Nikodem Marszalek - Odrodzenie Feniksa.pdf

(2134 KB) Pobierz
641210351 UNPDF
641210351.001.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP . ............................................................................................4
PSYCHOLOGIA OSIĄGNIĘĆ ...........................................................20
1. Alchemia osiągnięć ..................................................................20
1.1. Prawo kontroli ........................................................................................21
1.2. Prawo wypadku .....................................................................................22
1.3. Prawo przyczyny i skutku ......................................................................23
1.4. Prawo wiary ...........................................................................................24
1.5. Prawo oczekiwań ...................................................................................30
1.6. Prawo przyciągania - „magnetyzm” ......................................................37
1.7. Prawo zgodności ....................................................................................40
1.8. Prawo wdzięczności ...............................................................................41
2. Potęga Feniksa . .......................................................................44
2.1. Nastawienie ...........................................................................................44
2.2. Postawa .................................................................................................49
2.3. Wizualizacja . .........................................................................................54
3. Ognisty wicher . ........................................................................64
3.1. Psycholingwistyka .................................................................................65
3.2. Skupienie ..............................................................................................66
3.3. Koncentracja i magia słów ....................................................................69
4. Budowanie Sukcesu w Sobie ....................................................90
4.1. Równowaga pięciu sił ............................................................................90
4.2. Wizerunek własny ...............................................................................103
• Zmiana wizerunku I/II/III ................................................................116
• Tundruk .............................................................................................119
4.3. Konieczne korekty - natychmiastowy plan zmian ...............................121
5. Randka z przeznaczeniem . ......................................................131
5.1. Marzenie . ..............................................................................................131
5.2. Cele są wszystkim ................................................................................137
5.3. Techniki osiągania celów .....................................................................153
5.4. Nieograniczona kreatywność dzięki
.......................................174
6.1. Dlaczego ludzie nie pytają? ..................................................................174
6.2. Dlaczego Afirmacje działają tylko przez 24 dni .................................183
6.3. Podświadomość ..................................................................................186
6.4. Nadświadomość .................................................................................190
7 Dniowe Wyzwanie . .................................................................192
8. Najwspanialszy dzień Twojego życia? ....................................197
BONUS . .........................................................................................201
Profile osobowości DISC . ...........................................................201
ZAKOŃCZENIE . ............................................................................215
POLECANE LEKTURY ORAZ
SEMINARIA
.....................................221
............................................159
5.5. Zasady skutecznego działania .............................................................164
5.6. „Tundruk” - Twoja osobista książka zmian II/II .................................171
6. Najpotężniejsze narzędzie na
CSS
Ziemi
ODRODZENIE FENIKSA – Nikodem Marszałek
Wstęp
str. 4
WSTĘP
Pamiętam jak dziś, kiedy pierwszy raz uczestniczyłem w seminarium
związanym z rozwojem osobistym. Pomyślałem sobie: „O co tutaj
chodzi? Przecież chodzę do szkoły, potem pójdę na studia, czego
chcieć więcej? Dlaczego wszyscy tutaj są tacy radośni?”. Po mojej
lewej stronie siedział prezes dużej firmy obuwniczej, po prawej
znany aktor, a z tyłu profesor Akademii Ekonomicznej. Wiedziałem,
że znalazłem się w doborowym towarzystwie. Po kilku godzinach
zapisałem kilkanaście kartek z wyrazem „bzdury”. Prawie wszystko,
co usłyszałem zanegowałem, cokolwiek mówca nam przekazywał, ja
ignorowałem to, chciałem wyskoczyć na scenę i pokazać mu, jednak
na szczęście w tym czasie jeszcze nie mówiłem po angielsku. „To
niemożliwe!”, krzyczałem do innych uczestników w czasie przerwy.
Wyobrażacie sobie siedemnastolatka, który lata z notatkami
i krzyczy do prezesa banku: „Co on wygaduje, marnuje tutaj swój
czas, co za głupoty!”. Ten człowiek każe mi wziąć odpowiedzialność
za swoje życie, jestem kowalem swojego losu, coś takiego jak
szczęście czy pech nie istnieje. Mówi, że mam pracować mądrzej,
a nie ciężej. Co on plecie, fakty się nie liczą, wykształcenie, płeć,
wygląd, dotychczasowe doświadczenie, zdobyta wiedza, znajomości.
To wszystko się nie liczy, gdy mam silne marzenie. „Nie jestem
dzieckiem” powiedziałem, kiedyś chciałem zostać lekarzem,
strażakiem i co? Pani w szkole mówiła, że trzeba racjonalnie myśleć
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Nikodem Marszałek
641210351.002.png
ODRODZENIE FENIKSA – Nikodem Marszałek
Wstęp
str. 5
i wyciągnąć głowę z chmur. Pierwszy dzień seminarium zakończył
się, a ja wróciłem do hotelowego pokoju.
Zacząłem rozmyślać nad tym wszystkim. Usiadłem w ciszy i nagle
przyszło mi pierwsze skojarzenie z wiedzą, którą przed chwilą
krytykowałem.
Zdarzenie to miało miejsce przed kilkoma laty. Uczęszczałem do
najwybitniejszej klasy w historii szkoły. Moja średnia ocen wynosiła
3,6 – 4,2, najistotniejszą rzeczą w tym czasie było przywództwo
mojej „paczki”, wszyscy myśleliśmy i mówiliśmy podobnie,
dostawaliśmy podobne oceny. Najciekawszym faktem była reszta
uczniów, której średnie rok w rok wynosiły 5,4 – 5,8. Wiele nagród
z różnych olimpiad (chemicznych, językowych, matematycznych,
fizycznych), niegasnące oczekiwania i zachwyty całego personelu
wobec naszej klasy poprowadziły prosto w moją stronę. Moja
„paczka” zaniżała średnią ocen, dyrekcja powiedziała „Stop!”.
Wszystkich z mojej „paczki”, oprócz mnie, posadzono w ławce
z najlepszymi uczniami w klasie. Jeśli któryś z moich kolegów miał
średnią 3,2 był sadzany z uczniem o średniej 5,8; 3,4 z 5,6 i tak dalej.
Co się okazało, ten eksperyment zmienił i przypomniał mi to, co
mówił mówca. W tym czasie propagowano poglądy, że inteligencji
nie można dźwignąć, intuicji nie można wyćwiczyć, takie prawa jak
oczekiwania i wiara nie istnieją, magnetyzm ludzki i metody CSS, co
to w ogóle jest? Wiesz co się stało po pierwszym roku tego
eksperymentu? „Paczka” pękła, pokruszyła się, moi koledzy osiągnęli
swoje życiowe średnie 4,6-4,8. Jak to możliwe mówiłem? Właśnie
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Nikodem Marszałek
641210351.003.png
ODRODZENIE FENIKSA – Nikodem Marszałek
Wstęp
str. 6
ten pierwszy dzień seminarium wyjaśnił mi to fenomenalne prawo.
Byłem wściekły, że moi rodzice nie znali tych praw wcześniej, jakże
byłbym dziś innym dzieckiem, bardziej spełnionym, powiedziałem
leżąc na łóżku hotelowym. Nowa wiedza, którą w tym dniu
zdobyłem, potrzebowała spokoju i segregacji. Wiedziałem już, że
można stać się lepszym, bardziej efektywnym i skutecznym. Mam
wpływ na poziom swojej inteligencji, mogę przyśpieszyć swój proces
nauki i czytania. Nie ważne, co mówi świat i jak to argumentuje,
mogę coś osiągnąć, to zależy tylko i wyłącznie ode mnie.
Drugim szczególnym przebłyskiem było skojarzenie związane
z nastawieniem i postawą. Wiedziałem czym jest, jednak
zrozumiałem to głębokie przesłanie dopiero, gdy poszybowałem
znowu myślami do szkoły podstawowej. Pewien kolega był bardzo
dziwnym uczniem. Nie uczył się, często był nieobecny na zajęciach
szkolnych, a gdy przychodził nigdy nie miał rozwiązanych prac
domowych. Cokolwiek jednak mówił, gdziekolwiek przebywał,
rozsiewał w społeczności szkolnej zachwyt i dobre samopoczucie.
Cała szkoła go uwielbiała. No tak – pomyślałem w pokoju hotelowym
– to było takie proste, wykorzystał troszkę magnetyzmu, dobrze
'reagował' na słowa, które słyszał od innych ludzi, jego postawa była
po prostu pozytywna, bez względu na chwilę obecną. Kluczem jego
sukcesu były perfekcyjne “odpowiedzi”, które wykazywał w czasie
ataków na brak odrobionych zadań domowych, nieobecności. Słowa,
mowa ciała, spojrzenia, intonacja, całej klasie wydawało się, że On
nas hipnotyzuje albo używa jakiejś magii. Mimo oburzeń
i początkowych skarg zjednywał sobie wszystkich. Pomyślałem: „Ależ
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Nikodem Marszałek
641210351.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin