Readme.txt

(10 KB) Pobierz
Plik Readme.txt dla dodatku do gry Gothic II
"Noc Kruka" v2.6 PL


Spis treści:
------------

1. Wymagania systemowe
2. Instalacja
3. Krótkie wprowadzenie
4. Sterowanie
5. Dodatkowe klawisze
6. Możliwe problemy
    I   karty graficzne
    II  karty dźwiękowe
7. Szybkość działania gry
8. Zapisane stany gry Gothic 2
9. Pomoc techniczna i uaktualnienia

------------------------------------------------------------------------------


1. Wymagania systemowe


   Minimalne:

   Windows 98/2000/XP
   256 MB pamięci RAM (dla Windows XP zalecane 512 MB)
   Karta graficzna kompatybilna z DirectX 7, wyposażona w 32 MB pamięci
   Procesor Pentium III 700 (lub zgodny) (1,2Ghz dla kart graficznych bez T&L)
   2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
   Karta dźwiękowa zgodna z DirectX

   Zalecane:

   Windows 98/2000/XP
   Karta graficzna z 64 MB pamięci, T&L i 24-bitowym z-buforem
   384 MB pamięci RAM
   Procesor Pentium III 1.2Ghz (lub zgodny)
   2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
   Karta dźwiękowa zgodna z DirectX i sprzętowym wsparciem dla dźwięku 3D

   Optymalne:

   Windows 98/2000/XP
   Karta graficzna z 64 MB pamięci, T&L i 24-bitowym z-buforem
   512 MB pamięci RAM (DDR)
   Procesor Pentium III 2Ghz (lub zgodny)
   2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
   Karta dźwiękowa zgodna z DirectX i wsparciem dla dźwięku 3D (zalecany EAX)
   Mysz z kółkiem

   Uwaga: Gothic II może nie współpracować z Windows 95 i NT (we wszystkich
wersjach).

   Posiadacze Windows 2000 powinni zainstalować najnowszy zestaw uaktualnień
(Service Pack).


Instalacja

   Instalacja dodatku "Noc Kruka" wymaga wcześniejszego zainstalowania gry
Gothic II.

   Włóż płytę z dodatkiem do napędu CD i postępuj zgodnie z instrukcjami
wyświetlanymi na ekranie.


3. Krótkie wprowadzenie do gry Gothic II

   Górnicza Dolina Khorinis. Okres świetności tego niegdyś zasobnego w surowce
regionu dawno już przeminął. Uwięzieni za magiczną Barierą niewolnicy i
pospolici przestępcy wiedli swój ponury żywot, skazani na dożywotnią pracę
przy wydobyciu magicznej rudy.
   Jeden dzielny człowiek zdołał jednak zerwać ich okowy. Walcząc o swoją
wolność i przetrwanie zgłębił tajemnice zapomnianych od wieków podziemnych
świątyń, by stawić czoła wysłannikowi ciemności i zniszczyć Barierę. Dając
wreszcie upust narastającej przez wiele lat wściekłości, więźniowie rzucili
się do ucieczki.

   Miasto Khorinis było zupełnie nie przygotowane. Jego mieszkańcy zbyt długo
żyli w przeświadczeniu o niezniszczalności magicznego więzienia. Niewielki
garnizon strażników nie mógł się przeciwstawić potężnej fali zbiegłych
skazańców. Po kilku krwawych potyczkach, wielu więźniów zdołało zbiec
z Kolonii, znajdując schronienie w pobliskich lasach, górach i osadach.

   Coraz częstsze napady w pobliżu miejskich murów i rosnąca z dnia na dzień
bezczelność bandytów niemal zupełnie sparaliżowały miasto. Część farmerów,
rozzłoszczona nieporadnością miejskiej straży, zawarła z uciekinierami umowę.
Zbuntowani chłopi przestali płacić daninę na rzecz króla, ochronę swoich farm
powierzając najemnikom.
   Przyszłość Khorinis zawisła na włosku. Bunt farmerów pozbawił miasto dostaw
żywności, a zgromadzone wcześniej zapasy kurczą się w drastycznym tempie.
Władza strażników kończy się na miejskich bramach, a za murami nikt nie może
być spokojny o swoje mienie i życie. W Khorinis wybuchła nowa wojna.
Wojna domowa.

   Ale to jeszcze nie koniec zmartwień. Zło nie zostało pokonane, i znów
podnosi swój ohydny łeb. Tym razem zamierza jednak rozprawić się z rodzajem
ludzkim raz na zawsze, i wydaje się, że nikt nie jest w stanie go
powstrzymać...

   Ale czy aby na pewno?


4. Sterowanie

   Kierując się sugestiami graczy wprowadziliśmy w systemie sterowania szereg
zmian, które mają z założenia ułatwić zabawę:

  - Wiele podstawowych działań, takich jak używanie i podnoszenie przedmiotów,
    można teraz wykonywać posługując się WYŁĄCZNIE przyciskiem działania.
  - Usprawniono interfejs handlowy
  - Dodano nowy sposób sterowania w trakcie walki
  - W trakcie gry można teraz posługiwać się joystickiem
  - Dodano dodatkowe klawisze skrótów (patrz: rozdział 5.)

   Nowy, "rozszerzony" sposób sterowania w trakcie walki jest domyślnie
wyłączony. Naszym zdaniem redukuje on zabawę to prostego schematu "wyceluj i
zabij". Sposób walki znany z Gothic 1 był pod tym względem bardziej wymagający
i ciekawszy. Podstawową zmianą w stosunku do starego systemu jest fakt, że aby
zadać cios wystarczy teraz nacisnąć tylko jeden przycisk.
   Nowe ruchy można konfigurować w menu sterowania dopiero po włączeniu nowego
systemu walki!

  - Klawisz "Blok" : Klawisz ten zastępuje kombinację DZIAŁANIE-DÓŁ z Gothic 1
  - Klawisz "Atak z prawej" : Klawisz ten zastępuje kombinację DZIAŁANIE-PRAWO
    z Gothic 1
  - Klawisz "Atak z lewej" : Klawisz ten zastępuje kombinację DZIAŁANIE-LEWO
    z Gothic 1
  - Klawisz "Zablokowanie widoku" : Po naciśnięci tego klawisza, dany NPC
    pozostanie w centrum pola widzenia, dopóki nie zginie, lub padnie
    nieprzytomny.

   Po włączeniu nowego systemu sterowania, twoja postać automatycznie zwróci
się w stronę kolejnego przeciwnika, chyba że naciśniesz klawisz W LEWO lub W
PRAWO, albo poruszysz myszką.


5. Dodatkowe klawisze

  Modyfikując plik GOTHIC.INI znajdujący się w folderze SYSTEM, możesz
uaktywnić dodatkowe klawisze specjalne.

  Naszym zdaniem, wykorzystywanie tych klawiszy może negatywnie wpłynąć na
doznania z gry, dlatego domyślnie są one wyłączone.

  Klawisze skrótów dla mikstur:

  Aby włączyć te klawisze, dodaj "1" za kluczem "usePotionKeys" w pliku
GOTHIC.INI.
  UWAGA: Domyślne przypisania klawiszy można zmieniać dopiero po włączeniu
nowego trybu sterowania w trakcie walki.

  - Klawisz "Mikstura many":
  Po naciśnięciu tego klawisza, twoja postać wypije pierwszy napój odnawiający
manę, który znajduje się w ekwipunku.

  - Klawisz "Mikstura lecznicza":
  Po naciśnięciu tego klawisza, twoja postać wypije pierwszy napój odnawiający
manę, który znajduje się w ekwipunku.

  Klawisze szybkiego odczytu/zapisu:

  Po dodaniu "1" za kluczem "useQuickSaveKeys" w pliku GOTHIC.INI, klawisz F5
dokonuje szybkiego zapisu, a F9 szybkiego odczytu stanu gry.


6. Możliwe problemy


I  karty graficzne:
   ----------------

   W razie problemów z prawidłowym wyświetlaniem obrazu, upewnij się, że w
twoim systemie zainstalowano odpowiednie sterowniki do karty graficznej.

    NVIDIA: www.nvidia.com
    ATI:    www.ati.com
    MATROX: www.matrox.com
    ELSA:   www.elsa.de

    Karty sprawdzone przez producenta gry:

    NVIDIA
    ------
    GeForce 256, GeForce 2 MX, GeForce 2 GO, GeForce 2 GTS, GeForce 2 Ultra,
    GeForce 2 Pro, Geforce 3, Geforce 4 :
    Żadnych problemów. [Wersja 6.13.10.3082]

    ATI
    ---
    Radeon (wszystkie rodzaje):
    Żadnych problemów.
    FSAA może nie działać na Radeonie 9700 (szczegóły w pliku GOTHIC.INI)

    MATROX
    ------
    Parhelia:
    Żadnych problemów.

    SIS
    ---
    Xabre 400:
    Możliwe migotanie tekstur

    Kyro II
    -------
    Możliwe migotanie tekstur, słaba wydajność


    Poniższe karty nie są obsługiwane przez GOTHIC II. Uruchomienie gry na
niektórych z nich może się udać, choć należy się liczyć z możliwością
wystąpienia błędów w wyświetlanym obrazie.

    Wszystkie karty wyposażone w 16 (lub mniej) MB pamięci graficznej
    Większość starych kart graficznych zintegrowanych z płytą główną

    NVIDIA:     TNT2/M64, TNT2, TNT2 Ultra, TNT2 Pro, TNT i starsze modele
    ATI:        Rage 128, Rage 128 Pro, Pro GL i starsze modele
    Maxtrox:    G450, G400 i starsze modele
    3DFX:       Wszystkie karty.
    VIDEOLOGIC: Power VR


II karty dźwiękowe:
   ----------------

   Niemal wszystkie karty dźwiękowe zgodne z Windows będą współpracowały z
GOTHIC II. Gdyby mimo to wystąpiły jakieś problemy, zastosuj się do poniższych
wskazówek:

  1.) Spróbuj wyłączyć dźwięk, by upewnić się, że źródłem kłopotów jest w
istocie karta dźwiękowa! W tym celu dodaj "0" za kluczem "soundEnabled"
w pliku GOTHIC.INI

  2.) W ustawieniach dźwiękowych wybierz MILES 2d jako źródło dźwięku.

  3.) Uaktualnij sterowniki swojej karty dźwiękowej.


7. Szybkość działania gry

  Zamknij wszystkie aplikacje działające w tle. Mogą one negatywnie wpływać
na szybkość działania GOTHIC II.

  Staraj się regularnie defragmentować twardy dysk. Fragmentacja twardego
dysku spowalnia doczytywanie nowych danych. O defragmentacji dysku powinni
pamiętać przede wszystkim użytkownicy posiadający niewiele pamięci RAM.

  Jeśli twój twardy dysk obsługuje UDMA (wszystkie nowsze napędy powinny
sobie z tym poradzić), upewnij się, że tryb ten jest włączony.

  Unikaj wykorzystywania narzędzi kompresujących na bieżąco zawartość twardego
dysku (jak DriveSpace lub RamOptimizer). Mogą one negatywnie wpłynąć
na szybkość (i stabilność) działania GOTHIC II.

  Podstawowe zasady:

  1) Pamięć: Wyposażenie komputera w 384 MB lub 512 MB pamięci RAM przyspieszy
działanie gry i skróci czas doczytywania danych (w stosunku do systemu
z 256 MB RAM). Wyłącz muzykę i ogranicz pole widzenia, by zmniejszyć
zapotrzebowanie gry na pamięć RAM.

  2) Procesor: Posiadacze kart graficznych z T&L i odpowiedniej ilości pamięci
nie powinni odczuwać żadnych niedogodności na procesorach klasy P3-700.
Ogranicz pole widzenia i wyłącz efekty wiatru oraz wody, by zmniejszyć
zapotrzebowanie gry na moc obliczeniową procesora. Pamiętaj, że domyślną
wartością pola widzenia jest 100%. Tylko posiadacze bardzo wydajnych
komputerów powinni przekraczać tę wartość.

  3) Karty graficzne: Zaawansow...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin