyczaje

 

 

 

 

Temat dnia

Wielokierunkowa aktywność dzieci

Obszar działania

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Czarodziejskie słowa

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań- przypomnienie zasad zgodnej zabawy

Ćwiczenie gramatyczne ,,Pomagamy” – poprawne używanie spójników, przyimków wzbogacających wypowiedzi dzieci

Zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych- porannych wg K. Wlaźnik

Opowiadanie W. Asiejewej pt. ,,Czarodziejskie słowo”- wypowiedzi dzieci na temat treści opowiadania, rozumienie znaczenia słowa ,,proszę” oraz konieczności używania go

Zabawa ruchowa w parach - ,,Lustro”

Malowanie kredkami nt. ,,Pomagamy sobie wzajemnie”                  - próby ukazania sposobów pomocy innym w formie plastycznej

Czytanie tekstu obrazkowo- wyrazowego związanego                        z tematem

 

I/2

 

V/2

 

III/2

 

V/4

I/3

 

III/1

VIII/3

 

 

V/4

 

Stosuje przyjęte zasady zgodnej zabawy

 

Poprawnie stosuje w wypowiedziach słownych spójniki i przyimki wzbogacające te wypowiedzi

 

Wypowiada się na temat treści opowiadania, rozumie znaczenie słowa ,,proszę” oraz konieczność stosowania go w życiu codziennym

Zgodnie współdziała w czasie zabaw w parach

Potrafi ukazać w formie plastycznej sposoby pomocy innym

Czyta tekst obrazkowo-wyrazowy

Jesteśmy życzliwi dla innych

Opowiadanie na temat własnych przeżyć  ,,Pomagamy”                  – opowiadanie sytuacji w której pomogło osobie starszej, rozumienie potrzeby udzielania pomocy potrzebującym

Zabawa ortofoniczna- ,,Wyszukujemy wyrazy” – ćwiczenia przodu języka na spółgłoskach ,,sz, ż , cz, dż”

Teatrzyk sylwet na podstawie utworu J. Brzechwy pt ,,Kwoka” – wypowiedzi dzieci na temat postępowania kwoki z zaproszonymi gośćmi , zasady kultury przyjmowania gości

Poznanie litery s, S na wyrazach podstawowych ser, Sylwia

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labama i Kniessów

z użyciem pojemników z grochem – integracja ruchu

V/2

I/3

 

V/6

 

V/4

I/3

V/2

Vi/4

III/2

 

Na podstawie własnych doświadczeń opowiada sytuacje w której pomogło osobie starszej, rozumie potrzebę udzielania pomocy potrzebującym

Doskonali sprawność narządów mowy na samogłoskach ,,sz, cz, dż, ż”

Ocenia postępowanie bohatera literackiego, zna zasady kultury przyjmowania gości

Zna i rozpoznaje wśród innych literę s, S

Integruje ruch z rytmem

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin