MIESieCZNY
PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – -WYCHOWAWCZEJ
DLA GRUPY DZIECI
6–- LETNICH
Na miesiac
czerwiec 2008 r.
1. Wesolło bawimy sie w Dniu dziecka
2. Zegnamy Przedszkole – wyjezdzamy na wakacje……
WESOŁO BAWIMY SIĘ W DNIU DZIECKA
L.p.
Zadania edukacyjne wyzwalające aktywność i działalność dzieci
Osiągnięcia dzieci
Uwagi
1.
„DZIECI ŚWIATA”
- „Dzieci świata” – słuchanie wiersza W. Fabera. Zapoznanie dzieci z różnymi kolegami z całego świata ilustrowane sylwetami zgodnie z treścią wiersza.
- „Jak mieszkają koledzy w różnych częściach świata?” – zabawa dydaktyczna. Dopasowanie postaci różnych dzieci do charakterystycznych domów. Uzasadnienie wyboru
- Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 58 i 59. Omówienie ilustracji, czytanie tekstów, rozmowa o zabawach dzieci.
Dziecko:
- rozpozna i nazwie dzieci z różnych stron świata;
- dopasuje do postaci dziecka odpowiedni dom;
- opowie o strojach dzieci z różnych stron świata;
- przeczyta krótki tekst.
2.
GRA W ZIELONE – PODCHODY W LASKU GOLĘCIŃSKIM – 3.06.2008 r.
3.
„KOLOROWE ZABAWY DZIECIĘCE”
- „Kolorowy pociąg” – inscenizacja utworu S. Daraszkiewicz w teatrzyku sylwet. Zapoznanie dzieci z treścią wiersza. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści utworu.
- „Zabawa w pociąg” – zabawa do piosenki o pociągu z wykorzystaniem emblematów. Dzieci podzielone na 5 grup, każda grupa otrzymuje emblematy zgodne z treścią wiersza. Kolejno wsiadają do pociągu (tak, jak była mowa w inscenizacji) i bezpiecznie poruszają się po sali
- Praca z ksiązką „Ja i liczby” s. 23. Przeliczanie, porównywanie i kolorowanie balonów, piłek, klocków.
- Praca z książką „Ja i liczby” s. 43. Uzupełnianie zadań.
- wymieni dzieci, które jadą w pociągu;
- rozpozna i nazwie narodowości dzieci umieszczonych na sylwetach;
- bezpiecznie porusza się po sali;
- porówna liczebność elementów w zbiorach.
Rozpoczęcie prób uroczystości – zakończenia przedszkola.
4.
„ZACZAROWANY DZIECIĘCY ŚWIAT”
- „Zaczarowany świat” – słuchanie wiersza G. Koby.
- Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 47. Układanie obrazka z części (elementy należy wyciąć z ramki).
- Malowanie farbami plakatowymi zaczarowanego świata zgodnie z treścią wiersza. Zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie swoich prac. Zorganizowanie wystawy „zaczarowanych światów”.
- opisze słowami zaczarowany świat;
- posłuży się farbami plakatowymi, prawidłowo przytrzyma pędzel;
- zwróci uwagę na estetykę wykonania pracy;
- ułoży obrazek składający się z kilku części.
5.
„1, 2, 3 PRZEDSZKOLAKI TO MY!”
- Gry i zabawy z ruchowe podsumowujące tydzień święta dzieci w naszym Przedszkolu.. Zawody, konkursy, zabawy przy muzyce. Wywołanie radosnego nastroju.
- aktywnie uczestniczy we wszystkich grach i zabawach.
ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE – WYJEŻDŻAMY NA WAKACJE (2 tygodnie)
„ŻEGNAJ PRZEDSZKOLE”
- „Żegnaj przedszkole” – słuchanie wiersza G. Koby. Swobodne wypowiedzi o treści wiersza. Rozmowa o całorocznym pobycie dzieci w przedszkolu, o zabawach dzieci, o czekających na nich wakacjach i o tym, że pójdą do szkoły
- „Czym lubiły bawić się dziewczynki w przedszkolu?” – krzyżówka. obrazki: lis, maska, paleta, piłka, farby, rozwiązanie: lalka
- „Skaczące piłeczki” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Naśladowanie piłeczek.
- Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 63 oraz „Ja i litery” s. 51
- powie co dzieci robią w przedszkolu,
- rozwiąże krzyżówkę;
- przeczyta prosty tekst.
„WAKACYJNE WYJAZDY”
- „Na kolonię – rozmowa z dziećmi o wakacyjnych wyjazdach wykorzystaniem wiersza G. Koby.
- Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 44.
- czytanie tekstów.
- „Wakacyjne drogowskazy” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Układanie z sylab drogowskazów – odczytywanie napisów na drogowskazach np.: Ma – zu – ry.
- Praca z książką „Ja i liczby” s. 35. -kolorowanie okienek wg wzoru.
- opowie o swoich wakacyjnych planach;
- z rozsypanki literowej ułoży wyrazy – drogowskazy;
MIĘDZYPRZEDSZKOLNY TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ – 11.06.2008 r.
„WAKACYJNA NOC CZERWCOWA”
- „Wianki” – zabawa dydaktyczna. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, kształcenie logicznego myślenia, utrwalenie poznanych liter. Układanie kwiatów na wiankach wg kodu. Po ułożeniu odczytanie imienia dziewczynki – właścicielki wianka.
- „Robienie wianków” – układanie kompozycji z kwiatów na paskach papieru, naklejanie ich. Zrobienie wystawy wianków
- Praca z książką „Ja i liczby” s. 21. Rozmowa o ilustracji; rysowanie zgodnie z poleceniem.
- Praca z książką „Ja i liczby” s. 52. Rozwiązywanie działań.
- ułoży kwiaty zgodnie z kodem obrazkowym;
- odczyta imiona na wiankach;
- wykona samodzielnie wianek z kwiatów;
- rozwiąże działania w zakresie dodawania i odejmowania.
„WIELKIE PAKOWANIE”
- „Co zabieramy ze sobą na wakacje?” – krzyżówki: obrazki: parasol, lody, listek, cebula, burak, koperta; rozwiązanie: plecak obrazki: lampa, pomidor, lizak, serce, garnek, tort; rozwiązanie: aparat.
- Wesołe zabawy przy muzyce – improwizacje taneczne.
- Praca z ksiązką „Ja i litery” s. 53. Czytanie ze zrozumienie, rysowanie rozwiązań.
- prawidłowo nazwie obrazki (hasła) i rozwiąże krzyżówkę;
- przeczyta krótki tekst i zilustruje jego treść..
„WAKACYJNA PODRÓŻ”
- „Podróż przed nami” inscenizacja utworu B. Lewandowskiej, ukazanie dzieciom różnych miejsc w Polsce, gdzie dzieci będą na wakacjach. Opowiadanie własnymi słowami treści inscenizacji.
- Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 56. Dokończenie rysowania tęczy.
- Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 58 i 59. Rozwiązywanie zagadek; rysowanie rozwiązań
gwiazda12