Zabawa w samochody- utrwalanie przeliczania zbiorów 2,3,4 elementowych.docx

(19 KB) Pobierz

Część statyczna

1. Data: 5.05.2009 rok

2. Grupa wiekowa: 3-4 latki

3. Temat zajęcia:                                                                                          

,,Zabawa w samochody”- utrwalanie przeliczania zbiorów 2,3,4 elementowych

4.Cel ogólny:

- utrwalanie umiejętności poprawnego przeliczania zbiorów w zakresie czterech

5.Cele operacyjne –dziecko:

- potrafi uważnie wysłuchać polecenia

- potrafi przeliczać liczebnikami głównymi w zakresie czterech;

- umie określić liczbę elementów zbioru;

- porównuje liczebność zbiorów;

- zna podstawowe kolory

 

5.Forma pracy:

- zbiorowa,

- indywidualna

6.Metody:

- problemowe: (odkrywanie),

- praktyczne ( działanie),

- aktywizujące ( przeżywanie)

7.Środki dydaktyczne :

kolorowa krepa, sylwety samochodów, naklejki kolorowych samochodów,   pojemniki, przedmioty, samochody

 

 

 

 

 

 

 

Część dynamiczna

Tok zajęcia

Czynności nauczyciela

Czynności dzieci

1.Część wstępna wprowadzenie do tematu zajęć

-zagadka

 

 

 

 

- sylwety samochodów

 

 

 

 

 

 

 

2.Część główna

-wielkie porządki

 

 

 

 

 

-,,samochody   na parkingu’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Część końcowa

                            - praca przy                                                                               stolikach

 

 

 

 

- Nauczyciel zadaje dzieciom zagadkę o następującej treści: (,,Szeroką szosą 4koła go niosą a czerwone światło zatrzyma go bardzo łatwo’?) Jak myślicie co to jest za pojazd?

 

-Nauczyciel odsłania na tablicy różne sylwety samochodów                 (osobowy,autobus,cięzarówka)Nauczyciel prosi aby nazwały rodzaje przyczepionych samochodów .

-Nauczyciel chętne dziecko aby przeliczyło głośno ile jest samochodów na tablicy. Kolejnie prosi wszystkie dzieci żeby jeszcze raz głośno policzyły samochody.

 

-Nauczycielka mówi dzieciom o Jasiu , który nie posprzątał swoich zabawek- samochodów. Prosi aby dzieci pomogły  Jasiowi włożyć je do  odpowiednich pojemników według rodzaju samochodu.

-Potem nauczycielka prosi aby policzyły ile jest samochodów w każdym pojemniku.

 

-Nauczyciel przygotowuje wcześniej miejsce do zabawy – parking dla samochodów. Wyznacza na podłodze kolorowa krepą 4różne części parkingu.   Każde dziecko otrzymuje od nauczycielki naklejkę- samochód w różnych kolorach, która ma przykleić do swojego ubrania.    -Dzieci swobodnie spacerują po sali, potem na określony znak – klaśnięcie dzieci rozpoznają kolor swojej naklejki i ustawiają się na parkingu o tym samy kolorze co ich naklejka (np. niebieska naklejka na niebieskim miejscu parkingowym)

 

 

- Kolejno w każdej grupie  (odpowiedni kolor parkingu) dzieci przeliczają ile ich jest. Oceniają na którym parkingu jest więcej  a na którym mniej .

 

-Nauczyciel prosi aby dzieci usiadły do stolików. Rozdaje im różne przedmioty  oraz obrazki samochodów  i same samochodziki . Spośród obrazków i przedmiotów dzieci maja wybrać tylko samochody i otoczyć je sznurkiem.       Kolejno prosi aby każda grupa policzyła swoje samochody które wybrała i otoczyła sznurkiem

 

 

 

-Dzieci odpowiadają to jest samochód (auto)

 

 

 

-Dzieci rozpozanja i nazywają

 

-Dziecko liczy głośno.

-Dzieci przeliczają jeszcze raz głośno

 

 

 

-Dzieci odpowiedni wkładają samochody do pojemników

-Dzieci przeliczają

 

 

 

 

 

- Dzieci przyklejają

-Dzieci swobodnie spacerują po sali

- Dzieci przyklejają naklejkę

 

 

 

-Dzieci przeliczają

 

 

 

 

 

-dzieci siadają do stolików i wykonują kolejne polecenia

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin