Przewodnik-wyszukiwanie-lokalne_1.0.pdf

(1583 KB) Pobierz
Microsoft Word - przewodnik_wyszukiwanie_lokalne-2.0.doc
Przewodnika SEM – SEO
Przewodnik reklamy i promocji stron WWW w
Internecie dla małych firm i pocz Ģ tkuj Ģ cych
przedsi ħ biorców
Mariusz G Ģ siewski
1
O czym jest ten kurs
Kurs ten w krótki i szybki sposób pokazuje:
jak powinna wygl Ģ da ę przydatna dla potencjalnych klientów strona internetowa
niedu Ň ej firmy(np. zakład fryzjerski, firma przeprowadzkowa i itp.).;
w jaki sposób za darmo i przy niewielkim wysiłku mo Ň na zareklamowa ę swoj Ģ firm Ģ i
jej usługi w Internecie.
Dla kogo jest kurs?
Kurs adresowany jest do osób, które prowadz Ģ niedu Ň e (np. warsztaty samochodowe, zakłady
fryzjerskie, biura rachunkowe) i w niezbyt du Ň ym stopniu korzystaj Ģ jeszcze z mo Ň liwo Ļ ci
promocji swojego biznesu w Internecie (z powodu braku Ļ rodków na t ħ promocj ħ lub te Ň z
powodu braku wiedzy na ten temat).
Co mi da przeczytanie tego kursu?
Da Ci podstawow Ģ wiedz ħ na temat promocji usług i produktów w Internecie
Pozwoli Ci zaistnie ę w Internecie z Twoimi produktami lub usługami bez konieczno Ļ ci
płacenia agencjom reklamowym czy te Ň informatykom.
Pozwoli Ci stworzy ę tak Ģ stron ħ internetow Ģ , która b ħ dzie przyjazna dla wyszukiwarek
i Twoich klientów (lub te Ň poka Ň e Ci jak u Ň ycz strony opracowane przeze mnie).
Umo Ň liwi Twoim klientom znajdywanie Twojej firmy w Google, WP, NetSprint i
innych wyszukiwarkach
Czego nie da Ci tego kurs
Kurs ten nie zast Ģ pi Ci profesjonalnych usług firm zajmuj Ģ cych si ħ reklam Ģ w Internecie.
Chodzi tutaj jednak o profesjonalne usługi, które s Ģ niezbyt tanie i na które b ħ dziesz mógł sobie
pozwoli ę dopiero wtedy, kiedy Twój biznes zacznie przynosi ę wysokie zyski.
Strony internetowe za darmo
Osoby, które nie posiadaj Ģ jeszcze strony internetowej, a chciałyby zaistnie ę ze swoj Ģ
działalno Ļ ci Ģ w Internecie mog Ģ za darmo Ļ ci Ģ gn Ģę z mojej strony gotowe szablony stron
internetowych.
Szablony s Ģ dost ħ pne do Ļ ci Ģ gni ħ cia na stronie: http://www.ittechnology.us/wyszukiwanie-
lokalne-przewodnik/gotowe-strony-www/ .
Uwaga:
To nie s Ģ standardowe szablony, jakich mo Ň na du Ň o znale Ņę w Internecie. To s Ģ opracowane
przeze mnie (głównie na podstawie darmowych szablonów) gotowe strony internetowe, które
po podmianie tre Ļ ci s Ģ gotowe do u Ň ytku. Wystarczy, Ň e b ħ dziesz post ħ pował według równie Ň
przedstawionej na mojej stronie instrukcji do szablonu, a bez znajomo Ļ ci HTML przerobisz
jeden z tych szablonów na własny u Ň ytek
2
 
Spis tre Ļ ci
Strategia i jej zało Ň enia............................................................................................................................................ 5
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działa ı w Internecie.......................................................................... 5
Kim s Ģ nasi obecni i potencjalni klienci?.............................................................................................................. 5
Specyfika szukania naszego produktu lub usługi w Internecie .............................................................................. 6
Kto jest nasz Ģ konkurencj Ģ ?.................................................................................................................................. 6
Nasze przewagi konkurencyjne ............................................................................................................................. 6
Nasze działania konkurencyjne ............................................................................................................................. 6
Wybór odpowiednich słów kluczowych.................................................................................................................. 8
Kryteria wyboru słów kluczowych......................................................................................................................... 8
Słowa kluczowe, które s Ģ dla Ciebie wa Ň ne i które okre Ļ laj Ģ najlepiej to, czym Twoja firma si ħ zajmuje ..... 8
Słowa kluczowe, poprzez które u Ň ytkownicy b ħ d Ģ wyszukiwa ę firmy takiej jak Twoja w wyszukiwarkach
internetowych i Yellow Pages .......................................................................................................................... 9
Słowa kluczowe, które s Ģ dla Ciebie najbardziej zyskowne............................................................................. 9
Słowa kluczowe, których konkurencyjno Ļę nie przekracza Twoich mo Ň liwo Ļ ci. .......................................... 10
Ocena konkurencyjno Ļ ci frazy............................................................................................................................. 10
Prosta ocena konkurencyjno Ļ ci ...................................................................................................................... 10
Sprawdzanie konkurencyjno Ļ ci słów kluczowych za pomoc Ģ narz ħ dzia SEO............................................... 11
Szukanie słów kluczowych ................................................................................................................................... 15
Słowa kluczowe w tre Ļ ci stron internetowych................................................................................................ 15
Frazy kluczowe w tagach: meta name="description" i meta name="keywords" na stronach internetowych
firm podobnych do Twojej . ........................................................................................................................... 15
Narz ħ dzie Google do zarz Ģ dzania słowami kluczowymi ............................................................................... 16
Prasa i dokumenty bran Ň owe .......................................................................................................................... 17
Pytanie, pytanie, pytanie…............................................................................................................................. 17
Witryna internetowa.............................................................................................................................................. 18
Najwa Ň niejsze aspekty przygotowywania tre Ļ ci dla stron .................................................................................. 18
Przygotowanie serwisu WWW............................................................................................................................. 19
Rzeczy, których nie powinny by ę na stronie:....................................................................................................... 20
Reklamy.......................................................................................................................................................... 20
Wyskakuj Ģ ce okienka i popup ........................................................................................................................ 20
Du Ň e i ci ħŇ kie zdj ħ cia (np. Ň ywcem wzi ħ te z aparatu cyfrowego) ................................................................. 20
ĺ wiec Ģ ce i migaj Ģ ce obrazki, wodotryski....................................................................................................... 20
Etapy przygotowania strony:............................................................................................................................... 20
Analiza potrzeb naszych klientów. ................................................................................................................. 20
Przygotowanie adresu witryny ....................................................................................................................... 21
Wybór konta hostingowego, czyli serwera, na którym b ħ dziemy przechowywa ę nasza stron ħ ..................... 21
Stworzenie witryny internetowej .................................................................................................................... 22
Testowanie witryny ........................................................................................................................................ 22
Podstawowe elementy ka Ň dej “lokalnej” witryny internetowej: ......................................................................... 24
Strona Główna ................................................................................................................................................ 24
Podstrona “Kontakt”....................................................................................................................................... 24
Podstrona “Dojazd/Lokalizacja” .................................................................................................................... 25
Podstrona usługi (lub produkty) ..................................................................................................................... 25
Opcjonalne (ale polecane do wykonania) elementy witryny internetowej .......................................................... 25
Podstrona O firmie ......................................................................................................................................... 25
Podstrona Polecaj Ģ nas/Opinie klientów,........................................................................................................ 26
Podstrona Porady dla klientów/Jak pomóc sobie w ....................................................................................... 26
Podstrona Partnerzy........................................................................................................................................ 27
Wa Ň ne techniczne elementy budowy strony. ........................................................................................................ 27
3
Tytuł strony, czyli znacznik <title></title> .................................................................................................... 27
Mata Tag Description ..................................................................................................................................... 28
Mata tag zawieraj Ģ cy słowa kluczowe ........................................................................................................... 28
Nagłówki ........................................................................................................................................................ 29
Wyró Ň nienia ................................................................................................................................................... 29
Tagi alt............................................................................................................................................................ 30
Tekst na stronie............................................................................................................................................... 30
Tytuły linków, czyli tzw anchor w linkach .................................................................................................... 30
Pozycjonowanie serwisu ........................................................................................................................................ 31
Podstawowe informacje na temat linków ............................................................................................................ 31
Jako Ļę linków ................................................................................................................................................. 31
Indeksowanie podstrony z linkiem ................................................................................................................. 32
Rozło Ň enie w czasie linkowania ..................................................................................................................... 32
Tytuły linków ................................................................................................................................................. 32
Warto Ļę linków............................................................................................................................................... 33
Czas oczekiwania na znalezienie strony przez wyszukiwarki ........................................................................ 34
Dodawanie linków............................................................................................................................................... 35
Podstawowe dodawanie linków...................................................................................................................... 35
Rozszerzone dodawanie linków ..................................................................................................................... 35
Linki z innych stron internetowych ............................................................................................................... 36
Dodatkowa sposoby na zdobywania u Ň ytkowników i zdobywanie linków do strony ........................................... 37
Dodawanie artykułów..................................................................................................................................... 37
Presell pages ................................................................................................................................................... 37
Uczestniczenie w internetowych społeczno Ļ ciach lokalnych, takich jak grupy i fora dyskusyjne. ................ 37
Sponsoring lokalny ......................................................................................................................................... 37
Wyró Ň nianie si ħ .............................................................................................................................................. 38
Wyszukiwanie płatne ............................................................................................................................................. 39
Yellow Pages ....................................................................................................................................................... 40
Na co warto zwraca ę uwag ħ reklamuj Ģ c si ħ w serwisach Yellow Pages:....................................................... 42
Link lokalny NetSprintu....................................................................................................................................... 43
Wy Ļ wietlanie linku lokalnego NetSprint ........................................................................................................ 43
Jak tworzy si ħ reklam ħ NetSprint? ................................................................................................................. 43
Wybór słów kluczowych ................................................................................................................................ 44
Jak efektywnie tworzy ę reklam ħ NetSprint? .................................................................................................. 45
Reklama Google AdWords .................................................................................................................................. 47
Wybór słów kluczowych ................................................................................................................................ 49
Przygotowanie strony docelowej reklamy AdWords ..................................................................................... 52
4
Mała firma ma zawsze z ograniczony bud Ň etem, który jest do wykorzystania na reklam ħ w
Internecie i innych miejscach. W tej sytuacji nale Ň y si ħ skupi ę na efektywnym wykorzystaniu
bud Ň etu tak, aby zdobywa ę dla naszej strony jak najwi ħ ksz Ģ ilo Ļę u Ň ytkowników, co których
istnieje du Ň e prawdopodobie ı stwo, Ň e stan Ģ si ħ naszymi klientami w najbli Ň szej lub nieco
dalszej przyszło Ļ ci.
Strategia i jej zało Ň enia
To pierwszy i podstawowy etap ka Ň dego planowania reklamy bez wzgl ħ du na jej skal ħ i
rozmiar. Dokładne przemy Ļ lenie przedsi ħ wzi ħ cia jest kluczem do jego sukcesu; umo Ň liwia
efektywniej i lepiej wyda ę Ļ rodki, które mamy do dyspozycji; pozwala skupi ę si ħ tylko na tych
obszarach, które powinny nam przynie Ļę najwy Ň szy zysk w stosunku do poniesionych
nakładów.
Zanim na dobre przyst Ģ pimy do promowania naszych produktów lub usług w wyszukiwaniu
lokalnym warto wejrze ę nieco w nasz biznes, aby ustali ę sobie, w którym punkcie jeste Ļ my.
Rzeczy, które warto przemy Ļ le ę i ustali ę sobie na samym pocz Ģ tku
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działa ı w Internecie.
W Internecie konkurencja staje si ħ do Ļę silna. Trzeba mie ę Ļ wiadomo Ļę , Ň e promocja w
Internecie i w wyszukiwarkach tak jak ka Ň da forma promocji wi ĢŇ e si ħ z ryzykiem, które tym
jest mniejsze:
im wi ħ ksza jest nasza wiedza na temat promocji firmy w Internecie;
im lepiej s Ģ przygotowane nasze działania promocyjne i reklamowe.
Oczywi Ļ cie jednak im bardziej lokalny jest nasz rynek (czyli te Ň im mniej mamy konkurentów)
tym wi ħ ksze prawdopodobie ı stwo, Ň e b ħ dziemy jednym z nielicznych na nim graczy, co rokuje
du Ň e szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów?
Kim s Ģ nasi obecni i potencjalni klienci?
Czy s Ģ to studenci, emeryci czy te Ň niedu Ň e firmy budowlane? Generalnie im młodsi i
bardziej do Ļ wiadczeni w obcowaniu z Internetem oni s Ģ , tym łatwiej b ħ dzie do nich
dotrze ę poprzez Internet.
Czy s Ģ to Ci sami klienci, których teraz mamy (czyli chcemy po prostu rozszerzy ę ich
baz ħ ilo Ļ ciow Ģ ) czy te Ň poprzez Internet chcemy dotrze ę do takiej grupy, do której
jeszcze nie dotarli Ļ my poprzez tradycyjn Ģ reklam ħ (np. nasi obecni klienci to emeryci,
którzy dowiaduj Ģ si ħ o naszej restauracji od znajomych, a poprzez Internet
chcieliby Ļ my równie Ň dotrze ę do ludzi poszukuj Ģ cych niedu Ň ego lokalu na organizacj ħ
wesela).
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin