Biznesplan.doc

(125 KB) Pobierz
Biznesplan

 

 

 

 

 

Biznesplan

 

INTERNET CAFE BIS

 

 

 

 

I.                   Określenie przedmiotu działalności (streszczenie)

 

Kawiarenka internetowa „BIS” będzie firmą świadczącą usługi w zakresie wykorzystania komputera i Internetu oraz przeprowadzająca kursy obsługi komputera. Firma powinna odnieść sukces ze względu na niewielką konkurencję, a także niskie ceny jakie oferuje.

 

 

II.                Charakterystyka firmy

 

1.Nazwa firmy: Kafejka internetowa: „BIS”.

2.Adres i telefon:  

ul. Kwiatowa 8a

61-653 Poznań

tel.061-835-73-46

 

3.Forma organizacyjno-prawna: przedsiębiorstwo indywidualne prowadzone przez osobę fizyczną.

4.Przedmiot działalności: firma usługowa.

5. Struktura własnościowa:

założyciele

-Mikołaj Buczak, 24 lata, wykształcenie wyższe ekonomiczne(Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), pierwsze miejsce pracy; zajmuje się kwestiami ekonomiczno-marketingowymi, udział 60% w kapitale przedsiębiorstwa

-Krzysztof Surdyk, 25 lat, wykształcenie wyższe informatyczne (Politechnika Poznańska), były pracownik firmy Microsoft; ekspert do spraw sprzętowych i systemowych, udział 40% w kapitale przedsiębiorstwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Analiza SWOT

 

Mocne strony firmy

Słabe strony firmy

 

-mała konkurencja, w okolicy nie ma żadnej kafejki ani centrum handlowego z hot spotami, jedynie liceum ogólnokształcące, w którym jest pracownia komputerowa i czytelnia z dostępem do Internetu. Korzystać z niej mogą jednak tylko uczniowie tego liceum

-wysoka jakość sprzętu, dostarczanego przez renomowaną firmę Komputronik S.A

-kafejka jest zlokalizowana na dużym osiedlu

-oferujemy również usługi kserograficzne, skanowanie i wydruki kolorowe w formacie A3 i A4

-oferujemy dużą liczbę kursów komputerowych

 

-chwilowo mała liczba płatnego oprogramowania oraz gier komputerowych

-na razie posiadamy tylko 6 komputerów

 

Szanse

Zagrożenia

-zamierzamy kupić kolejne 4 komputery

-kafejka jest zlokalizowana na dużym osiedlu, z duża liczbą mieszkańców

-większości mieszkańców nie stać na Internet w domu

 

-coraz szybszy rozwój się sieci komputerowej w Polsce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Plan marketingowy

 

1.Charakterystyka produktów:

wynajmowanie stanowisk komputerowych z dostępem do Internetu, oraz kursy doszkalające z zakresu

a) pakiet Microsoft Office 2003

b) pakiet Microsoft Office 2007

c) podstawowa obsługa komputera i Internetu

d) Obsługa systemu Microsoft Windows XP Home Edition

e) Obsługa systemu Microsoft Windows Vista Home Premium

f) usługi z zakresu kserowanie, drukowanie, skanowanie, wypalanie płyt oraz ich sprzedaż

Na kurs składa się 10 godzinnych lekcji.

2. Charakterystyka odbiorców:

Naszym głównym klientem będą osoby młodsze w wieku 13-25 lat, nie posiadające w domu dostępu do Internetu. Natomiast kursy są skierowane głównie do osób starszych i w wieku emerytalnym, chcących się nauczyć obsługi komputera i Internetu.

Organizujemy także szkolenia dla firm i biur.

3. Opis firm konkurencyjnych:

- w najbliższej okolicy nie ma kafejek internetowych, ani hot spotów.

4. Polityka cenowa:

 

 

Cennik

Lp.

Usługa

Cena [zł]

1.

Stanowisko komputerowe 0,5 h

2

2.

Stanowisko komputerowe 1h do 3 godzin

3

3.

Stanowisko komputerowe 1h powyżej 3 godzin

2,5

4.

Kursy komputerowe 1h (kurs 10h)

25 (250)

5.

Wydruk A4 czarno-biały

0,2

6.

Wydruk A4 kolorowy

0,3

7.

Wydruk A3 czarno-biały

0,3

8.

Wydruk A3 kolorowy

0,4

9.

Płyta CD

1

10.

Płyta DVD

1,5

11.

Wypalenie płyty

1

 

 

 

 

5. Polityka promocyjna:

Każdy klient dostaje magnetyczna kartę stałego klienta, na której zapisywane są wszystkie kupione godziny. Każdy klient, który będzie korzystał z naszej kafejki łącznie przez ponad 50 godzin, dostaje godzinę gratis.

Przy jednorazowym zakupie ponad trzech godzin, czwarta i każda kolejna jest w cenie 2, 50 złotego.

 

 

 

 

V. Plan zarządzania

1.Plany

Plany długoterminowe:

Firma planuje w ciągu dwóch pierwszych lat swojej działalności spłacić kredyt zaciągnięty na zakup sprzętu potrzebnego do rozpoczęcia działalności. Po pierwszym roku planujemy zwiększenie liczby stanowisk komputerowych, natomiast po dwóch latach działalności zatrudnienie jednego nowego pracownika

Plany krótkoterminowe:

Firma planuje zaciągnięcie kredytu, który umożliwi rozpoczęcie działalności, a po jego uzyskaniu montaż sprzętu w siedzibie firmy

2.Motywacją do pracy w firmie będzie atrakcyjny system wynagrodzeń, przewidujący premie dla pracowników, jeśli klienci kafejki nie zgłoszą skarg na pracownika. Praca w kafejce pozwoli pracownikom zdobyć doświadczenie oraz daje szanse pracy w miłe, spokojnej atmosferze.

3. Wszyscy pracownicy odpowiadają przed kierownikiem-Mikołajem Buczakiem, który jest uprawniony do kontroli finansowej firmy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Plan organizacyjny

1.Schemat organizacyjny firmy w dwóch początkowych latach działalności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

2.Planowane zatrudnienie pracowników na początku działalności:

Lp.

Stanowisko

Nazwisko

Pensja brutto [zł]

1.

Kierownik

Mikołaj Buczak

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin