karta moja.doc

(182 KB) Pobierz
KARTA LOGOPEDYCZNA

KARTA LOGOPEDYCZNA

 

        WYWIAD                                                  Data:……………….

 

 

Imię i nazwisko ..................................................................Data urodzenia .................................

Wiek w dniu wywiadu……………………………….………………………………………….

Adres zamieszkania ......................................................................................................................

Wykształcenie………………….Szkoła……………..……………………………….klasa…....

Przebieg ciąży i porodu ................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

 

ROZWÓJ MOTORYKI DZIECKA

 

Karmienie naturalne .....................................................................................................................

Karmienie sztuczne ......................................................................................................................

Połykanie ......................................................................................................................................

Zgryz ............................................................................................................................................

Wzrok ...........................................................................................................................................

Słuch .............................................................................................................................................

 

Uwagi………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

 

ROZWÓJ MOWY DZIECKA

 

Pierwsze wyrazy ..........................................................................................................................

Pierwsze zdania ............................................................................................................................

Rozumienie mowy .......................................................................................................................

Rozwój funkcji poznawczych ( m.in. spostrzeganie , uwaga , pamięć) .......................................

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

 

POWSTANIE I PRZEBIEG WADY WYMOWY

 

Od pierwszych lat życia ...............................................................................................................

Po chorobie , wypadku , przestrachu ...........................................................................................

.......................................................................................................................................................

Dane dotyczące ewentualnej choroby ..........................................................................................

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

Czy uczęszczał/a już do logopedy? ………..................................................................................

…………………………………………………………………………………………………...

 

 

 

 

KARTA BADANIA LOGOPEDYCZNEGO

 

ROZUMIENIE MOWY

Nazywania przedmiotów:

Szafa………………………

Samolot……………………

Świnka…………….............

Czapka…………………….

Cebula……………………..

Bocian……………………..

Drzwi……………………...

Dzwonek………………….

Dziewczynka……………...

Zegarek……………………

Żaba……………………….

Guzik……………………...

Rower……………………..

Lalka………………………

Jabłko………………. …….

Opowiadanie (formułowanie dłuższych wypowiedzi) .................................................................

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

Rozumienie zdań:

1.      Jak się nazywasz?..............................................................................................................

2.      Jak ma na imię Twoja mama?...........................................................................................

3.      Czy masz rodzeństwo?......................................................................................................

4.      Jaki mamy miesiąc?..........................................................................................................

5.      Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?.......................................................................................

6.      Jaka jest teraz pora roku?..................................................................................................

7.      Ile masz palców u rąk?......................................................................................................

8.      Co robi krawiec? Szyje, czy naprawia buty?....................................................................

9.      Kto jest starszy: mama, czy córka?...................................................................................

10.  Jaka jest sól: słodka, czy słona?........................................................................................

11.  Jakiego koloru jest kredka?...............................................................................................

 

Analiza wyrazów

Co ja powiedziałam? /trzy próby/ Z młodszymi dziećmi możemy wyrazy dzielić tylko na sylaby.

w - o - d -a ..............................

t - o - r - b - a .......................................

A -l - i - n - a ...........................

k - o - t - y ............................................

o - s - a ............................……

p - t - a - k ............................................

u - l - i - c - a ...........................

e - k - i - e - r - k - a ..............................

d - o - m - e - k ........................

k - u - r - t - k - a ...................................

k - r - o - w - a .........................

 

Ilość błędów:……………….
Powyżej 5 błędów – ocena ndst.

w - ę - z - e - ł - e - k .............................

 

 

 

Synteza wyrazów

Co słyszysz na początku wyrazu?

igła ...................              zając ........................                             torba .................              płotek ....................

Emil .................              akwarium .................                             ulica ..................              czekolada ..............

opona ..............              barak ........................                            miska ................              siatka .....................

kasza ...............               fotografia .................                            widły ................              łyżka .....................

Co słyszysz na końcu wyrazu?

motyle............

mama.................

osy ..............................

nici .....................

sklep .............

robak .................

brzuch .........................

masło .................

list .................

notes ..................

nożyczki ......................

mysz...................

Jakie dźwięki słyszysz w wyrazie? Dziecko głoskuje .

dom ...................

noc ..................

ucho ................

cyrk .....................

rower .................

szkoła .............

bajka ...............

lampa ...................

mleko .................

pióro ................

poczta ..............

telefon ..................

 

MOWA EKSPRESYWNA

 

Słownik ........................................................................................................................................

Strona gramatyczna ......................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………...

Badanie rozumienia struktur gramatycznych:

1.      Postaw klej na stole po lewej stronie……………………………………………………

2.      Ile jest kwiatów na obrazku?.............................................................................................

3.      Co jest z prawej strony na obrazku?.................................................................................

4.      Co jest z lewej strony na obrazku?....................................................................................

5.      Książka leży obok teczki………………………………………………………………..

6.      Na talerzu leży jabłko……………………………………………………………………

7.      Pod stołem stoi taboret…………………………………………………………………..

8.      Na drzewie wisi karmnik………………………………………………………………..

Płynność mówienia (płynna , monotonna , standardowa , rytmiczna) .........................................

.......................................................................................................................................................

Tempo mówienia (neutralne, umiarkowane, wolne, przyspieszone, nierównomierne, szybkie, bardzo szybkie) ............................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

Tonacja mowy: głos (cichy, zbyt głośny, zbyt wysoki, mutacja, ochrypły, nosowy) ………….

…………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PERCEPCJA SŁUCHOWA

 

Słuch (badanie orientacyjne , audiometryczne) ...........................................................................

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...Analiza i synteza słuchowa ..........................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

Słuch fonematyczny……………………………………………………………………………………....

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin