2005_GRUDZIEŃ_OKE_PR_II.pdf

(168 KB) Pobierz
Microsoft Word - A3 diag.DOC
dysleksja
MATERIAŁ DIAGNOSTYCZNY
Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Arkusz III
POZIOM ROZSZERZONY
Czas pracy 110 minut
ARKUSZ III
GRUDZIEŃ
ROK 2005
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdź, czy arkusz zawiera 8ponumerowanych stron.
Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu zespołu
nadzorującego badanie.
2. Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
3. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.
4. Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.
5. Wypełnij tę część karty odpowiedzi, którą koduje uczeń. Nie
wpisuj żadnych znaków w części przeznaczonej dla
oceniającego.
6. Na karcie odpowiedzi wpisz swoją datę urodzenia i PESEL.
Zamaluj pola odpowiadające cyfrom numeru PESEL. Błędne
zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz właściwe.
Za rozwiązanie
wszystkich zadań
można otrzymać
łącznie
23 punkty
Życzymy powodzenia!
Wypełnia uczeń przed rozpoczęciem pracy
Wypełnia uczeń
przed rozpoczęciem
pracy
PESEL UCZNIA
KOD UCZNIA
45465791.001.png 45465791.002.png
2 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Język niemiecki – grudzień 2005 r.
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
Zadanie 12. ( 2,5 pkt.)
Dokonaj transformacji podkreślonych części zdań, stosując konstrukcje zamieszczone
w ćwiczeniu.
Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 0,5 punktu.
BÜHNE FREI FÜR NENA
Das Phänomen Nena - sie war das Wunderkind der Neuen Deutschen Welle.
(12.1.) Nenas erster Auftritt liegt schon 20 Jahre zurück, trotzdem hat sie ihren Erfolg ins 21.
Jahrhundert hinüberretten können. Ihr Lied von den „99 Luftballons“ war damals ein Hit -
und ist es noch heute. Wochenlang führte Nena die Hitparaden an, war in Amerika, England
und sogar in Japan ein Renner . (12.2.) Wie ihre Fans meinen, kann heute noch jedes Kind
diese Melodie mitsummen.
Noch heute sind Nenas Konzerte ausverkauft. Wenn Nena zum Mikrofon greift, sich
mit den Fingern durch die wilden Haare fährt und mit ihrer sanften Stimme zu singen beginnt,
dann sind alle mucksmäuschenstill...
Nena mobilisiert nach wie vor die Massen. Ihre neue CD verkaufte sich schon
600 000-mal, wurde bereits mit Doppel-Platin ausgezeichnet. Mindestens eine CD muss man
einfach im Regal haben. Dass Nena inzwischen 43 ist und vier Kinder hat, merkt man ihr
nicht an. Nena wirkt jung und flippig, kaum anders als damals.
(12.3.) Während ihrer Tournee kümmert sich ihr Mann um die Kinder. (12.4.) Vor
der Rückkehr nach Hause telefoniert sie oft mit ihren Kindern. Und wenn es mal ernsthafte
Probleme gibt oder die Sehnsucht nach ihrer Familie einfach zu groß wird, lässt das Pop-Idol
eben kurzfristig einen Termin platzen und fährt heim nach Hamburg. (12.5.) Nach der Lösung
aller Probleme arbeitet die fürsorgliche Mutter weiter.
nach: Frau von Heute, Nr. 21(16. Mai 2003)
12.1. Obwohl ............................................................................................................................. ,
hat sie ihren Erfolg ins 21. Jahrhundert hinüberretten können.
12.2. Nach ...................................................................................................................................
kann jedes Kind diese Melodie mitsummen.
12.3. Wenn ................................................................................................................................ ,
kümmert sich ihr Mann um die Kinder.
12.4 Bevor ................................................................................................................................. ,
telefoniert sie oft mit ihren Kindern.
12.5. Nachdem .......................................................................................................................... ,
arbeitet sie weiter.
 
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania 3
Język niemiecki – grudzień 2005 r.
Zadanie 13. (2,5 pkt.)
Przeczytaj jeszcze raz tekst z zadania 12., a następnie wyszukaj w nim synonimy
wyrazów podanych poniżej. Czasowniki należy podać w formie bezokolicznika.
Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 0,5 punktu.
13.1. zu jener Zeit
13.2. völlig leise
13.3. aktivieren
13.4. besitzen
13.5. ausfallen lassen
45465791.003.png
4 Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania
Język niemiecki – grudzień 2005 r.
WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 14. (18 pkt.)
Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać
200 - 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu.
Zaznacz temat, który wybrałeś/-aś, zakreślając jego numer.
1. Coraz więcej osób rezygnuje z autostopu uważając ten sposób podróżowania
za niebezpieczny. Wyraź swoje zdanie na ten temat w formie rozprawki.
2. Książka przygodowa, którą ostatnio przeczytałeś/-aś, wywarła na Tobie ogromne
wrażenie. Napisz recenzję tej książki do jednego z niemieckich czasopism
młodzieżowych.
3. Często zdarza się, że nie lubimy swoich sąsiadów. Opisz jednego z nich, wyjaśniając, co
wzbudza u Ciebie niechęć do niego.
CZYSTOPIS
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Materiał pomocniczy do doskonalenia nauczycieli w zakresie diagnozowania, oceniania i egzaminowania 5
Język niemiecki – grudzień 2005 r.
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Zgłoś jeśli naruszono regulamin