kwestionariusz.doc

(128 KB) Pobierz
ZAŁĄCZNIK NR 1 ( foliogram nr 1)

ZAŁĄCZNIK NR 1    ( foliogram nr 1)

 

 

 

 

Hierarchia potrzeb według Abrahama Maslowa





             

 

 

 

Potrzeby

rozwoju

 



                                     Potrzeby uznania





Potrzeby przynależności

do grupy



Potrzeby bezpieczeństwa

 



Potrzeby fizjologiczne









 

 

 

Przyporządkuj wymienione potrzeby (niezaspokojone)

do poszczególnych grup potrzeb zgodnie z hierarchią Maslowa.

 

 

1-   głód                                       6- zagrożenie wojną                     

2-   brak snu                                 7- brak miłości

3-   brak szacunku                        8- brak prestiżu

4-   samotność                              9- poczucie niespełnienia

5-   brak domu                                 w pracy

 

      Wskaż potrzeby:

·   niższego i wyższego rzędu,

·   odczuwalnych braków oraz potrzeby rozwoju.

ZAŁĄCZNIK NR 2    ( foliogram nr 2 )

 

 

 

 

 

                    DĄŻENIA

 

 

 



 

 

 

 

UCZUCIA                    POGLĄDY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motywy to czynniki wewnętrzne

 

(uczucia, poglądy, dążenia),

 

które pobudzają człowieka do działania

 

i nadają kierunek jego aktywności.

 

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 3    ( foliogram nr 3)

 

 

 

 

CECHY OSÓB SKIEROWANE

 

NA OSIĄGNIĘCIA

 

I UNIKANIE NIEPOWODZEŃ

 

 

 

 

Lp.

 

BADANA CECHA

REAKCJA OSÓB O PRZEWADZE MOTYWACJI

 

OSIĄGNIĘĆ

 

UNIKANIA NIEPOWODZEŃ

1.

Stosunek do ryzyka

·      preferują zadania o średnim stopniu ryzyka

·   wybierają zadania albo łatwe,                              albo zbyt trudne

2.

Reakcja na sukces lub niepowodzenie

·      po sukcesie podnoszą poziom swoich aspiracji, a po niepowodzeniu obniżają

·   często postępują nielogicznie, po sukcesie obniżają swoje aspiracje,                    a po niepowodzeniu podwyższają

3.

Postrzeganie swojej aktywności w czasie

·      zdarzenia przyszłe traktują jako teraźniejsze

·      angażują się w działanie

·   mają tendencję do odkładania spraw na później

4.

Stosunek do wykonywanych zadań

·      dłużej pamiętają i analizują zadania nie dokończone lub nie zakończone sukcesem

·   chętniej rozpamiętują swoje sukcesy         niż porażki

5.

Wiara w sukces

·      mają tendencję do zawyżania swojego wyobrażenia o sukcesie

·   zaniżają ocenę prawdopodobieństwa sukcesu

6.

Stosunek do zadań                i ludzi

·      bardziej koncentrują się na zadaniach niż na ludziach

·      wykazują większą niezależność

·   ważniejsze dla nich są relacje międzyludzkie niż zadania

·   są skłonni do uległości

7.

Awans zawodowy                   i społeczny

·      są aktywni zawodowo

·      często wykonują prace o wyższym prestiżu niż ich rodzice

·      szybciej „pną się w górę”

·   reprezentują postawy zachowawcze

·   nie mają wygórowanych ambicji

·   są zadowolone z istniejącego stanu rzeczy

 

 

 

 

 

 

Źródło: M. Widerszal-Bazyl, Wskaźniki motywacji osiągnięć, Prakseologia

           Nr 3/4, 1974



ZAŁĄCZNIK NR 4

 

 

KWESTIONARIUSZ  DO MIERZENIA MOTYWACJI OSIAGNIĘĆ*

       

               ŹRÓDŁO:M.Widerszal-Bazyl, Kwestionariusz do mierzenia motywu osiągnięć,

                            „Przegląd Psychologiczny”1978, t.XXI, NR 2, s. 363-366

 

Po przeczytaniu każdego zdania wybierz jego dokończenie tak, aby najbardziej trafnie odpowiadało Twoim cechom, upodobaniom, przekonaniom, zainteresowaniom.

Każdej wypowiedzi może towarzyszyć tylko jedna odpowiedź. Proszę, zaznacz ją.

 

1.Najbardziej interesują mnie problemy, co do których istnieje opinia, że prawdopodobieństwo znalezienia optymalnego rozwiązania jest:

a)      duże,

b)     dość duże,

c)      minimalne.

2.Wolę brać udział w konkursie, w którym przewidziane są:

a)      niewielkie nagrody, ale perspektywa otrzymania ewentualnej nagrody jest bliska                 w czasie,

b)     wysokie nagrody, ale perspektywa otrzymania ewentualnej nagrody jest odległa                       w czasie.

3.Gdy chcę osiągnąć jakiś cel, który uważam za łatwy do osiągnięcia, ale w trakcie dążenia do niego odnoszę niepowodzenia, wówczas moje zaangażowanie w osiągnięcie tego celu:

a)      wzrasta,

b)     maleje,

c)      utrzymuje się na tym samym poziomie.

4.Gdy realizowanie moich osobistych celów staje się sprzeczne z interesami bliskich mi ludzi, wówczas:

a)      zawsze rezygnuję z realizacji moich własnych celów,

b)     przeważnie rezygnuję,

c)      w połowie wypadków rezygnuję,

d)     dość rzadko rezygnuję,

e)      nigdy nie rezygnuję.

5.Gdy z różnych względów muszę zrezygno...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin