MAN Trucknology generation L i M (TGL,TGM) PL.pdf

(2219 KB) Pobierz
TRUCKNOLOGY® GENERATION L i M (TGL/TGM)
TRUCKNOLOGY ® GENERATION
L i M (TGL/TGM)
84602304.023.png 84602304.024.png 84602304.025.png 84602304.026.png 84602304.001.png 84602304.002.png 84602304.003.png 84602304.004.png 84602304.005.png 84602304.006.png 84602304.007.png
Wydawca
MAN Nutzfahrzeuge AG
Oddział ESC
Engineering Services
Consultation (dawniej TDB)
Dachauer Str. 667
D - 80995 München
E-Mail:
esc@man.eu
Fax:
+ 49 (0) 89 1580 4264
Ze względu na ciągły rozwój zastrzega się prawo do wprowadzania zmian technicznych.
© 2008 MAN Nutzfahrzeuge S.A.
Dodrukowywanie, powielanie lub tłumaczenie, również fragmentów, bez pisemnej zgody MAN Nutzfahrzeuge AG jest zabronione.
MAN zastrzega sobie wszelkie prawa, w szczegolności prawa autorskie.
Trucknology ® i MANTED ® są zarejestrowanymi markami MAN Nutzfahrzeuge AG.
Jeśli oznaczenia określają markę, są uznawane za chronione także bez specjalnych oznakowań ( ® ™).
TRUCKNOLOGY ® GENERATION L i M (TGL/TGM)
1.
Ważność i postanowienia prawne
1
1
1
1
2
2
3
3
4
5
5
6
7
7
7
7
7
8
9
10
12
12
14
15
16
19
18
18
19
21
21
1.1 Ważność
1.2 Odpowiedzialność i przebieg autoryzacji
1.2.1 Wymagania
1.2.2 Odpowiedzialność
1.2.3 Gwarancja jakości
1.2.4 Zezwolenie
1.2.5 Przedłożenie dokumentacji
1.2.6 Rękojmia
1.2.7 Odpowiedzialność za produkt
1.2.8 Bezpieczeństwo
1.2.9 Instrukcje fi rm nadbudowujących i przebudowujących
1.2.10 Ograniczenie odpowiedzialności w zakresie wyposażenia / części zamiennych
2.
Oznaczanie produktów
2.1 Oznaczanie pojazdu, formuła kół
2.1.1 Oznaczenie na drzwiach
2.1.2 Opis wariantu
2.1.3 Formuła kół
2.1.4 Suffi x
2.2 Numer typu, numer identyfi kacyjny pojazdu, numer pojazdu, numer pojazdu podstawowego
2.3 Znaki fi rmowe
2.4 Kabiny kierowcy
2.5 Warianty silników
3.
Ogólne podstawy techniczne
3.1 Obciążenie osi, załadunek jednostronny
3.2 Minimalne obciążenie przedniej osi
3.3 Koła, obwód toczny
3.4 Dopuszczalna długość zwisu tylnego
3.5 Teoretyczny rozstaw osi kół, zwis tylny, teoretyczny środek osi
3.6 Obliczenie obciążenia osi i przebieg ważenia
3.7 Czynności kontrolne i regulacyjne po montażu nadwozia
TRUCKNOLOGY ® GENERATION L i M (TGL/TGM) I
84602304.008.png 84602304.009.png 84602304.010.png 84602304.011.png 84602304.012.png
4.
Modernizacja podwozi
22
22
24
24
24
27
27
29
30
34
34
34
35
36
37
37
38
38
39
39
41
41
41
41
41
44
44
44
45
45
47
47
47
48
48
49
49
49
4.1 Materiał ramy
4.1.1 Materiał ramy pomocniczej
4.2 Ochrona antykorozyjna
4.3 Wiercenie, połączenia nitowe i połączenia śrubowe ramy
4.4 Modernizacja ramy
4.4.1 Czynności spawalnicze dotyczące ramy
4.4.2 Zmiana zwisu ramy
4.4.3 Zmiany rozstawu osi kół
4.5 Późniejszy montaż dodatkowych agregatów i części oraz wyposażenia
4.6 Wały przegubowe
4.6.1 Przegub pojedynczy
4.6.2 Wał z dwoma przegubami
4.6.3 Przestrzenna konfi guracja wału przegubowego
4.6.3.1 Zespół wału przegubowego
4.6.3.2 Siły w systemie wałów przegubowych
4.6.4 Zmiana konfi guracji wałów przegubowych w zespole napędowym podwozia MAN
4.7 Zmiana formuły kół
4.8 Mechanizmy sprzęgowe
4.8.1 Podstawy
4.8.2 Zaczep, wielkość D
4.9 Ciągniki siodłowe i zmiana rodzaju pojazdu – sam. ciężarowy/ciągnik siodłowy
4.10 Modernizacja kabiny kierowcy
4.10.1 Ogólne
4.10.2 Spojler, nadbudowy dachu, pomost dachowy
4.10.3 Kabiny dachowe
4.11 Elementy mocowane do ramy
4.11.1 Tylne zabezpieczenie przed wjechaniem pod pojazd
4.11.2 Przednie zabezpieczenie przed wjechaniem pod pojazd FUP
4.11.3 Boczne osłony zabezpieczające
4.12 Zmiany w okolicy silnika
4.12.1 Zmiany systemu zasysania powietrza i przy odprowadzaniu spalin,
silniki do EURO 4 włącznie i z diagnozą On-Board
4.12.2 Dodatkowe zalecenie w przypadku zmian w systemie AdBlue ® /
układzie wydechowym przy pojazdach Euro5
4.12.3 Chłodzenie silnika
4.12.4 Kapsuła silnika, izolacja dźwiękowa
4.13 Montaż innej manualnej skrzyni biegów, automatycznej skrzyni biegów, skrzynki rozdzielczej
TRUCKNOLOGY ® GENERATION L i M (TGL/TGM) II
84602304.013.png 84602304.014.png 84602304.015.png 84602304.016.png 84602304.017.png
5.
Nadwozie
49
49
50
51
51
52
52
54
54
55
58
60
60
60
61
75
75
76
76
77
79
80
81
88
88
89
89
89
90
90
90
91
91
92
94
94
94
94
95
95
95
5.1 Wiadomości ogólne
5.2 Ochrona antykorozyjna
5.3 Rama pomocnicza
5.3.1 Ogólne
5.3.2 Dopuszczalne materiały, granica plastyczności
5.3.3 Formowanie ramy pomocniczej
5.3.4 Mocowanie ramy pomocniczej i nadwozia
5.3.5 Połączenia nitowe i śrubowe
5.3.6 Połączenie podatne na przesuwanie
5.3.7 Połączenie sztywne
5.4 Nadwozia
5.4.1 Kontrola nadwozia
5.4.2 Skrzynie i kontenery
5.4.3 Platforma załadowcza
5.4.4 Nadwozia wymienne
5.4.5 Samonośne nadwozia bez ram pomocniczych
5.4.6 Montaż wózka skrętnego
5.4.7 Cysterny i zbiorniki
5.4.8 Wywrotki
5.4.9 Hakowe i bramowe nadwozia wymienne
5.4.10 Podpieranie pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym
5.4.11 Żuraw samochodowy
5.4.12 Kołowrót linowy
5.4.13 Betoniarka samochodowa
6.
Elektryka, elektronika, instalacje
6.1 Wiadomości ogólne
6.2 Prowadzenie instalacji, instalacja masy
6.3 Obsługa akumulatorów
6.4 Dodatkowe schematy połączeń i rysunki wiązek przewodów
6.5 Zabezpieczenie dodatkowych odbiorników
6.6 Instalacja oświetleniowa
6.7 Zgodność elektromagnetyczna
6.8 Urządzenia radiowe i anteny
6.9 Przyłącza przy pojeździe, przygotowanie dla nadwozia
6.9.1 Elektryczne przyłącze platformy załadowczej
6.9.2 Urządzenie start-stop na końcu ramy
6.10 Elektronika
6.10.1 Rozwiązanie wyświetlacza i oprzyrządowania
6.10.2 Koncepcja diagnozy i parametryzacji za pomocą MAN-cats ®
6.10.3 Parametryzacja elektroniki pojazdu
TRUCKNOLOGY ® GENERATION L i M (TGL/TGM) III
84602304.018.png 84602304.019.png 84602304.020.png 84602304.021.png 84602304.022.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin