tom4_numer6_nadchodzacy_sad.pdf

(341 KB) Pobierz
168269108 UNPDF
Nadchodzący sąd
Tom 4, numer 6
BoĪy sąd
W numerze:
Strona 1: BoĪy sąd
„Nadszedá bowiem czas, aby siĊ rozpocząá sad od domu BoĪego: a jeĞli zaczyna siĊ
od nas, to jakiĪ koniec czeka tych, którzy nie wierzą ewangelii BoĪej? A jeĞli
sprawiedliwy z trudnoĞcią dostąpi zbawienia, to bezboĪny i grzesznik gdzieĪ siĊ
znajdą? Przeto i ci, którzy cierpią wedáug woli BoĪej, niech dobrze czyniąc powierzą
wiernemu Stwórcy dusze swoje" (I Piotra 4:17-19).
Kiedy czytam ten fragment, sáowa „Nadszedá czas" wydają siĊ wypalaü gáĊboko
we mnie ĞwiadomoĞü, Īe naprawdĊ TERAZ jest ten czas. Te sáowa nie pochodzą z
ksiąĪki do historii, mówiącej o czasie, który dawno przeminąá. Pochodzą one z
wiecznego tronu BoĪego, natchnione przez Ducha ĝwiĊtego i są proroczo znaczące
dla ery, w której ty i ja urodziliĞmy siĊ. To są naprawdĊ BoĪe sáowa dla nas w
naszych czasach.
6ąd rozpocząá siĊ od rodziny BoĪej. Czy nie zauwaĪasz tego? Czy nie
rozpoznajesz kochającego dotyku potĊĪnej rĊki Boga Ojca wyciągniĊtej nad Jego
domem, koĞcioáem Jezusa Chrystusa? Czy przeĪywasz peániĊ mocy tych pieszczot —
oczyszczania, jak potĊĪny máot kowalski trzymany z tak nieskoĔczoną delikatnoĞcią,
moĪliwą tylko dla tej mocy i siáy, która zostaáa znaleziona w samym Stworzeniu.
Niektórzy z was zastanawiają siĊ o czym mówiĊ; inni znają to aĪ za dobrze.
Spojrzenie na naturĊ kochającego
lecz ĞwiĊtego Boga. i na sposób Jego
postĊpowania ze Swoim ludem
Strona & Sąd w domu BoĪym
Chrystus jest jedynym wzorcem dla
koĞcioáa i wszystko, co nie pochodzi z
Jego natury i charakteru, zostanie
osądzone 1 .
Strona 7: Odkupiciel
przychodzi na
Syjon!
Natura BoĪego sądu
Chrystus Sam przychodzi. by
oczyĞciü Swój dom i przygotowaü
Swoją oblubienicĊ do weselnej uczty
Baranka.
„l rzeká Pan do MojĪesza: WstaĔ wczeĞnie rano i idĨ do faraona, i powiedz mu: Tak
mówi Pan, Bóg Hebrajczyków: WypuĞü lud mój, aby mi sáXĪ\á- GdyĪ tym razem zeĞOĊ
wszystkie plagi moje na ciebie i na sáugi twoje, i na lud twój, abyĞ wiedziaá, te nie ma
równego mi na caáej ziemi. Bo juĪ teraz byábym wyciągnąá rĊNĊ moją i dotknąá
zarazą i ciebie, i lud twój, tak Īe byábyĞ starty z powierzchni ziemi, lecz tylko dlatego
zachowaáem ciĊ przy Īyciu, by ci pokazaü swoją siáĊ i by rozgáaszano imiĊ moje po
caáej ziemi" (II MojĪeszowa 9:13-16).
Kiedy Wszechmogący Bóg przemówiá do MojĪesza i powiedziaá mu, by stanąá
przed Faraonem z poleceniem wypuszczenia Jego ludu, Jego celem nie byáo tylko to,
by Jego lud byá wolny by Mu sáXĪ\ü. W oĞwiadczeniu, Īe nieposáuszeĔstwo Faraona
sprowadzi wszystkie plagi, które Bóg zeĞle na Egipt, jeĪeli nie bĊGą posáuszni
boskiej woli, byáo coĞ wiĊcej. Bóg powiedziaá wyraĨnie, Īe to Jego potĊĪna rĊka
ustanowiáa Faraona i jego poddanych, by byli kanaáem - nie tylko dla
Strona 10: Chrystus jako
6Ċdzia
Tylko Chrystus, Bog w postaci
czáowieka, jest godzien dokoĔczyü
Swojego dzieáa odkupienia,
przyjmując rolĊ SĊdziego nad caáą
ludzkoĞcią.
„Sáowo Twoje jest pochodnia nogom moim i ĞwiatáRĞciąĞcieĪkom moim. " — Psalm 119:105
168269108.004.png 168269108.005.png
Nadchodzący sąd
BoĪy sąd
objawienia BoĪej mocy ale dla ogáoszenia Jego autorytetu i
Imienia aĪ po kraĔce ziemi. Sąd BoĪy byá tutaj manifestacją Jego
sprawiedliwoĞci.
BoĪy sąd istnieje przez caáą wiecznoĞü i jest pocháaniającym
ogniem dla wszystkich, którzy dostają siĊ do jego páomieni
poprzez nieposáuszeĔstwo, odrzucenie BoĪych ostrzeĪHĔ, grzech i
umiáowanie záa. Z drugiej strony, BoĪy sąd jest równieĪ tym, co
wprowadza w peániĊ i nieskoĔczoną delikatnoĞü, która moĪe byü
znaleziona W ogniu BoĪej miáRĞci do prawdziwego ucznia,
posáusznego naĞladowcy Jezusa Chrystusa.
Ten sam ĞwiĊty ogieĔ BoĪego sądu, który dla tych „w
Chrystusie" jest urokiem Īycia i radoĞcią, jest pocháaniającym
ogniem dla wszystkich, którzy odrzucają BoĪą wolĊ i miáRĞü,
objawioną w osobie Jezusa Chrystusa. BoĪy sąd nie jest
wymierzany w czasie napadu záRĞci czy Īalu; jest czĊĞcią Jego
ĞwiĊtego charakteru.
Bóg jest zarówno miáRĞcią, jak i pocháaniającym ogniem. I
chociaĪ ten ogieĔ przynosi fizyczne zniszczenie, materialną stratĊ,
duchowąĞlepoĞü i wieczne zniszczenie, BoĪa miáRĞü jest wyraĨnie
udowodniona poprzez Jego pragnienie, by nikt nie byá zgubiony
w páomieniach (II Piotra 3:9). Dlatego teĪ, w czasie wielu wieków
On ciągle wysyáDá Swoje prorocze ostrzeĪenia do caáego
stworzenia.
odbywają pielgrzymkĊ, by wziąü udziaá w diabelskim obrzĊdzie
caáowania kamienia. Tak jak czciciele Szatana, którzy recytują
modlitwĊ PaĔską od tyáu, mamy tu odwrócenie normalnego
porządku w celu przyjĊcia podarunku zwodniczej mowy.
Bracia i siostry w Chrystusie, czy kiedykolwiek w rozpaczy
zastanawialiĞcie siĊ nad strasznymi báĊdami w doktrynie i w stylu
Īycia, które dominują w dzisiejszym koĞciele? Czy kiedykolwiek
odczuwaliĞcie potrzebĊ potrząĞniĊcia gáową w nadziei, Īe
obudzicie siĊ i odkrycie, Īe to wáDĞnie wy siĊ myliliĞcie? Czy
odkryliĞcie, Īe ludzie, którzy przez wiele lat byli potĊĪnie
XĪywani przez Boga, koĔczą usáugiwanie i Īyją w sposób, który
wyraĨnie zaprzecza Ewangelii; a jednak wydają siĊ caákowicie
niezdolni do zauwaĪenia swojego báĊdu? Nie bąGĨcie zdziwieni.
Widzicie bowiem dowód BoĪego sądu w Jego domu. Oddaá ich
mocnemu záudzeniu, uwierzyli w káamstwo — odrzucając miáRĞü
prawdy. „Jak?" — moĪesz zapytaü. Tak jak w przypadku
Kamienia Blarney, pochylili siĊ do tyáu i caáowali oszustwo, aĪ
do momentu sądu BoĪego.
BoĪy Duch ĝwiĊty zobowiązaá siĊ wprowadziü nas we
wszelką prawdĊ, a Bóg nie cofa Swojego Sáowa. On daá Swojemu
koĞcioáowi dary i sáXĪby pod inspiracją i kierownictwem Ducha
ĝwiĊtego, by doprowadziü go do dojrzaáRĞci, zarówno indywi-
dualnie, jak i spoáecznie. Odkąd Jezus chwalebnie powstaá z
martwych, Duch ĝwiĊty wiernie wykonywaá Swoje dzieáo wĞród
wybranych. Jego praca w zwróceniu naszej uwagi na Chrystusa,
pewnie wprowadza tych, którzy są Jego, we wszelką prawdĊ. Nic
z tego nie dzieje siĊ dziĊki sile czy mocy naszych intelektów, ale
jedynie dziĊki Jego suwerennej pracy, tak wiĊc nikt z nas nie ma
podstaw do chlubienia siĊ.
Tragedią jednak jest to, Īe nie wszyscy wybraliĞmy wejĞü z
Chrystusem, dziĊki Jego dokonanej pracy na krzyĪu, do Īycia jako
nowe stworzenie, zgodnie z Jego wolą i sáowem. Wielu umieĞciáo
swoje umysáy i emocje ponad BoĪymi. Nie umiáowali prawdy i
wybrali iĞü swoją wáasną drogą, ciągle powoáując siĊ na Jego imiĊ.
W pierwszym przypadku mamy dowód naszej Ğmierci i
zmartwychwstania do nowego Īycia; drugi pokazuje ludzi
przychodzących do krzyĪa, przyjmujących Jego imiĊ, a potem
cofających sią do zwiedzenia ich wáasnej woli i upadáych
pragnieĔ.
Mocne záudzenie
„A ów niegodziwiec przyjdzie za sprawa szatana z wszelką mocą,
ZĞród znaków i rzekomych cudów, i wĞród wszelkich podstĊpnych
oszustw wobec tych, którzy mają zginąü, poniewaĪ nie przyjĊli
miáRĞci prawdy, która mogáa ich zbawiü. I dlatego zsyáa Bóg na
nich ostry obáĊd, tak it wierzą káamstwu, aby zostali osądzeni
wszyscy, którzy nie uwierzyli prawdzie, lecz znaleĨli upodobanie
w nieprawoĞci" (II Tesaloniczan 2:9-12).
Istnieje wiele aspektów boskiego sądu i wiele z nich ma do
czynienia z czasem, który dopiero ma nadejĞü. Dzisiaj jestem
JáĊboko zatroskany sądem opisanym w II Tesaloniczan. Dla mnie
jest to najwspanialszy aspekt BoĪego sądu. Powinien nas
wszystkich powaliü na kolana, byĞmy szukali miáosierdzia
naszego niebiaĔskiego Ojca dla nas i dla wielu, którzy dzisiaj
wymawiają imiĊ Jezusa w naszym zgromadzeniu.
Kilka lat temu moja Īona i ja pracowaliĞmy w pewnym
koĞciele w Cork City w Republice Irlandzkiej. Podczas naszego
pobytu mieszkaliĞmy w domu umiáowanego brata i siostry w
Chrystusie w miejscowoĞci Blarney, która spoczywa na wzgórzu,
z którego widaü Cork. Pewnego dnia zabrali nas na zwiedzanie
zamku i oczywiĞcie pokazali nam sam KamieĔ Blarney.
„Blarney," powiedziano nam, oznacza „moĪliwą do przyjĊcia
mowĊ, która ma na celu zwiedzenie." Aby otrzymaü ten
„podarunek z Blarney," ktoĞ musi trzymaü twoje nogi podczas
gdy ty pochylasz siĊ do tyáu, dotąd aĪ twoja gáowa bĊdzie
zwisaáa w dóá; tylko wtedy moĪesz pocaáowaü KamieĔ Blarney i
w ten sposób otrzymaü podarunek.
Duchowe skojarzenie tych dwóch jest doĞü oszaáamiające. Z
pewnoĞcią NIE jest to podarunek, który ja chciaábym otrzymaü. A
jednak, wielu chrzeĞcijan przyáącza siĊ do tysiĊcy tych, którzy
Bacząc na BoĪe miáosierne ostrzeĪenia
Jestem przekonany poprzez to niewiele, które wiem na temat cudu
BoĪej miáRĞci, Īe Bóg nigdy nie zawiódá jeĪeli chodzi o wysáanie
Swojego ostrzeĪenia i korekty dla kaĪdego wierzącego, który padá
ofiarą intryg Szatana i zachwiaá siĊ w prawdzie. On nigdy nie
zawiódá w dostarczeniu Swojej prawdy dla takich dusz. Bóg, ze
Swojego kochającego serca, ciągle pokazywaá, Īe to w pokucie,
EĊGącej rezultatem modlitwy upokorzenia i wiary w Niego,
znajduje siĊ nasze zbawienie. W tym momencie pokuta przynosi
radoĞü oddania i pojednania, a Chrystus przyjmuje nas z
powrotem w Swoje kochające ramiona. JeĪeli odrzucimy pokutĊ,
wyzwalamy tym samym straszny bieg rzeczy.
„Gdy tedy przyjdzie na ciĊ to wszystko, báogosáawieĔstwo i
przekleĔstwo, które ci przedáRĪ\áem, i weĨmiesz je sobie do serca
2
168269108.006.png
Nadchodzący sąd
BoĪy sąd
poĞród wszystkich narodów, dokąd wypĊdzi ciĊ Pan, Bóg twój, i
nawrócisz siĊ do Pana, Boga twego i bĊdziesz sáuchaá jego
Jáosu zgodnie z tym wszystkim, co ja ci dziĞ' nakazujĊ, ty i
twoi synowie, z caáego serca twego i z caáej duszy twojej, to
wtedy przywróci Pan, Bóg twój, twoich jeĔców i zmiáuje siĊ
nad tobą, i zgromadzi ciĊ z powrotem ze wszystkich ludów, gdzie
ciĊ rozproszyá Pan, Bóg twój" (V MojĪeszowa 30:1-3). Bóg
pokazuje poprzez Swoje Sáowo, Īe moĪemy uniknąü ognia sądu
zwracając siĊ do Niego w posáuszeĔstwie. JeĪeli nie odpowiemy
na Jego kochające pouczenie, zatwardziaáRĞü naszego serca bĊdzie
postĊpowaáa dalej.
nadymanym stanie, który zerwaá nasze poáączenie z Gáową, nawet
nie zdajemy sobie z tego sprawy. JesteĞmy zgubieni w sądzie.
Istnieje bardzo pozytywna strona tego sądu, poniewaĪ
powoduje, Īe báąd, który byá delikatny, staje siĊ boleĞnie
oczywisty. Jest to czĊĞü pokazania domowi izraelskiemu domu
BoĪego (Ezechiela 43:10-11). JeĪeli nie pokaĪe siĊ nam naszego
EáĊdu, jak moĪemy pokutowaü? To jest sąd, którego rozpaczliwie
potrzebuje koĞcióá.
%ąGĨcie ostrzeĪeni! Bóg ogáosiá Swój sąd nad Swoim domem.
Zechciejcie posáuchaü, kiedy Duch ĝwiĊty mówi delikatnym
szeptem, „Nie; jest napisane." Nigdy nie pozwólcie sobie
uganiaü siĊ za fantazyjnie brzmiącymi ideami i charyzmatycznymi
osobowoĞciami, porzucając tym samym swoją pierwszą miáRĞü.
Trzymajcie siĊ zawsze bardzo blisko zmartwychwstaáego Pana
chwaáy, aby On mógá paĞü was tak jak pasterz pasie swoje stado. I
nie patrzcie z pogardą na tych, którzy upadli — „Jestem tym kim
jestem tylko dziĊki BoĪej áasce."
„Bo oto od miasta, które jest nazwane moim imieniem,
zaczynam zsyáDü nieszczĊĞcie, a wy mielibyĞcie ujĞü bezkarnie?
Nie ujdziecie bezkarnie, gdyĪ oto Ja przyzywam miecz na
wszystkich mieszkaĔców ziemi — mówi Pan ZastĊpów " (Jeremiasza
25:29).
Wybijcie do nogi starców, máodzieĔców i panny, dzieci i
kobiety, lecz tych wszystkich, którzy mają na sobie znak, nie
dotykajcie'. A rozpocznijcie od mojej Ğwiątyni'. I rozpoczĊli od
starszych mĊĪów, którzy byli przed przybytkiem " (Ezechiela 9:6).
„Otwórz, Libanie, swoje wrota, niech ogieĔ strawi twoje
cedry! Narzekajcie, cyprysy, gdyĪ upadá cedr i zniszczone zostaáy
wspaniaáe drzewa! Narzekajcie, dĊby Baszanu, gdyĪ legá gĊsty las.
6áychaü biadanie pasterzy, gdyĪ ich chluba jest zniszczona!
6áychaü ryk lwiąt, gdyĪ duma Jordanu jest spustoszona"
(Zachariasza 11:1-3).
„Nawróücie siĊ do mnie — mówi Pan ZastĊpów — a Ja
zwrócĊ siĊ do was — mówi Pan ZastĊpów" (Zachariasza 1:3).
NiebezpieczeĔstwo buntu
Kolejnym krokiem jest to, Īe wkrada siĊ nasza upadáa natura,
podsuwając nam uĪywanie prawdy wyjĊtej z kontekstu (tak jak
Szatan postĊpowaá z Jezusem na pustyni), by w naszych wáasnych
oczach usprawiedliwiü naszą pozycjĊ. Decydujemy, Īe nasza
prawda jest jedyną prawdą, Īe mamy racjĊ, i Īe Bóg naprawdĊ tak
powiedziaá. Wtedy nasze dumne ciaáo dąĪy do szerzenia naszych
poglądów, chcąc, by inni podzielali nasz sposób myĞlenia, w
rezultacie czego umacniamy swoją prawdĊ wagą opinii innych.
Zwiedzenie to jedna rzecz; propagowanie zwiedzenia to
druga. Jest to bunt, taki jak grzech czarnoksiĊstwa i zasáuguje na
karĊ Ğmierci. Kiedy Bóg (który zna nasze serca) widzi, Īe
zrozumieliĞmy prawdĊ Jego sáowa i charakteru, a jednak
zdecydowaliĞmy wierzyü i iĞü za naszymi wáasnymi wyobra-
Īeniami i pragnieniami, posyáa do nas, czy oddaje nas, mocnemu
zwiedzeniu. (Greckie sáowo uĪyte tutaj mówi w pewnym sensie o
aktywnej mocy wprowadzenia w báąd czy zwiedzenia.) W istocie
rzeczy Bóg mówi, „JeĪeli tego chcesz, proszĊ bardzo."
Z naszego wáasnego wyboru weszliĞmy bezpoĞrednio w
gniew i sąd BoĪy. A byliĞmy ostrzeĪeni! Odmowa pokuty oddaáa
nasze Īycie w rezultacie z powrotem pod panowanie Szatana.
StaliĞmy siĊĞlepi na duchowe rzeczy i nie moĪemy juĪ dáXĪej
oglądaü prawdy. Idziemy od báĊdu do báĊdu. Ale w tym
MikĊ Barton (1994)
6ąd w domu BoĪym
„Nadszedá bowiem czas, aby siĊ rozpocząá
Vąd od domu BoĪego... " (I Piotra 4:17).
„Zewleczcie z siebie starego czáowieka
wraz z jego poprzednim postĊpowaniem,
którego gubią zwodnicze Īądze, ... a
przyobleczcie siĊ w nowego czáowieka,
który jest stworzony wedáug Boga w
sprawiedliwoĞci / ĞwiĊtoĞci prawdy"
(Efezjan 4:22,24).
„/ obróciáem siĊ, aby zobaczyü, co to
za gáos, który mówiá do mnie; a gdy siĊ
obróciáem, ujrzaáem siedem záotych
Ğwieczników, a poĞród tych Ğwieczników
kogoĞ podobnego do Syna czáowieczego,
odzianego w szatĊ do stóp dáugą i przepa-
sanego przez pierĞ záotym pasem; gáowa
zaĞ jego i wáosy byty lĞniące jak ĞnieĪno-
biaáa weána, a oczy jego jak páomieĔ
ognisty, a nogi jego podobne do mosiądzu
w piecu rozĪarzonego, gáos zaĞ jego jakby
szum wielu wód. W prawej dáoni swojej
trzymaá siedem gwiazd, a z ust
jego wychodziá obosieczny ostry miecz, a
oblicze jego jaĞniaáo jak sáRĔce w peánym
swoim blasku" (Objawienie 1:12-16).
PowyĪsze fragmenty opisują bardzo
wyraĨQą biblijną podstawĊ, w której
moĪemy wyróĪniü wiele faset i aspektów
natury sądu w BoĪym domu. W I Piotra
4:17 czytamy wyraĨnie o nieuchronnym
dziaáaniu BoĪym, które bĊdzie widziane w
formie sądu. To dziaáanie, wedáug Piotra,
rozpocznie siĊ od domu BoĪego.
3
168269108.007.png 168269108.001.png
Nadchodzący sąd
6ąd w domu BoĪym
Najpierw, jeĪeli mamy byü wáDĞciwie
przygotowani, musimy okreĞliü gdzie, a
raczej kto jest tym domem BoĪym. Czy
dom BoĪy odnosi siĊ do narodu
izraelskiego, czy teĪ do szczególnego
fizycznego budynku czy gmachu
koĞcielnego? CóĪ, odpowiedĨ na te
pytania zgodnie z objawieniem Nowego
Testamentu brzmi „Nie!"
Chrystus. Tylko wtedy gdy ktoĞ staje siĊ
uczestnikiem nowego Īycia Chrystusa,
moĪna powiedzieü, Īe Bóg naprawdĊ w
nim zamieszkuje; posiadaü Īycie
Chrystusa oznacza byü zamieszkiwanym
przez Boga.
Bóg zamieszkuje w ludziach tylko na
podstawie Chrystusa i Jego dokoĔczonego
dzieáa. Odnowiony duch obmytego krwią
wierzącego otrzymuje do Ğrodka Ducha
BoĪego. Otrzymujemy zupeánie inny
rodzaj Īycia, kiedy rodzimy siĊ z góry i
zostajemy umieszczeni w Chrystusie.
przejĞcie z naszego starego Īycia do Īycia
Jezusa, naszego Pana. JesteĞmy wyzwoleni
z jednego rodzaju natury — pierwszego
Adama — i narodzeni do caákowicie
innego rodzaju natury. Chrystus staje siĊ
naszym Īyciem i poprzez moc Ducha
czerpiemy z Niego swój charakter.
Uciekamy od zepsucia, które panuje w
ciele i wszystkiego co pochodzi ze starej
natury, i odnawiamy siĊ z dnia na dzieĔ.
To odnowienie, o którym uczy Paweá w II
LiĞcie do Koryntian 3:18, jest procesem:
Wierzący wchodzi pod panowanie Ducha
ĝwiĊtego i jest przeksztaácany na
podobieĔstwo Chrystusa czerpiąc swój
charakter i naturĊ z Jezusa, Gáowy!
Chrystus: Prawdziwy dom BoĪy
Zasadniczo prawdziwy dom BoĪy ~ to
miejsce gdzie zamieszkuje peánia BoĪa --
to nikt inny jak osoba Jezusa Chrystusa,
naszego Pana. PamiĊtajmy, Īe jednym z
Jego imion jest „Emmanuel," które
oznacza „Bóg z nami" (Mateusza 1:23).
Mówiąc o Swoim wáasnym ciele, Jezus
powiedziaá, „Zburzcie tĊĞwiątyniĊ, a Ja w
trzy dni ją odbudujĊ" (Jana 2:19).
Paweá widziaá Jezusa jako peáne
objawienie Bóstwa w ludzkim ciele!
Chrystus Sam byá i jest prawdziwym
domem BoĪym, czy teĪ miejscem przeby-
wania wiecznego Boga. Salomon
RĞwiadczy , Īe Bóg nie mieszka w
Ğwiątyniach czy wspaniaáych gmachach,
uczynionych rĊNą ludzką! Bóg ustanowiá
na caáą wiecznoĞü, Īe peánia tego kim On
jest, bĊdzie widziana w Czáowieku,
Chrystusie Jezusie, naszym Panu.
Kiedy zobaczymy Chrystusa jako
prawdziwy dom BoĪy, musimy spojrzeü
dalej na sąd, który siĊ tam rozpocznie. Z
pewnoĞcią Sam Chrystus nie znajdzie siĊ
pod BoĪym sądem. Raz na zawsze poniósá
On gniew BoĪy na krzyĪu Golgoty, a teraz
jest wywyĪszony ponad niebiosa i siedzi
w górze po prawicy majestatu!
Aby w peáni zrozumieü naturĊ sądu,
który przychodzi na dom BoĪy, musimy
spojrzeü na ten dom w odniesieniu do
ciaáa Chrystusa, koĞcioáa. Widzicie,
umiáowani, miejsce, które Bóg
zamieszkuje nie zmieniáo siĊ i nigdy siĊ
nie zmieni. Dom BoĪy jako miejsce
przebywania Boga nigdy nie rozciągnie
siĊ, by objąü inną osobĊ czy ludzi — w
dodaniu do, czy teĪ z dala od Chrystusa.
Musimy uĞwiadomiü sobie, Īe
koĞcióá, o którym naucza Paweá, jest
Ğwiątynią Boga, gdzie przebywa Bóg
poprzez Swojego Ducha ĝwiĊtego, i jest
takim tylko dlatego, Īe mieszka tam
Chrystus: Wzorzec
dla domu BoĪego
W momencie nowego narodzenia, Bóg
odrzuca wszystko to kim byliĞmy w starej
naturze, to znaczy wszystko, co odnosi siĊ
w nas do grzesznej natury i jej záych
namiĊtnoĞci. To jest znaczenie upo-
dobnienia siĊ do Chrystusa w Jego
Ğmierci. Paweá mówi nam w LiĞcie do
Rzymian 6:4, „Pogrzebani tedy jesteĞmy
wraz z nim przez chrzest w Ğmierü."
Z powodu naszej nowej toĪsamoĞci w
Chrystusie, Bóg uznaje naszą starą naturĊ,
która znajdowaáa siĊ pod mocą grzechu i
Ğmierci, za umaráą. Osiągamy to przez
nową relacjĊ z naszym Panem Jezusem i
wywodząc nasze Īycie, naturĊ i charakter
z ostatniego Adama, naszego Pana Jezusa.
On przyszedá, by zamieszkaü w nas i po
to, by wyraziü tĊ nowoĞü Jego Īycia w i
przez nas!
Kiedy byliĞmy martwi w grzechu,
nasza toĪsamoĞü — Īycie, natura i
charakter ~ znajdowaáy siĊ w pierwszym
Adamie, którego Īycie byáo wypaczone i
skorumpowane przez truciznĊ Szatana. W
takim stanie naszą pozycjĊ przed Bogiem
stanowiáo oddzielenie i separacja!
JednakĪe w Chrystusie Jezusie jesteĞmy
teraz powiązani na zupeánie nowych
zasadach. BĊGąc przeniesieni ze sfery ciaáa
(którym jest stare stworzenie) i zasadzeni
w Chrystusie, umarliĞmy dla tego czym
kiedyĞ byliĞmy. Teraz Ten, który jest nad
nami i Jego Īycie, nowe stworzenie, staje
siĊ naszym Īyciem! Co za niesamowita
przemiana!
JakĪe oczy naszego serca potrzebują
byü oĞwiecone przez Ducha ĝwiĊtego,
abyĞmy mogli zobaczyü to chwalebne
Chrystus: Ostatni Adam,
początek nowej natury
Widzisz, drogi ĞwiĊty, wszystko to kim
jest Jezus w Swoim uwielbionym
czáowieczeĔstwie ma byü dane koĞcioáowi
i byü wyraĪane poprzez koĞcióá.
OczywiĞcie, Jezus nie daje koĞcioáowi tych
atrybutów, które naleĪą do Niego jako do
Bóstwa — Boga Syna. Są to nie do
wypowiedzenia wartoĞci i atrybuty, które
naleĪą wyáącznie do Niego! Bóg w Swoim
Synu, Czáowieku Chrystusie Jezusie, nie
tylko zwraca siĊ do nas jako Odkupiciel do
odkupionych, poprzez przyjĊcie na Siebie
postaci czáowieka, by byü miáosiernym i
áaskawym NajwyĪszym Kapáanem, ale
równieĪ udziela nam Īycia nowego
stworzenia, jako Īe Sam jest ħródáem tego
Īycia.
Chrystus w Sobie jako Syn
Czáowieczy — nasz Krewny i Brat — jest
ujawnieniem tego czym ma staü siĊ to
nowe Īycie, kiedy osiąga swój peáen
potencjaá w koĞciele „który jest ciaáem
jego, peánią tego, który sam wszystko we
wszystkim wypeánia" (Efezjan 1:23).
PamiĊtajcie, umiáowani, jesteĞmy
objĊci w ostatnim Adamie. Godne
zauwaĪenia jest to, Īe Jezus przyszedá jako
ostatni Adam, gdyĪ w jego
czáowieczeĔstwie widzimy peániĊĪycia, do
którego uczestnictwa zostaliĞmy powoáani!
Nie odnoszĊ siĊ tutaj wyáącznie do Jego
czáowieczeĔstwa, kiedy chodziá po ziemi
jako Jezus z Nazaretu, poniewaĪ w
momencie zmartwychwstania
4
168269108.002.png
Nadchodzący sąd
6ąd w domu BoĪym
i wniebowziĊcia ciągle byá uwielbionym
Czáowiekiem, i pozostaje uwielbionym
Czáowiekiem w chwale! W tym widzimy
BoĪy zamiar wzglĊdem ostatniego Adama
i wszystkich, którzy są w Nim objĊci.
PamiĊtajmy, Īe Chrystus jako
czáowiek nigdy nie przestaá byü Bogiem.
On jest uwielbionym Czáowiekiem - i
ciągle Bogiem w wiecznej naturze
Swojego istnienia w BoĪej Trójcy. Nasza
jednoĞü z Chrystusem, uczestnictwo w
Jego peánym czáowieczeĔstwie poprzez
nowe narodzenie, nigdy nie powinno byü
zrozumiane w ten sposób, Īe stajemy siĊ
tym Kim On jest jako Bóg-czáowiek
(bóstwo). Dla nas Jezus jest Wiecznym
Synem. Poprzez Jego áaskĊ i z pomocą
Ducha ĝwiĊtego, pragniemy zobaczyü
znaczenie Chrystusa w odniesieniu do
Īycia Jego ludu.
Chrystus ma byü Īyciem, charak-
terem, owocem, itd., który nasz Ojciec w
niebie pragnie znaleĨü w nas jako nowym
czáowieku. Jezus staá siĊ reprezentacyjną
*áową nowo odkupionej ludzkoĞci.
Chrystus jest prototypowym Synem, z
którego czáowiek narodzony na nowo —
ciaáo Chrystusa ~ musi czerpaü swoje
Īycie i charakter (Rzymian 8:29;
Hebrajczyków 2:10-13; II Kor. 3:17-18).
Jako Syn Czáowieczy, Jezus ujawnia
piĊkno, w które koĞcióá jest przeobraĪany
jako czĊĞü ostatniego Adama. To wáDĞnie
oznacza byü „w Chrystusie!" KoĞcióá staá
siĊ jednym duchem z Chrystusem, co
oznacza, Īe jesteĞmy záączeni z Nim
poprzez nowe narodzenie. On jest Duchem
dającym Īycie (I Koryntian 15:45), przez
którego jesteĞmy odnawiani i prowadzeni
do jednoĞci z Nim. W ten sposób
prawdziwie bĊdziemy takimi jak On —
caákowicie odzwierciedlającymi to kim On
jest dla nas jako nasz reprezentant,
Czáowiek. On odsáania, przed niebiosami,
BoĪy zamiar dla Swoich odkupionych,
którzy są poáączeni z Nim, z Gáową, w
duchu.
JesteĞmy jednak caákowicie róĪni od
tego kim On jest w Bóstwie. On pozostaje
*áową nad koĞcioáem, chwalony na wieki
jako Autor naszego zbawienia, do którego
naleĪy wszelka chwaáa, czeĞü, moc,
uwielbienie, dziĊkczynienie, panowanie i
adoracja!
Tak wiĊc z jednej strony widzimy
potĊĪQą jednoĞü, do której zostaliĞmy
powoáani poprzez spoáecznoĞü z BoĪym
Synem; a jednak, z drugiej strony, istnieje
niezmierna wielkoĞü Jego nad nami i poza
nami jako Wieczny Król — Bóg, nasz
Stwórca i Wybawca! JakĪe niewiarygodne
zbawienie naleĪy do nas w Chrystusie — i
to wszystko z powodu chwaáy BoĪej!
wanego jako jedynego sposobu na sprosto-
wanie problemu.
PamiĊtacie jak bardzo grzeszyá
koĞcióá w Koryncie? Dlaczego? PoniewaĪ
oni, Ğwiątynia Boga, którą zamieszkiwaá
Chrystus, ciągle próbowali Ī\ü i wyraĪDü
to, kim byli, poprzez naturĊ ich grzesznego
ciaáa, zamiast poddaü siĊ zamieszkaáemu
Chrystusowi, który byáħródáem ich Īycia.
Niektóre z uczynków ciaáa, przez które
zostali pokonani, to Ğwiecka mądroĞü,
drobne warcholstwo, zazdroĞü,
wspóázawodnictwo, niemoralnoĞü
seksualna, samolubna rywalizacja,
chciwoĞü i wiele wiĊcej. Paweá
powiedziaá, Īe ci wierzący byli ciągle
cieleĞni, „duszewni." Ciągle Īyli wedáug
przeklĊtego Īycia w ciele, zamiast w
pokornej zaleĪnoĞci od zamieszkującego
Chrystusa!
6ąd od Boga, który przyjdzie
najpierw na Jego dom, EĊdzie BoĪą
reakcją przeciwko takiemu Īyciu, ciągle
panującemu w Jego koĞciele, które nie
pochodzi z Chrystusa ale ze starego
czáowieka! BoĪym zamiarem w powoáaniu
koĞcioáa, jest objawiü piĊkno Jego Syna
poprzez tych, którzy są z Nim zjednoczeni
w duchu i odzwierciedlają Jego
zmartwychwstaáe Īycie. Jako koĞcióá
nigdy nie moĪemy mieü innego funda-
mentu! Kiedy zaniedbamy ten fundament,
a Chrystus, Jego Īycie i peánia Jego
wyrazu, nie bĊGą naszą wszystko
pocháaniająFą pasją, nie mamy juĪ dáXĪej
podstawy do nazywania siebie Jego
koĞcioáem w prawdziwym znaczeniu tego
Váowa.
Prawdą jest, Īe jeĪeli zatopimy siĊ w
sobie i odejdziemy od BoĪego gáównego
celu dla koĞcioáa, nie przestaniemy byü
zbawieni, ale otwieramy w tym momencie
drzwi niebiaĔskiego sądu i poprawy! Bóg
nie bĊdzie honorowaá nikogo innego
oprócz Swojego Syna. Bóg nie
zaakceptuje Īadnego Īycia w Swoim
koĞciele z wyjątkiem nowego Īycia, które
jest w Chrystusie. On nie bĊdzie tolerowaá
ludzi prowadzących Jego koĞcióá, czy
wierzących prowadzących swoje wáasne
Īycie! Chrystus musi byü wszystkim we
wszystkim!
Patrząc na ostatni werset przytoczony
we wprowadzeniu, widzimy odsáoniĊcie
Chrystusa i tego Kim On jest dla koĞcioáa.
KoĞcióá w Chrystusie: martwy
dla grzechu, ukrzyĪowany dla
siebie, oĪywiony dla Boga
Mam nadziejĊ, Īe jesteĞmy teraz w stanie
zobaczyü, Īe Chrystus jest domem Boga i
Jego Īycie w nas jest podstawą do nazy-
wania nas „Ğwiątynią Ducha ĝwiĊtego."
Musimy równieĪ zauwaĪ\ü, Īe Vąd, który
przychodzi na dom BoĪy jest poáączony z
koĞcioáem i takimi rzeczami, które nie
„wedáug Chrystusa."
To sprowadza nas do fragmentu
cytowanego na początku tego kazania:
„Zewleczcie z siebie starego czáowieka
wraz Z jego poprzednim postĊpowaniem,
którego gubią zwodnicze todze, ... a
przyobleczcie siĊ w nowego czáowieka,
który jest stworzony wedáug Boga w
sprawiedliwoĞci i ĞwiĊtoĞci prawdy"
(Efezjan 4:22,24). PoniewaĪ jesteĞmy w
Chrystusie, a On w nas, musimy uznaü to
czym jesteĞmy w ciele, ze wszystkimi
jego zepsutymi pragnieniami i záymi
Īądzami i skáonnoĞciami, za martwe,
ukrzyĪowane i nieczyste — odrzuciü je i
zagáodziü!
Wszystko, co naleĪy do domu
BoĪego, jest wyrazem Chrystusa ~ Jego
umysá, Jego moc, Jego charakter, Jego
m áRĞü do Ojca, Jego nienawiĞü do
grzechu, Jego czystoĞü wzglĊdem braci,
itd. Bóg nie uwaĪa aktywnoĞci,
uczynków, mądroĞci, planowania, dumy i
zrĊcznoĞci, które pochodzą z nas, za
moĪliwe do zaakceptowania w Jego
koĞciele. Jedynie Chrystus ma byü istotą
Īycia i wyrazu KoĞcioáa!
Kiedy spoglądamy na pierwszy list do
koĞcioáa w Koryncie, widzimy spusto-
szenie, które jest wynikiem tego, gdy
BoĪa Ğwiątynia jest wypeániona uczynkami
naturalnego czáowieka, dzieáami ciaáa
starego stworzenia. Gwaátowną reakcją
Pawáa na to przekrĊcenie byáo zwiasto-
wanie krzyĪa Chrystusa i Jego ukrzyĪo-
5
168269108.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin