Plan wynikowy z muzyki dla klas VI.doc

(90 KB) Pobierz
Plan wynikowy z muzyki dla klas VI

Plan wynikowy z muzyki dla klas VI

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan wynikowy z muzyki dla klas VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L. p.

 

Zagadnienie

 

Treści nauczania

Poziom wymagań programowych

 

podstawowy

ponadpodstawowy

1.

Pożegnanie wakacji

- zawarcie kontraktu między nauczycielem
a uczniami

- przypomnienie hymnu państwowego i hymnu szkoły

- nauka piosenki „ Lato”

- znajomość terminu: volta

- znajomość kryteriów oceniania oraz wymagań programowych

- znajomość tekstu i melodii hymnu państwowego
i hymnu szkoły

- śpiewanie hymnu państwowego i hymnu szkoły

- śpiewanie w grupie zwrotki i refrenu piosenki

- określenie nastroju piosenki

- umiejętność wysłuchania utworu

- uzasadnienie nazwy „Preludium deszczowe”

-znajomość nazw kilku utworów skomponowanych przez F. Chopina

- śpiewnie hymnu państwowego i hymnu szkolnego samodzielnie
i z akompaniamentem

- śpiewanie solo zwrotki
i refrenu piosenki

- zrytmizowanie podanych przysłów na 4/4 i 6/8

 

2.

Elementy muzyki - rytm

- puls metryczny, ćwierćnuta i ósemka

- czytanie tataizacją

-słuchanie muzyki „Bolero” M. Ravel

- znajomość postawnych wartości rytmicznych (ćwierćnuta, ósemka)

- znajomość podstawowych sylab rytmicznych

- rozróżnianie wymienionych wartości w zapisie graficznym i ze słuchu

- odczytywanie uproszczonych zapisów rytmicznych

-wykonanie na instrumencie perkusyjnym rytmu „Bolera” M. Ravela

- rytmizacja tekstów

- zapisywanie i odtwarzanie rytmów prezentowanych prze nauczyciela

- czytanie rytmów tataizacją

- posługiwanie się własnym uproszczonym zapisem rytmu

- wykonanie na instrumencie perkusyjnym rytmu „Bolera” samodzielnie

3.

Elementy muzyki – tempo, metrum

- nauka piosenki „Kłopoty z siostrą”

- mocna część taktu i metrum

- półnuta i cała nuta

- znajomość wartości rytmicznych (półnuta, cała nuta, półnuta z kropką)

- znajomość tekstu i melodii piosenki

- znajomość pojęć: takt, metrum, tempo

- śpiewanie piosenki
z akompaniamentem w grupie

- wskazanie mocnej części taktu podczas słuchania utworu

- znajomość i posługiwanie się pojęciami: takt i metrum

- czytanie rytmów tataizacją

- samodzielne śpiewanie piosenki z akompaniamentem

- rozróżnianie półnuty i całej nuty w zapisie graficznym
i ze słuchu

4.

Elementy muzyki – melodia

- nauka piosenki „Wąż grzechotnik”

- improwizacja wokalna

- pięciolinia, klucz wiolinowy, nazwa solmizacyjna dźwięku, nazwa literowa dźwięku

- dźwięki na pięciolinii

- znajomość tekstu i melodii piosenki

- znajomość wybranych pojęć dotyczących zasad notacji muzycznej

- śpiewanie piosenki z akompaniamentem w grupie

- operowanie zapisem nutowym na pięciolinii

- posługiwanie się wybranymi pojęciami dotyczącymi zasad notacji muzycznej

- samodzielne śpiewanie piosenki z akompaniamentem

5.

Elementy muzyki – artykulacja
i dynamika

 

- nauka piosenki „Familijny blues”

- dynamika, artykulacja

- znajomość pojęć: dynamika, artykulacja

- znajomość tekstu i melodii piosenki

- rozpoznawanie oznaczeń dynamicznych, artykulacyjnych

- śpiewanie piosenki
z akompaniamentem
w grupie

- samodzielne rozpoznawanie oznaczeń dynamicznych
i artykulacyjnych

- samodzielne śpiewanie piosenki z akompaniamentem według oznaczeń muzycznych

6.

Dzień Edukacji Narodowej

- nauka piosenki „Dla Was”

- kultura osobista podczas ważnych uroczystości szkolnych

- Komisja Edukacji narodowej i jej historia

- znajomość faktów historycznych dotyczących Komisji Edukacji Narodowej

- znajomość tekstu i melodii piosenki

- znajomość zasad kulturalnego zachowania podczas koncertów
i uroczystości

- śpiewanie piosenki
z akompaniamentem
w grupie

- samodzielne śpiewanie piosenki z akompaniamentem

- udział w uroczystościach na terenie szkoły i poza nią

7.

Elementy muzyki - harmonia

- dźwięki pojedyncze i trójdźwięki (współbrzmienia dźwięków)

- granie w zespole przy pomocy partytury

- znajomość zasad notacji muzycznej

- znajomość podstawowych zasad grania w zespole

- operowanie zapisem nutowym w stopniu podstawowym

- rozpoznawanie i granie na instrumencie dźwięków partytury

- granie trójdźwięków
w grupie

- granie partytury w zespole

8.

Słychać w muzyce?

- nauka piosenki „Wele wetka”

- rozróżnianie elementów muzyki

- śpiewanie piosenki w grupie

- umiejętność słuchowego rozróżnienia elementów muzyki zastosowanych
w poszczególnych utworach

- dobranie trójdźwięków triady harmonicznej do piosenki

 

9.

 

Ignacy Jan Paderewski

 

- nauka pieśni „Jak długo w sercach naszych”

- czytanka o kompozytorze

- słuchanie muzyki

 

- śpiewanie pieśni w grupie

- określenie budowy
i charakteru utworu

- znajomość terminu: taniec stylizowany

- znajomość sylwetki
I. J. Paderewski

 

- śpiewanie piosenki solo

- rozwiązanie zadania w ZĆ

10.

11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości

- pieśni patriotyczne

- historia Narodowego Święta Niepodległości

- znajomość faktów historycznych dotyczących Narodowego Święta Niepodległości

- znajomość tekstu i melodii pieśni patriotycznych

- znajomość zasad kulturalnego zachowania podczas uroczystości
i koncertów

- śpiewanie pieśni patriotycznych z akompaniamentem w grupie

- samodzielne śpiewnie pieśni patriotycznych z akompaniamentem

- udział w uroczystościach na terenie szkoły i poza nią

11.

Odszyfrowana muzyka?

- nauka piosenki „Rodzinna herbatka”

- śpiewanie piosenki w grupie

- znajomość terminu: partytura

- analiza zapisu piosenki

- śpiewanie piosenki solo

- samodzielna analiza partytury W. A. Mozarta

12.

Muzyka w dawnej Polsce - średniowiecze

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin