Magiczne rośliny.doc

(36 KB) Pobierz
Magiczne rośliny

Magiczne rośliny

 

ASFODELUS - sproszkowany korzeń tej rośliny w zmieszaniu z nalewką z piołunu daje napój usypiający o takiej mocy, że znany jest również jako wywar żywej śmierci. W Polsce znany też jako złotowłos, śródziemnomorska roślina liliowata o wąskich liściach i białych lub żółtych kwiatach, w starożytności sadzona na cmentarzach jako pokarm dla dusz zmarłych, poświęcona królowej Hadesu Persefonie; jej bulwa jest składnikiem eliksirów, m.in. napoju usypiającego, znanego także jako Wywar Żywej Śmierci.

ANYŻEK - pospolita roślina, rosnąca na łąkach, w ogrodach, pod żywopłotem i w rowach. Lubi cień i wilgoć. Ma krótką łodygę w kolorze ciemnej zieleni. Płatki anyżka są czerwone i niebieskie. Zjedzenie liści tej rośliny zapewnia wzmocnienie zdolności magicznych, zaś zjedzenie ugotowanych płatków powoduje zatrucie, a czasem chorobę.

ARCYDZIĘGIEL ŻÓŁTAWY - na dobrej glebie wzrost rośliny przewyższa wysokiego człowieka. Łodyga dość gruba (do 3 cm), owłosiona i pusta w środku. Duże liście są ciemnozielone. Kwiaty przypominają puchate kuleczki. Szukać arcydzięgla musimy w górach, na wilgotnych łąkach i nad brzegami potoków. Czarodzieje używają ususzonych liści zioła do sporządzenia Eliksiru Zapomnienia.

BARWIOJĘZOR - jego nazwę wymyślił wielki uczony - Albus Dumbledore. Jego owoce barwią język na wszystkie możliwe kolory. Porasta najczęściej pod skałami i bijącymi wierzbami. Można je usunąć tylko zaklęciem "Flipendo". Z powodu ich dobrej sprzedaży na rynku są pod ścisłą ochroną! Najniebezpieczniejsze są w nocy, kiedy ich jad jest najsilniejszy. Żywi się nimi jeden gatunek szczurów długowłosych.

BRATEK - żyje w lasach, puszczach i wilgotnych miejscach, nie lubi światła. Hoduje się go także w ogrodach. Bratki mają płatki różnokolorowe tj. żółty, różowy, czerwony, niebieski, pomarańczowy, fioletowy. Ich łodyżki są długie, zielone a czasem morskie. Liście bratka są również zielone bądź morskie. Mają kształt serca. Żucie bratka zapewnia powodzenie w miłości. Wzmacnia zdolności jasnowidzenia.

CYKORIA - używana przy zaklęciach czyniących zło.

CEBULA - dodana do kąpieli pomaga w uzyskaniu tajemnej mocy.

CYTRUS - z jego gałązek robiono różdżki.

CZARNA JAGODA - jej listki niweczą złe uroki, swego rodzaju "odtrutki" magiczne (np. przeciw cykorii).

CZYRAKOBULWA - roślina lecznicza, przypominająca bezskorupowego ślimaka wyrastającego z ziemi i pokrytego żółtymi bąblami pełnymi cuchnącej ropy. Znakomite na trądzik! nie rozcieńczona ropa czyrakobulwy może mocno poparzyć.

DĘBNIK MĄDRY - powstaje z sadzonki dębu. Zdolności magiczne rozwija w wieku ok. 50 lat. Przez ten czas czarodziej, który się nim opiekuje powinien przynosić mu na noc książki (oprzeć o pień lub włożyć do dziupli). Przynoszenie temu Entowi książek, ma na celu wykształcenie go, co może się okazać przydatne w przyszłości. W wieku 60 lat Dębnik jest (oczywiście jeżeli został dobrze wyhodowany) wspaniałym doradcą. Czarodziej w razie jakiegoś kłopotu powinien usiąść pod pniem Dębnika i wypić odpowiedni eliksir nasenny.

DIABELSKIE SIDŁA - roślina lubiąca ciemność i wilgoć. Zawija swoje pnącza wokół ofiar i uśmierca. Roślina o grubych pnączach, które mogą udusić człowieka. Lubi ciemność i wilgoć, ale ucieka przed światłem. Zabiła pana Bode’a. Harry, Ron i Hermiona mieli z nią do czynienia w pierwszej klasie Hogwartu; magiczna roślina oplatająca i dusząca swoje ofiary; w HPiKF broniła dostępu do Kamienia Filozoficznego;

DYPTAM - łac. Dictamnus albus, roślina z rodziny rutowatych, o dużych różowych kwiatach i torebkowatych owocach, wydzielająca silną balsamiczną woń. Do czego się ją wykorzystuje można przeczytać w "Tysiącu magicznych ziół i grzybów" znanym podręczniku Phyllidy Spore.

FIOŁEK - sproszkowane kwiaty przyciągają dobry los.

GENCJANA - korzeń tej rośliny sprzyja zawieraniu przyjaźni.

GOŹDZIK - roślina ta po prostu połączona z wodą daje silny wywar magiczny.

HORKLUMP - grzyb rosnący gęsto w magicznych miejscach. Rozpyla chmury trujących zarodników niebezpiecznych dla czarodziejów, a jeszcze bardziej dla mugoli. Nieszkodliwy natomiast dla gnomów, które są na nie bardzo łase.

IMBIR - korzenie w woreczku są amuletem szczęścia łac. Zingiber officinale, bylina z rodziny imbirowatych, uprawiana w płd.-wsch. Azji; ma mięsiste kłącze, zawierające olejek imbirowy, używane jako lek i przyprawa, a także jako składnik eliksirów, m.in. eliksiru wyostrzającego poczucie humoru.

IRYS KOSACIEC - korzenie pomagają w rozbudzaniu miłości, uwodzeniu.

JAŁOWIEC - jagody lub korzenie, moczone w winie przez trzy tygodnie są silnym afrodyzjakiem.

JEMIOŁA - to lekarstwo na wszystko. Jest pół-pasożytem rosnącym na drzewach.

KONICZYNA - zmieszana z werbeną chroni nawet przed najsilniejszymi urokami.

KUKURYDZA - jej korzeń, wysuszony i sproszkowany pomaga w rzucaniu uroków.

MANDRAGORA - silny środek pobudzający, używa się jej, aby przywrócić pierwotną postać ludziom, którzy ulegli transmutacji albo poddani zostali złemu urokowi. Mandragora jest podstawowym składnikiem wielu antidotów, jest jednak również niebezpieczna, bo krzyk mandragory jest zgubny dla każdego kto go usłyszy. Jest także zabójczą bronią, ponieważ jej krzyk sprawia, że każdy kto go usłyszy umiera. Wygląda na początku jak niemowlę które zamiast włosów ma liście. Wsadza się ja do doniczki gdzie rośnie przez pewien czas. Roślina bardzo pożyteczna.

MORDOWNIK - roślina, której inne nazwy to tojad żółty lub akonit. Jest składnikiem wielu eliksirów.

TENTAKULA - to roślina o zdolności poruszania się. Ma groźne "głowy" z zębami, bardzo agresywna i niebezpieczna. Czasem zakorzenia się w ziemi lub (nie wiadomo jak) w litej skale.

SKRZELOZIELE - ziele czarodziejskie, po którego zjedzeniu można swobodnie żyć pod wodą, bo ma się skrzela jak ryba.

ŚLAZ - roślina wykorzystywana do zrobienia eliksiru Wielosokowego, trzeba ją zrywać w pełnię księżyca.

WINOROŚL PNĄCA - grono pocięte na kawałeczki służy do rzucania złych uroków.

WIGGEN - drzewo, z którego pozyskuje się korę. Po połączeniu (za pomocą gotowania) tej kory ze śluzem Gumochłona powstaje eliksir Wiggenowy, który leczy wszelkie nie magiczne urazy.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin