PLAN WYNIKOWY-VI Tomaszewska.doc

(87 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY – IV klasa SP

 

 

PLAN WYNIKOWY – VI klasa SP

na podstawie podręcznika  Muzyka VI  M.Tomaszewskiej wyd. M. Rożak

 

opracowała Aleksandra Gadomska

Lp.

Treści programowe

Temat lekcji

Ilość

godz

Środki dydaktyczne

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe

 

VI klasa SP

 

1.

Ekspresja muzyczna. Śpiewanie.

Pieśni obowiązkowe – Oda do radości-  L. v. Beethoven’a,

 

1 h

Podręcznik, instrument klawiszowy

Uczeń:

-zna najważniejsze wydarzenia z życia i twórczości L. v Beethovena

-zna treść Ody ...

-potrafi zaśpiewać z pamięci Odę do radości

-potrafi powiedzieć w jakim charakterze są obie pieśni

-zna oznaczenia dynamiczne, potrafi wyjaśnić je

 

Uczeń:

-zna inne utwory L. v Beethovena

-potrafi powiedzieć w jakiej fakturze napisana jest Oda...

2.

 

Zapisywanie wartości rytmicznych.

Notacja muzyczna – gamie C-dur

 

1 h

 

-zna wartości rytmiczne

-potrafi zapisywać wartości rytmiczne

-potrafi ugrupować w takty proste schematy rytmiczne

 

-potrafi ugrupować w takty złożone schematy rytmiczne

3.

Percepcja muzyczna. Śpiew

Piosenka ludowa (dowolna) – cechy.

 

1 h

Płyta z nagraniem i odtwarzacz CD, śpiewnik wyd. GAWA

 

-zna cechy piosenki ludowej

-zna różnice między pieśnią ludową a piosenką okolicznościową

 

-potrafi zagrać na instrumencie melodię piosenki

-potrafi ułożyć złożony akompaniament rytmiczny do piosenki

-poda tytuł/ły  piosenki/ek ludowych

 

4.

Ekspresja muzyczna. Gra na instrumen.

Ułożenie akompaniamentu rytmicznego na instrumentach perkusyjnych do piosenki.

2 h

Instrumenty perkusyjne, płyta CD z nagraniem piosenki

-zna wartości rytmiczne

-potrafi ułożyć prosty akompaniament rytmiczny do podanej przez nauczyciela melodii oraz go wykonać na dowolnie wybranym przez siebie instrumencie perkusyjnym

 

 

-potrafi samodzielnie ułożyć złożony akompaniament rytmiczny do podanej przez nauczyciela melodii oraz go wykonać na dowolnie wybranym przez siebie instrumencie perkusyjnym

 

5.

Percepcja muzyczna. Wartości muzyki ludowej i artystycznej.

Tańce ludowe w muzyce artystycznej.

Twórczość M. Ravel’a.

 

1 h

Podręcznik –Muzyka VI.

Płyta i odtwarzacz CD

 

-wie jakie cechy posiada muzyka ludowa

-potrafi podać nazwiska kilku kompozytorów którzy czerpali inspiracje z folkloru

-potrafi wyklaskać rytm polki podany przez nauczyciela

-potrafi po wysłuchaniu utworu M. Ravela Bolero określić cechy tego tańca

-zna określenie cressendo

 

-potrafi wystukać rytm tańca bolero

-zna sylwetkę kompozytora – M. Ravel’a

-potrafi zanucić fragmenty tematów obu tańców

 

6.

Percepcja muzyczna. Brzmienie

i środki wykonawcze.

Instrumenty dęte drewniane  i blaszane– rodzaje. Rozróżnianie instrumentów dętych w słuchanych utworach.

 

 

2 h

-potrafi wymienić instrumenty dęte drewniane

-potrafi wymienić instrumenty dęte blaszane

-potrafi wskazać w słuchanym utworze konkretne instrumenty dęte drewniane i blaszane

-potrafi scharakteryzować barwy dźwięku instrumentu na podstawie słuchanego utworu

-posiada wiadomości o sławnych wirtuozach instrumentów dętych

-potrafi porównać budowy trąbki i puzonu

 

 

7.

Ekspresja muzyczna.

Komponowanie melodii. Piosenka List w listopadzie.

 

1 h

Podręcznik Muzyka VI M. Tomaszewska, instrument klawiszowy

-zna pojęcia komponowanie

-zaśpiewa w grupie, z pamięci piosenkę List w listopadzie

-wymieni wartości rytmiczne nut i pauz występujących w piosence

-poprawnie wykona akompaniament perkusyjny do piosenki

 

-ułoży własną melodię do wiersza

-potrafi e-mailem wysłać wiadomość

8.

Percepcja muzyczna. Budowa formalna utworów

Budowa okresowa utworu – motyw, fraza, zdanie, okres muzyczny. Analiza utworów.

 

1 h

Płyta i odtwarzacz CD

 

-zna pojęcia motyw, fraza, zdanie muzyczne, okres muzyczny, części utworów

-potrafi wskazać w Prząśniczce S. Moniuszki te elementy

-zna treść pieśni

-potrafi

-potrafi powiedzieć niezbędne wiadomości o Śpiewnikach domowych S. Moniuszki (np. ile tomów)

 

-potrafi podać kilka tytułów (ok. 4) pieśni Śpiewników domowych

9.

Percepcja muzyczna.

Przedtakt na podstawie piosenki Hej zimowe hej igrzyska.

 

1 h

Podręcznik Muzyka VI M. Tomaszewska, Płyta CD z nagraniem

 

-zna pojęcie przedtaktu

-potrafi wskazać w melodii przedtakt

-potrafi wystukać rytm z przedtaktem

-wie co to są znaki chromatyczne

-zna treść piosenki Hej zimowe hej igrzyska

-potrafi z grupie zaśpiewać piosenkę

 

-umie poprawnie zaśpiewać piosenkę

-potrafi wymienić kilka dyscyplin sportowych

-potrafi samodzielnie wystukać rytm podany przez nauczyciela

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin