Wykonywanie konserwacji drewna i tworzyw drzewnych.pdf
(
926 KB
)
Pobierz
Stolarz_742[01].Z3.01_u
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Janusz Tokarski
Wykonywanie konserwacji drewna i tworzyw drzewnych
742[01].Z3.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
Recenzenci:
mgr inŜ. Urszula Przystalska
mgr inŜ. ElŜbieta Krajnik-Scelina
Opracowanie redakcyjne:
Janusz Tokarski
Konsultacja:
mgr Małgorzata Sołtysiak
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej, 742[01].Z3.01
”Wykonanie konserwacji drewna i tworzyw drzewnych”, zawartego w modułowym
programie nauczania dla zawodu stolarz.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Środki do ochrony chemicznej drewna – impregnacja drewna
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
15
4.1.3. Ćwiczenia
16
4.1.4. Sprawdzian postępów
18
4.2. Urządzenia do impregnacji drewna oraz metody impregnacji drewna
19
4.2.1. Materiał nauczania
19
4.2.2. Pytania sprawdzające
35
4.2.3. Ćwiczenia
35
4.2.4. Sprawdzian postępów
38
4.3. Zabezpieczenie przeciwogniowe drewna i materiałów drewnopochodnych
39
4.3.1. Materiał nauczania
39
4.3.2. Pytania sprawdzające
48
4.3.3. Ćwiczenia
48
4.3.4. Sprawdzian postępów
49
5. Sprawdzian osiągnięć ucznia
50
6. Literatura
55
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w nabywaniu umiejętności z zakresu wykonywania
zabiegów konserwacyjnych drewna i tworzyw drzewnych, oceny jakości wykonanych prac
konserwatorskich oraz dokonywania właściwego wyboru materiałów konserwacyjnych.
W poradniku zamieszczono:
1)
wymagania wstępne, czyli wykaz niezbędnych umiejętności, które powinieneś posiadać,
aby przystąpić do realizacji tej jednostki modułowej,
2)
cele kształcenia tej jednostki modułowej, które określają umiejętności, jakie opanujesz
w wyniku procesu kształcenia,
3)
materiał nauczania zawierający informacje niezbędne do realizacji zaplanowanych
szczegółowo celów kształcenia umoŜliwia samodzielne przygotowanie się do wykonania
ćwiczeń i zaliczenia sprawdzianów,
Wykorzystaj do poszerzenia wiedzy wskazaną literaturę, oraz inne źródła informacji.
Obejmuje on równieŜ:
-
zadania sprawdzające wiedzę, niezbędną do wykonania ćwiczeń,
-
ćwiczenia z opisem sposobu ich wykonania, oraz wyposaŜenia stanowiska pracy,
sprawdzian postępów, który umoŜliwi sprawdzenie poziomu Twojej wiedzy po
wykonaniu ćwiczeń.
4)
sprawdzian osiągnięć w postaci zestawu zadań sprawdzających opanowanie umiejętności
określonych w tej jednostce modułowej,
5)
wykaz literatury dotyczącej programu jednostki modułowej.
JeŜeli masz trudności ze zrozumieniem tematu, lub ćwiczenia, to poproś nauczyciela lub
instruktora o wyjaśnienie lub ewentualne sprawdzenie prawidłowości wykonywania danej
czynności.
Po zapoznaniu się z materiałem nauczania spróbuj zaliczyć sprawdzian z zakresu
jednostki modułowej.
Wykonując sprawdzian postępów, powinieneś odpowiadać na pytania tak lub nie.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
3
-
742[01].Z3
Konserwacja, naprawa
i renowacja wyrobów stolarskich
742[01].Z3.01
Wykonywanie konserwacji
drewna i tworzyw drzewnych
742[01].Z3.02
Wykonywanie napraw
i renowacji wyrobów stolarskich
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego"
4
Plik z chomika:
gregory077
Inne pliki z tego folderu:
Wytwarzanie wyrobów stolarki budowlanej.pdf
(6218 KB)
Wytwarzanie mebli.pdf
(1400 KB)
Wykończanie powierzchni drewna.pdf
(1756 KB)
Wykonywanie ręcznej obróbki drewna i tworzyw drzewnych.pdf
(1572 KB)
Wykonywanie połączeń stolarskich.pdf
(1094 KB)
Inne foldery tego chomika:
BRACIA_RODZEŃ_KETO_CUKRZYCA
POLSKIE PŁUGI
stolarstwo(1)
Stolarstwo(4)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin