Ostrze Przekletej Duszy.rtf

(11 KB) Pobierz
Ostrze przeklêtej duszy

Ostrze przeklętej duszy

autor: Jesus

torment@go2.pl

 

 

Ostrze Przeklętej Duszy jest potężnym artefaktem dającym władającemu moc, lecz równocześnie niosące mu zagrożenie. Jego wykonanie nie zdradza pochodzenia, lecz można domyślić się w nim wyrobu ludzkiego. Klinga miecza jest czarna, jednakże posiada niesamowity, czerwony połysk. Są na niej widoczne znaki pisma runicznego emanujące nikłym blaskiem. W rzeczywistości run jest o wiele więcej, lecz uwidaczniają się jedynie pod wpływem blasku księżyca. W czasie pełni cały miecz wydaje się emanować upiorną, krwawo-szkarłatną aurą. Rękojeść także jest czarna, z licznymi wygrawerowanymi wzorami, przeważnie o przerażającej tematyce. Uchwyt pokryty jest ciemną, matową skórą mrocznego elfa. Obie strony jelca uformowane zostały w głowy demonów. Ich otwarte paszcze szczerzą kły a wywieszone języki wydają się pragnąć krwi. Ich oczy wykonane zostały z małych rubinów. Głownia również wykonana została z rubinu, tyle że o wiele większego. Nie jest to jednak zwykły kamień. Patrząc się na niego ma się nieodparte wrażenie jego głębi, wzrok po prostu w nim tonie. Lepiej jednak nie przypatrywać mu się zbyt długo, gdyż można przypadkiem coś zobaczyć...

 

W klejnocie uwięziony został przy pomocy potężnej magii demon. Nikt nie wie, kto tego dokonał. W każdym razie dusza demona nadal istnieje i jest spragniona krwi i mordu. Stanowi ona jedność z mieczem i każdy dzierżący ten oręż może się nią posłużyć. Wzywanie pomocy demona nie jest jednak bezpieczne. Jeżeli miecz dostał się w ręce istoty o słabej woli dusza może się próbować uwolnić, a nawet opanować jej ciało.

 

Historia:

 

Historia powstania miecza nie jest znana. Nie są także znane powody, dla których jakiś potężny mag chciałby zakląć w nim duszę demona. Pierwsza wzmianka o nim pochodzi z kroniki sprzed ponad 160 lat. Miecz należał do pewnego bezimiennego rycerza z Imperium. Nie wiadomo w jaki sposób stał się on jego posiadaczem. Wiadomo jednak, że używał on często jego mocy w czasie walk z Chaosem na północnych pograniczach Imperium. Z czasem jednak rycerz odszedł od zmysłów. W czasie jednej z wypraw został napadnięty wraz z drużyną przez bandę zwierzoludzi i mutantów. Podczas walki wydarzył się pewien wypadek. Jedyny ocalały świadek opowiadał o tym, jak nagle zapadła noc, a rycerza wraz z mieczem owionął obłok szkarłatnej mgły. Zaczęła ona wirować i dał się przy tym słyszeć przeraźliwy szept nie pochodzący z ust żadnego śmiertelnika. W końcu mgła rozwiała się ukazując bezimiennego rycerza stojącego z mieczem koloru krwi w ręce. Rzucić się on natychmiast w wir walki. Ku przerażeniu jego towarzyszy nie atakował jedynie kreatur Chaosu, lecz także swoich byłych przyjaciół. Jedyny świadek który później opowiedział te wydarzenia otrzymał cios w głowę, po czym zemdlał. Gdy się ocknął zastał jedynie zakrwawione ciała towarzyszy leżące wśród błota. Właściciela miecza nie było pomiędzy nimi. Został on później oficjalnie uznany za opętanego a za jego głowę wyznaczona została znaczna nagroda w złocie. Kronika nie mówi nic więcej o bezimiennym rycerzu ani o dalszych dziejach miecza. Prawdopodobnie opętany człowiek zyskał dopiero spokój wraz ze śmiercią, a miecz znalazł sobie kolejnego właściciela.

 

 

Cechy miecza:

WW

I

O

P

SW

+5/+20*

-/+10*

+1/+2*

-

10**

 

*    Po wezwaniu mocy demona

**  Stan początkowy. Z czasem demon może odzyskiwać resztę swojej Siły Woli.

 

Zasady specjalne:

 

Miecz jest magiczny, więc zadaje obrażenia istotom niewrażliwym na zwykłą broń.

 

Bohater dzierżący miecz może w czasie walki wezwać na pomoc duszę zaklętego w nim demona. Demon odzyskuje część swej świadomości i kieruje mieczem, przez co zwiększa się jego skuteczność. Nie robi on tego jednak dla przyjemności, a przynajmniej nie tylko dla niej. Podczas każdego wezwania należy wykonać ukryte testy Siły Woli bohatera oraz demona. Jeżeli będzie on nieudany dla bohatera, demon odzyska część swojej własnej woli (każdorazowo +1 SW). Jeżeli będzie nieudany dla bohatera, a udany dla demona, wtedy postać zostaje opętana. Demon zyskuje kontrole nad jej poczynaniami, co zwykle kończy się masakrą wszystkich żywych istot dookoła. Jedynym uczuciem przepełniającym demona jest bezgraniczna nienawiść do otaczającego go świata. W każdej turze bohater powinien wykonać test SW w celu przejęcia kontroli nad własnym ciałem. W razie porażki uzyskuje kumulujący się ujemny modyfikator –10 do SW. Jeżeli jego SW spadnie do zera demon opanowuje na stałe jego ciało. Postać staje się bohaterem niezależnym, a jego poczynaniami będzie kierować Mistrz Gry.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin