tom4_numer4_poznawanie_go.pdf

(401 KB) Pobierz
168271727 UNPDF
Searchlight
P.O. Box60
Southend-on-Sea
Essex
SS2 9AS
England
Poznawanie Go
Tom 4. Nr. 4
Poznawanie Chrystusa
„Ponadto, bracia moi, radujcie siew Panu. Pisaü do was jedno i to samo nie
przykrzy mi siĊ, dla was zaĞ jest to zabezpieczeniem.
„StrzeĪcie sie. psów, strzeĪcie siĊ záych pracowników, strzeĪcie siĊ
przesady w obrzezywaniu. My bowiem jesteĞmy obrzezani, my, którzy
czcimy Boga w duchu i chlubimy siĊ w Chrystusie Jezusie, a w ciele ufnoĞci
nie pokáadamy.
„ChociaĪ ja mógábym pokáadaü ufnoĞü w ciele. JeĪeli ktoĞ inny sądzi, Īe
moĪe pokáadaü ufnoĞü w ciele, to tym bardziej ja: obrzezany dnia ósmego, z
rodu izraelskiego, z pokolenia Beniaminowego, Hebrajczyk z Hebrajczyków,
co do zakonu faryzeusz, co do ĪarliwoĞci przeĞladowca KoĞcioáa, co do
sprawiedliwoĞci, opartej na zakonie, czáowiek bez nagany.
„Ale wszystko to, co mi byáo zyskiem, uznaáem ze wzglĊdu na Chrystusa
za szkodĊ. Lecz wiĊcej jeszcze, wszystko uznają za szkodą wobec
doniosáRĞci, jaką ma poznanie Jezusa Chrystusa, Pana mego, dla którego
poniosáem wszelkie szkody i wszystko uznajĊ za Ğmiecie, Īeby zyskaü
Chrystusa i znaleĨü siew nim, nie mając wáasnej sprawiedliwoĞci, opartej na
zakonie, lecz tĊ, która siĊ wywodzi z wiary z Chrystusa, sprawiedliwoĞü z
Boga, na podstawie wiary. ĩeby poznaü go i doznaü mocy
zmartwychwstania jego, stając siĊ podobnym do niego w jego Ğmierci, aby
tym sposobem dostąpiü zmartwychwstania.
„Nie jakobym juĪ to osiągnąá albo juĪ byá doskonaáy, ale dąĪĊ do tego,
aby pochwyciü, poniewaĪ zostaáem pochwycony przez Chrystusa Jezusa.
Bracia, ja o sobie samym nie myĞOĊ, Īe pochwyciáem, ale jedno czyniĊ:
zapominając o tym, co za mną, i zdąĪając do tego, co przede mną, zmierzam
do celu, do nagrody w górze, do której zostaáem powoáany przez Boga w
Chrystusie Jezusie" (Filipian 3:1-14).
Poprzez wieki koĞcióá pozwoliá, by Szatan i skąpstwo czáowieka
systematycznie okradaáy go z radoĞci prawdziwej spoáecznoĞci z Bogiem,
którą moĪna znaleĨü w gáĊbokiej intymnoĞci poznania Jezusa Chrystusa.
KoĞcióá staá siĊ wyüwiczony w uĪywaniu „wiedzy" na temat rzeczy
pochodzących od Boga, w celu zdobycia uznania i wsparcia ze strony innych,
ale ominąá prosty cel poznania Chrystusa.
W numerze:
Strona 1: Poznawanie Chrystusa
Kiedy odrzucimy wszystkie inne
obiekty miáRĞci i nauczymy siĊ chodziü
jak Jezus, prawdziwie poznamy
Chrystusa.
Strona 4: Podstawa
chrzeĞcijaĔ s ki ego Īycia
ZwyciĊstwo w naszym duchowym
Īyciu jest moĪliwe tylko poprzez Īywą,
witalną i osobistą jednoĞü z Jezusem
Chrystusem.
Strona 6: Chrystus przychodzący w
Duchu
Przypomnienie waĪnoĞci Ducha
ĞwiĊtego w urealnieniu uwielbionego
Chrystusa w naszych sercach.
Strona 8: Zdobywanie Chrystusa
Oddając siebie caákowicie
Chrystusowi, jesteĞmy w stanie
przeĪywaü wspaniaáą radoĞü Jego
intymnej miáRĞci.
„Sáowo Twoje jest pochodnia nogom moim i ĞwiatáRĞciąĞcieĪkom moim. " Psalm 119:105
168271727.002.png
Poznawanie Go
Poznawanie Chrystusa
Bracia i siostry, znajdujemy siĊ w takim okresie historii
koĞcioáa, kiedy jesteĞmy dojrzali do przyjĊcia — jako adreso-
wanych do nas osobiĞcie ~ sáów Chrystusa skierowanych do
koĞcioáa w Objawieniu: „ Oto stojĊ u drzwi i koáacze.; jeĞli ktoĞ
usáyszy gáos mój i otworzy drzwi, wstąpiĊ do niego i bĊGĊ z nim
wieczerzaá, a on ze mną" (3:20). WierzĊ, Īe w tym momencie
Chrystus wzywa Swoich umiáowanych, prosząc ich, by zechcieli
raczej poznaü Go, niĪ tylko zwyczajnie wiedzieü o Nim.
CzĊsto jesteĞmy zapaleni, by „poznawaü" Boga i Jego
zapewnienie nam zbawienia, darów duchowych, finansów,
uzdrowienia, pokoju, radoĞci, itd. Tak bardzo chcemy kąpaü siĊ w
Jego odbijającej siĊ chwale. Wielu nawet bĊdzie przepychaü siĊ
áokciami, by sáXĪ\ü Mu w tej tymczasowej sferze, ale czĊsto
motywacją do tego jest uznanie i pochwaáa naszego poĞwiĊcenia.
JakĪe jest to smutne, Īe upadáa natura posiada tak wielką potrzebĊ
uznania w tym Ğwiecie, który rozpocząá siĊ od Edenu. JakĪe áatwo
jest byü bardzo samolubnym w naszym poszukiwaniu poznania
Boga.
Chrystus pragnie objawiü Siebie tym, którzy záRĪyli
WSZYSTKO u Jego krzyĪa, by kroczyü w nowej naturze w
pokorze z Bogiem. Gdzie są ci, którzy po prostu pragną znajdowaü
siĊ w Jego obecnoĞci, którzy nie mają innego pragnienia niĪ
naleĪHü do Niego? Ojciec ciągle szuka czcicieli, którzy by Mu
czeĞü oddawali w duchu i prawdzie (Ew. Jana 4:23-24). On ciągle
szuka tych, którzy pragną tylko tego „co jest najlepsze i co nie
moĪe byü zabrane."
samego Īycia. Chwila spĊdzona z Mistrzem przyniosáa jedyną
odpowiedĨ, która miaáa dla niej jakiekolwiek znaczenie -prawdziwą
wiarĊ i posáuszeĔstwo. Chrystus byá dla niej Īyciem — teraz i w
wiecznoĞci. NaleĪDáa caákowicie i bezwarunkowo Niego. Marta
otworzyáa swój dom przed Panem; Maria wziĊáa Jezusa do swojego
serca. NaprawdĊ wybraáa lepszą cząstkĊ.
Poznawanie gáosu Pasterza
„Ja jestem dobrym pasterzem, znam swoje owce i one mnie znają,
tak samo jak Ojciec zna mnie, a ja Ojca i oddajĊĪycie za owce.
Mam teĪ inne owce, które nie są z tej samej owczarni. Te muszĊ
poprowadziü i bĊGą sáuchaü mojego gáosu. Powstanie wtedy jedno
stado z jednym pasterzem" (Ew. Jana 10:14-16, wspóáczesny
przekáad Sáowo ĩycia).
Bracia i siostry, jaka jest dla kaĪdego indywidualnie i wspólnie
realnoĞü naszego przeĪycia? Czy mamy osobistą spoáecznoĞü ze
Zbawicielem? Czy porzuciliĞmy samych siebie i poszliĞmy za
Jáosem Jezusa w taki sposób, Īe nasze posáuszeĔstwo Jego
powoáaniu jest widoczne?
%áogosáawioną radoĞcią jest widzieü jak Duch BoĪy wypeánia
odwagą tak wielu ludzi na caáym Ğwiecie. Ci umiáowani PaĔscy
posáuchali wezwania Jezusa. Odrzucają sposoby ciaáa i uznają, Īe
w Chrystusie są prawdziwie jednym stadem z jednym Pasterzem.
W tym samym czasie są inni, którzy wyraĨnie minĊli siĊ z tym
powoáaniem. Nie mam zamiaru byü krytycznym, ale przez BoĪych
stróĪów zostaáo wypowiedziane ostrzeĪenie. „Dmą w trąby" i
ogáaszają pragnienie BoĪego serca wzglĊdem Jego umiáowanych.
Czas przydzielony dla tego wieku wyraĨnie zbliĪa siĊ ku
koĔcowi. Znaki „czasów" są oczywiste dla wszystkich. A jednak
ZĞród „rodziny" BoĪych dzieci ciągle istnieje tak wiele sporów i
podziaáów, Īe dajemy Szatanowi powód do bluĨnienia przeciwko
BoĪemu imieniu. Nasze wspólne Ğwiadectwo to kapryĞni ludzie
chodzący w buncie przed ĞwiĊtym Bogiem. JesteĞmy podobni do
narodu Īydowskiego, który zamknąá swoje uszy przed gáosem
swojego Boga. W ten sam sposób dzisiaj i my zamykamy swoje
uszy na gáos Jezusa.
KiedyĞ Jezus powiedziaá do tych ĩydów: „Czy wiecie,
dlaczego nie rozumiecie mnie? Bo jesteĞcie gáusi na moje sáowa.
Waszym ojcem jest diabeá, dlatego chcecie ulegaü záym Īądzom,
które w nim mają swoje Ĩródáo. Zawsze byá on zabójcą i nie staá na
gruncie prawdy, bo w swojej istocie jest zaprzeczeniem prawdy!
Gdy káamie jest w zgodzie z samym sobą, poniewaĪ jest káamcą i
ojcem káamstwa" (Ew. Jana 8:43-44, wspóáczesny przekáad Sáowo
ĩycia).
Zbyt czĊsto, jeĪeli mamy byü szczerzy, naszą „wolą" jest
realizowanie poĪądliwoĞci i pragnieĔ upadáego Ğwiata — nawet
ZĞród BoĪej rodziny. Jezus powoáDá nas, abyĞmy byli JEDNYM
STADEM mającym JEDNEGO PASTERZA, a jednak wielu z nas
poszáo swoją wáasną drogą, zamiast pójĞcia
Poznawanie Chrystusa to przyjĊcie
Go do serca
„A gdy szli, wstąpiá do pewnej wioski; a pewna niewiasta,
imieniem Marta, przyjĊáa go do domu. Ta miaáa siostrĊ, a na imiĊ
jej byáo Maria, która usiadászy u nóg Pana, sáuchaáa jego sáowa.
Marta zaĞ krzątaáa siĊ koáo róĪnej posáugi; a przystąpiwszy, rzekáa:
Panie, czy nie dbasz o to, Īe siostra moja pozostawiáa mnie samą,
abym peániáa posáugi? Powiedz jej wiĊc, aby mi pomogáa. A
odpowiadając rzeká do niej Pan: Marto, Marto troszczysz siĊ i
Náopoczesz o wiele rzeczy; niewiele zaĞ potrzeba, bo tylko jednego;
Maria bowiem dobrą cząstkĊ wybraáa, która nie bĊdzie jej odjĊta"
(Ew. àukasza 10:38-42).
Maria wybraáa usáugiwanie Chrystusowi siadając u Jego stóp i
Váuchając Jego sáów. To Jego Samego i Jego sáowo „wziĊáa do
swojego serca," a nie uznanie, które pochodzi poprzez
„usáugiwanie" potrzebom Jego fizycznego ciaáa. PragnĊáa po
prostu poznaü Jezusa, „wziąü do serca" to kim On jest.
Takie poznanie Chrystusa moĪe pochodziü tylko poprzez
osobiste przeĪycie i spoáecznoĞü. Musi istnieü osobiste spotkanie z
Panem chwaá i doĞwiadczenie Jego obecnoĞci, która caákowicie
zacieni wszystko oprócz Niego.
Tak byáo w przypadku Marii. Jej postrzeganie Jezusa byáo
takie, Īe ta chwila staáa siĊ fundamentem do zrozumienia
2
168271727.003.png
Poznawanie Go
Poznawanie Chrystusa
za drogą gáosu Chrystusa. Jezus powiedziaá: „Owce moje
Jáosu mojego Váuchają; i Ja znam je, a one idą za mną" (Ew.
Jana 10:27). Umiáowani, nikt naleĪący do Chrystusa nie ma
prawa znaü Go wedáug swojej wáasnej woli i pragnieĔ.
Naszym jedynym prawem jest naleĪHü do Niego.
twierdzimy, Īe wierzymy w Niego jako Syna BoĪego i jeĪeli
mamy jakiekolwiek pragnienie, by prawdziwie poznaü
Chrystusa, a jednak nadal chodzimy naszymi wáasnymi
drogami zamiast raczej byü JEDNO W NIM, podejmujemy
wielkie ryzyko. MoĪe przyjĞü taki dzieĔ kiedy staniemy przed
Jego sĊdziowskim tronem i usáyszymy jak powie: „Nigdy was
nie znaáem. IdĨcie precz ode mnie, którzy czynicie bezprawie "
(Mateusza 7:23).
Jaka jest nasze kryterium w okreĞleniu tego czy znamy
Chrystusa? Musimy uĪywaü tylko tego kryterium, które On
podaje: „A z tego wiemy, Īe go znamy, jeĞli przykazania jego
zachowujemy. Kto mówi: Znam go, a przykazaĔ jego nie
zachowuje, káamcą jest i prawdy w nim nie ma. Lecz kto
zachowuje Sáowo jego, w tym prawdziwie dopeániáa siĊ miáRĞü
BoĪa. Po tym poznajemy, Īe w nim jesteĞmy. Kto mówi, Īe
w nim mieszka, powinien sam tak postĊpowaü, jak On
postĊpowaá" (I Jana 2:3-6).
Nikt z nas nie moĪe naprawdĊ poznaü Chrystusa dopóki
poprzez nasze posáuszeĔstwo nie bĊdziemy manifestowali w
sobie Jego Īycia. JeĪeli nasze Īycie i uwielbienie jest takie
jakiego oczekuje Ojciec, to bĊdzie to w duchu i w prawdzie.
JeĪeli bĊdziemy nadal zadowalali wáasne pragnienia, nie
EĊdziemy chodziü tak jak chodziá Jezus.
ZachĊcam ciebie, abyĞ udaá siĊ do BoĪego Sáowa. DąĪ do
poznania Chrystusa takim jakim On jest w PiĞmie ĝwiĊtym, a
nie jak jest kreowany przez dzisiejsze popularne nauczanie.
JeĪeli to kim jesteĞ jest czymĞ innym od tego kim On jest,
]áyĪ te wszystkie rzeczy u krzyĪa i zostaw je tam. DąĪ do
poznania tego, Īe jesteĞ w Nim ucząc siĊ chodzenia z Ojcem,
tak jak robiá to Jezus. Zapomnijmy o tym co jest za nami i
podąĪajmy naprzód, by poznaü Go.
PoĞwiĊceni tylko dla Niego
Przed Chrystusem nie ostoi siĊĪadna pycha, samowola, Īadne
wezwanie „spójrz na mnie," czy „spójrz na nas." Kiedy
Chrystus wchodzi na plan, nie ma miejsca dla mnie. Ci,
którzy dopiero zaczynają dostrzegaü peániĊ „ĩyjącego Sáowa,"
Chrystusa Jezusa, uczą siĊ tego kiedy są przeksztaácani
poprzez odnowienie swoich umysáów. Rozwijają w sobie
„zrozumienie" woli Ojca - aby byáa taka sama na ziemi, jak i
w niebie.
Czy jesteĞ jednym z nich? Albo czy trzymasz siĊ usilnie —
nawet do momentu sądu — pragnieĔ swojej starej natury, która
idzie w kierunku samouwielbienia. Nikt, kto zacząá „poznawaü
Chrystusa" nie moĪe juĪ dáXĪej iĞü tą drogą. Zostali bowiem
narodzeni do JEDNEJ RODZINY. Są JEDNYM
KOĝCIOàEM z JEDNYM PASTERZEM; zniknĊáo moje
„ja." Tacy ludzie nie mają pragnienia, by iĞü za jakimkolwiek
innym pasterzem czy gáosem, jak tylko Chrystusa. Są raczej
z duchowego istnienia — KoĞcioáa ~ i są poddani prawom i
autorytetowi Boga w Chrystusie Jezusie.
Interesujące jest zauwaĪ\ü, Īe w okresie minionych
wieków istniaáo wiele potĊĪnych zwrotów ku posáuszeĔstwu,
by skorygowaü faászywe nauki. Ale samo Īycie i toĪsamoĞü
koĞcioáa — jako jednego ciaáa z Gáową, Chrystusem Jezusem —
jest ustawicznie zaprzeczana poprzez jeden niezmienny báąd.
Wydaje siĊ, Īe jesteĞmy gotowi by stawiü czoáo korygowaniu
naszych intelektów, o ile nie musimy przyáRĪ\ü siekiery do
tego, co pochodzi z naszego ciaáa.
MikĊ Barton (1993) U)
Poznawanie Chrystusa oznacza
posáuszeĔstwo Jego przykazaniom
Nie dostrzeĪony sekret
Wielkim nieprzyjacielem Pana Jezusa Chrystusa w
obecnym czasie jest koncepcja praktycznego dziaáania,
która nie pochodzi z Nowego Testamentu lecz z systemu
tego Ğwiata, w którym poĞwiĊca siĊ nieskoĔczoną energiĊ
i aktywnoĞü, a nie prywatne Īycie z Bogiem. Na záą rzecz
poáRĪono nacisk. Jezus powiedziaá, „Królestwo BoĪe jest w
was, ukryte, niewidoczne. Aktywny pracownik chrzeĞci-
jaĔski zbyt czĊsto Īyje na wystawie. Ale to najskrytsze z
najskrytszych objawia moc Īycia.
Musimy pozbyü siĊ plagi ducha religijnego wieku, w
którym Īyjemy. W Īyciu naszego Pana nie byáo tej presji
czy poĞpiechu wielkiej aktywnoĞci, którą tak bardzo
powaĪamy, a uczeĔ ma byü taki jak jego Mistrz. Centralną
rzeczą odnoĞnie królestwa Jezusa Chrystusa jest osobista
spoáecznoĞü z Nim, nie publiczna uĪytecznoĞü dla ludzi.
„Cudowne sąĞwiadectwa twoje, dlatego ich strzeĪe dusza
moja. Wykáad sáów twoich oĞwieca, daje rozum prostaczkom.
Otwieram usta i wzdycham, bo pragnĊ przykazaĔ twoich.
Wejrzyj na mnie i zmiáuj siĊ nade mną, jak zwykáHĞ czyniü
tym, którzy miáują imiĊ twoje! Umocnij kroki moje w sáowie
twoim i nie daj nade mną wáadzy Īadnej przewrotnoĞci!
Wybaw mnie od ucisku czáowieka, a bĊGĊ strzegá ustaw
twoich! RozjaĞnij oblicze swoje nad sáugą swoim, i naucz
mnie ustaw swoich! Potoki áez páyną z oczu moich, dlatego,
Īe nie strzegą zakonu twego, sprawiedliwy jesteĞ, Panie, i
prawe są sądy twoje. NadaáHĞ przykazania swoje sprawiedliwe
i wielce prawdziwe" (Psalm 119:129-138).
W Chrystusie Jezusie znajduje siĊ wszelki autorytet. Jego
Váowa są prawdziwe. Sáowo Jezusa wyraĨnie mówi nam, Īe
mamy byü JEDNYM CIAàEM z JEDNĄ GàOWĄ. JeĪeli
Oswald Chambers (1915)
3
168271727.004.png
Poznawanie Go
Podstawa
chrzeĞcijaĔskiego Īycia
Jedyna podstawa do zwyciĊstwa nad
grzechem i szatanem w naszym Īyciu i
VáXĪbie leĪy w naszym poáączeniu z
Chrystusem Jezusem, Panem, który
Sam jest ZwyciĊzcą. Nie ma wiĊcej
nadziei na zwyciĊstwo w nas samych,
niĪ w zbawieniu z grzechów poprzez
nasze wáasne wysiáki. Sami w sobie
jesteĞmy bezsilni; jesteĞmy biedakami i
bankrutami, ale wszystko jest nasze w
jednoĞci z Nim. „On, który nawet
Záasnego Syna nie oszczĊdziá, ale go za
nas wszystkich wydaá, jakĪeby nie miaá
z nim darowaü nam wszystkiego?"
(Rzymian 8:32).
Obejmuje to nie tylko przebaczenie
grzechów, ale równieĪ zwyciĊstwo nad
grzechem. W istocie, jedyna podstawa
do modlitwy, radoĞci, pokoju i mocy,
leĪy w naszej jednoĞci z Nim. Tragedią
w Īyciu wiĊkszoĞci chrzeĞcijan jest to,
Īe nie wiedzą, iĪ są zjednoczeni z
Panem Jezusem Chrystusem. Nie zdają
sobie sprawy z tej wspaniaáej prawdy.
Nie wiedzą nic ani z nauczania ani z
doĞwiadczenia odnoĞnie jednoĞci z Nim.
JakiĞ czas temu przyszedá do mnie
pewien czáowiek z problemem; ktoĞ mu
powiedziaá: „Nie modlĊ siĊ juĪ dáXĪej w
imieniu Jezusa, poniewaĪ proszĊ o tyle
rzeczy, z którymi Jezus moĪe siĊ nie
zgadzaü." Odpowiedziaáem mu:
„Powiedz temu czáowiekowi, Īe Jezus
powiedziaá: 'Ja jestem droga i prawda, i
Īywot, nikt nie przychodzi do Ojca,
tylko przeze mnie' '" (Jana 14:6). Ludzie
zapominają, Īe jedynym powodem, dla
którego mogą przyjĞü przed BoĪe
oblicze jest fakt ich jednoĞci z Jego
Synem. Ciągle myĞOą, Īe mogą znaleĨü
jakiĞ inny sposób przyjĞcia do Boga, ale
mogą mieü ten przywilej tylko poprzez
jednoĞü z Chrystusem.
Tak jak Īaden czáowiek nie moĪe
przyjĞü do Boga jak tylko przez Jezusa
Chrystusa, tak i nikt nie moĪe mieü
nadziei na zwyciĊstwo nad grzechem i
diabáem jak tylko przez Niego; i nie jest
to jakaĞ abstrakcyjna teoria czy myĞl,
ale osobista Īywa jednoĞü z Synem
BoĪym. „Ale w tym wszystkim
zwyciĊĪamy przez tego, który nas
umiáowaá" (Rzymian 8:37). Mamy
pokój z Bogiem poprzez Niego; mamy
dostĊp przez Niego; przychodzimy do
Ojca przez Niego; mamy zwyciĊstwo
przez Niego. I rzeczywiĞcie, wszystko
co mamy to dziĊki naszej jednoĞci z
Chrystusem Jezusem, Panem.
czeni z Jezusem Chrystusem, Panem.
Ta jednoĞü nie jest tylko podobna
do maáĪHĔstwa, ale jest to jednoĞü tycia.
„I nas, którzy umarliĞmy przez upadki,
[Bóg] oĪywiá wraz z Chrystusem —
áaską zbawieni jesteĞcie — i wraz z nim
wzbudziá, i wraz z nim posadziá w
okrĊgach niebieskich w Chrystusie
Jezusie" (Efezjan 2:5-6). ZostaliĞmy
wzbudzeni z Nim; oĪyliĞmy wraz z
Nim. Problemem jest to, Īe wielu nie
jest Ğwiadomych tego potĊĪnego faktu;
wszystko to wydaje siĊ byü tak dalekie
i nierzeczywiste. JeĪeli bĊdziemy
wierzyli w BoĪe Sáowo i zaczniemy
dziĊkowaü Mu za prawdy, które do nas
mówi, Duch ĝwiĊty bardzo szybko
uczyni je potĊĪnymi czynnikami i
rzeczywistoĞcią w naszym Īyciu.
Zjednoczeni z Chrystusem
przez Ojca
Faktem jest, Īe jesteĞmy zjednoczeni z
Nim dziĊki Bogu Ojcu. „Ale wy dziĊki
niemu [Bogu] jesteĞcie w Chrystusie
Jezusie" (I Koryntian 1:30). To wáDĞnie
Ojciec poáączyá nas z Synem Swojej
miáRĞci. Z powodu tego jak mówimy i
jak na spotkaniach ewangelizacyjnych
zapraszamy grzeszników, wiĊkszoĞü z
nas myĞli, Īe to my przyjĊliĞmy Jezusa,
Īe to my dokonaliĞmy zjednoczenia.
Tak jednak nie jest; ta jednoĞü pochodzi
od Boga i nie jest kruchym dzieáem
czáowieka. Jest to doskonaáe dzieáo
BoĪe.
Bóg daá nam piĊü ilustracji tej
jednoĞci, a miĊdzy nimi znajduje siĊ ta
o maáĪHĔstwie. „Przeto, bracia moi, i
wy umarliĞcie dla zakonu przez ciaáo
Chrystusowe, by naleĪHü do innego, do
tego, który zostaá wzbudzony z
martwych, abyĞmy owoc wydawali dla
Boga" (Rzymian 7:4). Teraz zostaliĞmy
poĞlubieni Chrystusowi przez Boga.
Problemem jest to, Īe wiĊkszoĞü
chrzeĞcijan albo nie wie o tym albo
nawet o tym nie sáyszaáo. Rezultatem
tej nieĞwiadomoĞci jest to, Īe Īyją jak
Páoda kobieta, która jest mĊĪatką, ale
nigdy nie uĞwiadomiáa sobie co to
znaczy byü mĊĪatką. Idzie do domu
swojego mĊĪa, ale wiĊkszoĞü czasu
oddaje swoim poprzednim kochankom i
nie dba i nie myĞli o swoim kochającym
PĊĪu, który na nią czeka. Niech Duch
ĝwiĊty otworzy zrozumienie kaĪdego z
nas na fakt, Īe jesteĞmy Īywo zjedno-
ĩycie wieczne poprzez jednoĞü
Niektórzy ludzie wydają siĊ myĞleü, Īe
Īycie wieczne jest tylko okresem czasu.
MyĞOą, Īe kiedy Bóg daje im Īycie
wieczne, czyni to w ten sam sposób w
jaki my dajemy prezenty sobie nawza-
jem. Na przykáad, dajĊ ci mój nóĪ z
ostrzeĪeniem, byü go nie zgubiá, ale
strzegá go jak swojego Īycia. Zapomi-
namy, Īe Īycie wieczne jest jednoĞcią z
Jedynym, który ma Īycie wieczne. „Kto
ma Syna, ma Īywot; kto nie ma Syna
BoĪego, nie ma Īywota. To napisaáem
wam, którzy wierzycie w imiĊ Syna
BoĪego, abyĞcie wiedzieli, Īe macie
Īywot wieczny" (I Jana 5:11-12).
Zycie wieczne nie jest okresem
czasu, ale wieczną jednoĞcią z BoĪym
Synem, z „jedynym, który ma
nieĞmiertelnoĞü, który mieszka w
ĞwiatáRĞci niedostĊpnej" (I Tymoteusz
6:16). W I LiĞcie Jana czytamy „Co
byáo od początku, co sáyszeliĞmy, co
oczami naszymi widzieliĞmy, na co
patrzyliĞmy i czego rĊce nasze dotykaáy,
o Sáowie Īywota — a Īywot objawiony
zostaá, i widzieliĞmy, i Ğwiadczymy, i
zwiastujemy wam ów Īywot wieczny,
4
168271727.005.png
Poznawanie Go
Podstawa chrzeĞcijaĔskiego Īycia
który byá u Ojca, a nam objawiony zostaá" (I Jana 1:1-2).
ĩycie Wieczne, Osoba, chodziáa wĞród ludzi, a Jan
poáRĪ\á swoją gáowĊ na piersi ĩycia Wiecznego. Cud
zbawienia z punktu widzenia Īycia wiecznego jest taki, Īe jest
to jednoĞü z BoĪym Synem, i Īe Sam Bóg nas z Nim
zjednoczyá.
Paweá mówi do Koryntian „Bo teĪ w jednym Duchu my
wszyscy zostaliĞmy ochrzczeni w jedno ciaáo, czy to ĩydzi,
czy Grecy, czy to niewolnicy, czy wolni, i wszyscy zostaliĞmy
napojeni jednym Duchem" (I Koryntian 12:13). Zostaáo to
dokonane dziĊki skutecznej pracy Ducha ĝwiĊtego. Kiedy ty
i ja uwierzyliĞmy w Pana Jezusa Chrystusa, Īe On naprawdĊ
poniósá nasze grzechy na Swoim ciele na krzyĪ, wtedy Bóg
Duch ĝwiĊty zjednoczyá nas z Chrystusem w Jego Ğmierci i w
Jego Īyciu. Tamtego dnia kaĪdy z nas zostaá przyprowadzony
do ciaáa, którego Gáową jest Chrystus. Mogáo tak byü, Īe w
tamtym momencie nie byliĞmy Ğwiadomi tego faktu, ale Sam
Bóg wyraĨnie mówi nam co uczyniá dla nas, kiedy naro-
dziliĞmy siĊ na nowo.
Ukryci z Chrystusem w Bogu
Ta ustanowiona przez Boga jednoĞü jest ukrytym Īyciem ~
„UmarliĞcie bowiem, a Īycie wasze jest ukryte wraz z
Chrystusem w Bogu" (Kolosan 3:3) — ale jest to cudownie
realne. Oto pudeáko z napisem „Bóg," w nim inne pudeáko
oznaczone „Chrystus," ale gdy je otworzymy, widzimy
jeszcze jedno pudeáko oznaczone „ja" — twoje Īycie w Chry-
stusie, a Chrystusa w Bogu. Ta jednoĞü, którą mamy z
Chrystusem w Bogu, dostarcza doskonaáego bezpieczeĔstwa i
jest zabezpieczona przed wáamaniem. Zanim ktoĞ ciebie
dosiĊgnie, musi usunąü Chrystusa, a zanim moĪna Jego
dosiĊgnąü, trzeba by odáRĪ\ü Boga. „ĩycie wasze jest ukryte
wraz z Chrystusem w Bogu."
Tutaj znajduje siĊ odpocznienie i pokój, ciche miejsce i
zwyciĊstwo nad diabáem. DziĊkujmy Bogu za tĊ prawdĊ, bez
wzglĊdu na to czy staáa siĊ rzeczywistoĞcią w naszym Īyciu.
Pan Jezus podkreĞliá ten sam fakt, ale w jeszcze bardziej
intymny sposób. Powiedziaá: „Owego dnia poznacie, Īe
jestem w Ojcu moim, i wy we mnie a Ja w was" (Jana 14:20).
Czy coĞ mogáoby byü bardziej intymnego czy bardziej osobi-
stego? „Ja jestem w Ojcu moim ... wy we mnie ... a Ja w
was."
Ten Ğwiat nigdy nie widziaá i nigdy nie zobaczy ludzkimi
oczami czy ludzkim zrozumieniem w jaki sposób jesteĞmy
zjednoczeni z Synem BoĪym. Tak jak nie moĪemy wyjaĞniü
tajemnicy Trójcy, tak i nikt nie potrafi wyjaĞniü tajemnicy
naszej jednoĞci z umiáowanym Synem BoĪym. Ja nie umiem
tego wyjaĞniü, ale potrafiĊ wierzyü w to i caáym sercem to
zaakceptowaü. Pewnego dnia, kiedy pojawimy siĊ z Nim w
chwale, bĊdzie to w peáni ujawnione. W miĊdzyczasie,
radujmy siĊ i cieszmy siĊ i odpoczywajmy w Jego sáowie —
„w Chrystusie Jezusie."
Naturalnie powstaje pytanie, „W jaki sposób zostaáem
zjednoczony przez Boga z Panem Jezusem?" „CzyĪ nie
wiecie, Īe my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w
Ğmierü jego zostaliĞmy ochrzczeni? ... Bo jeĞli wroĞliĞmy w
podobieĔstwo jego Ğmierci, to wroĞniemy równieĪ w podo-
bieĔstwo jego zmartwychwstania" (Rzymian 6:3,5). W BoĪym
planie i Jego umyĞle wykonaáo s iĊ t o kiedy Pan Jezus umará
na krzyĪu. Umará tam jako mój reprezentant, i tam teĪ ja
umaráem wraz z Nim. Kiedy trzeciego dnia zmartwychwstaá,
ja zmartwychwstaáem wraz z Nim i nigdy wiĊcej nie bĊGĊ
odáączony od Niego, ani w tym Īyciu, ani w przyszáym.
Dokonaáo siĊ to przez Boga Ducha ĝwiĊtego, kiedy zostaliĞmy
ochrzczeni w Jego Ğmierü.
Nadzieja wypeániona poprzez
jednoĞü z Chrystusem
Nasza nadzieja na dzisiaj nie polega na fakcie naszego
usprawiedliwienia, jak wielu myĞli, ale raczej w naszej
jednoĞci z Chrystusem. Cala nadzieja na ĞwiĊtoĞü leĪy w
fakcie tej jednoĞci. „JeĞli bowiem, bĊGąc nieprzyjacióámi,
zostaliĞmy pojednani z Bogiem przez Ğmierü Syna jego, tym
bardziej, bĊGąc pojednani, dostąpimy zbawienia przez Īycie
jego" (Rzymian 5:10). Pierwsza czĊĞü tego wiersza jest
ewangelią dla grzeszników; ostatnia to ewangelia dla ĞwiĊtych.
Bóg nie tylko pojednaá nas ze Sobą poprzez usuniĊcie z
drogi strasznej bariery, która znajdowaáa siĊ pomiĊdzy Nim a
nami, ale uczyniá daleko wiĊcej. UsuniĊcie tej bariery daáo
nam przystĊp do Boga, ale nie daáo nam Īadnej wrodzonej
siáy, by Ī\ü jak powinni Ī\ü synowie. Dobrą nowiną dla
synów jest to, Īe Bóg zatroszczyá siĊ, abyĞmy Īyli i byli
podtrzymywani poprzez jednoĞü z Jego Synem. JesteĞmy
pojednani poprzez Jego Ğmierü i zbawieni poprzez Jego Īycie.
„GdyĪ w nim mieszka cieleĞnie caáa peánia boskoĞci i
macie peániĊ w nim..." (Kolosan 2:9-10). Greckie sáowo,
które zostaáo przetáumaczone jako „peánia," kiedy uĪyte w
odniesieniu do ĪRánierza, oznacza czáowieka caákowicie
Duchowa miáRĞü Jezusa
Chrystus, wedáug ciaáa, otrzymuje wiele uwagi ze strony
liberaáów i modernistów, ale miáRĞü, która nie pochodzi z
mieszkającego w Ğrodku Ducha ĝwiĊtego, nie jest
prawdziwą duchową miáRĞcią i nie jest przyjemna Bogu.
Nie oddajemy czci Chrystusowi, oddając Mu tylko naszą
najlepszą ludzką miáRĞü. Pomimo tego, Īe Go kochamy
bardziej niĪ jakiegokolwiek czáowieka, to jednak nie
wystarczy, jeĪeli On tylko zdobywa pierwsze miejsce w
konkursie z Sokratesem czy Waltem Whitmanem. Nie
kocha siĊ Go wáDĞciwie, dopóki nie kocha siĊ Go jako
samego Boga, a Duch w nas dokonuje miáRĞci.
A.W. Tozer (1956)
5
168271727.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin