Wzór CV.pdf

(28 KB) Pobierz
Wzór CV
Jak napisać dobre CV
1. Zakończyliśmy wielkie poszukiwania pracy. Czas na skompletowanie
dokumentów. Najpierw napiszemy CV, czyli mówiąc inaczej nasz życiorys
zawodowy. Ten dokument jest wymagany przez każdą firmę, w której
chcielibyśmy pracować, a także przez każde biuro doradztwa personalnego.
CV powinno być zwięzłe. Aby przyciągnęło uwagę na dłużej, musi wyglądać
atrakcyjnie i schludnie.
Przy tworzeniu CV można skorzystać z szablonu, który znajduje się w
edytorze tekstu Word. Tak stworzony życiorys możemy potem zmodyfikować -
zgodnie z sugestiami zawartymi w trzecim punkicie. Ba! Nawet powinniśmy
tak zrobić. Inaczej grozi nam, że nasze CV będzie wyglądało identycznie jak
życiorysy setek innych osób.
2. W tym przykładzie wybrałem życiorys współczesny. W innych sytuacjach
możemy wybrać inne. Styl elegancki bardzo dobrze wygląda, jeżeli nasze CV
będzie zawierało wiele pozycji. Poza informacjami o ukończonych szkołach i
karierze zawodowej będą tam na przykład wzmianki o nagrodach,
stypendiach, kursach. Styl profesjonalny najlepiej z kolei pasuje do życiorysu
kandydatów z bogatym doświadczeniem i dużymi kwalifikacjami.
Proponowany natomiast przeze mnie styl podstawowy jest idealny dla osób
dopiero wchodzący na rynek pracy lub mających niewielkie doświadczenie
zawodowe. Z kolei style chronologiczny i profesjonalny są najlepsze dla
profesjonalistów z wielkim doświadczeniem i imponującymi dokonaniami, a
służbowy - dla kogoś szukającego pracy w administracji państwowej.
3. CV powinno doprowadzić do spotkania kwalifikacyjnego z pracodawcą lub
biurem pośrednictwa pracy. Osobę czytającą nasz życiorys musimy czymś
zainteresować. Pracodawca i pracownicy agencji zawsze zwracają uwagę na
czytelność, przejrzystość oraz na błędy ortograficzne, gramatyczne i
stylistyczne. Pomyłki są bardzo źle widziane.
CV trafia do bazy danych określonej firmy lub agencji. Pracownicy takiej firmy
przeglądają oferty, szukając w nich słów kluczowych, takich jak na przykład:
kadry, płace, dyrektor kadr, Human Resources Manager, HRM,
doświadczenie, angielski, niemiecki, francuski, dział personalny, kodeks pracy,
analiza zatrudnienia płac, księgowy, webmaster, kategoria B. Zadbajmy o to,
aby takie wyrazy znalazły się w naszym życiorysie. Ich brak bardzo często
powoduje, że nawet rewelacyjne oferty giną w powodzi innych.
W naszym CV powinny znaleźć się następujące informacje: nazwisko,
dokładny adres i telefon, rok urodzenia (niektóre biura tego nie wymagają),
wykształcenie i umiejętności zawodowe oraz znajomość języków obcych -
zwłaszcza angielskiego - wszystko z uwzględnieniem wspomnianych słów
kluczowych. Informacje o naszej edukacji i pracy powinniśmy podawać w
porządku chronologicznym, zaczynając od naszej ostatniej pracy, a kończąc
na pierwszej - to ważne!
Robimy wszystko, aby nasz życiorys zmieścił się na jednej stronie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin