6-l czerwiec.doc

(113 KB) Pobierz
MIESieCZNY



MIESieCZNY

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – -WYCHOWAWCZEJ

DLA GRUPY DZIECI

6–- LETNICH

Na miesiac

czerwiec 2008 r.

 

1.          Wesolło bawimy sie w Dniu dziecka

2.           Zegnamy Przedszkole – wyjezdzamy na wakacje……

 

 

 

 

 

 

 

 

WESOŁO BAWIMY SIĘ W DNIU DZIECKA

 

L.p.

Zadania edukacyjne wyzwalające aktywność i działalność dzieci

Osiągnięcia dzieci

Uwagi

1.

„DZIECI ŚWIATA”

-          „Dzieci świata” – słuchanie wiersza W. Fabera. Zapoznanie dzieci z różnymi kolegami z całego świata ilustrowane sylwetami zgodnie z treścią wiersza.

-          „Jak mieszkają koledzy w różnych częściach świata?” – zabawa dydaktyczna. Dopasowanie postaci różnych dzieci do charakterystycznych domów. Uzasadnienie wyboru

-          Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 58 i 59. Omówienie ilustracji, czytanie tekstów, rozmowa o zabawach dzieci.

Dziecko:

- rozpozna i nazwie dzieci z różnych stron świata;

- dopasuje do postaci dziecka odpowiedni dom;

- opowie o strojach dzieci z różnych stron świata;

- przeczyta krótki tekst.

 

2.

 

GRA W ZIELONE – PODCHODY W LASKU GOLĘCIŃSKIM – 3.06.2008 r.

 

3.

„KOLOROWE ZABAWY DZIECIĘCE”

-          „Kolorowy pociąg” – inscenizacja utworu S. Daraszkiewicz w teatrzyku sylwet. Zapoznanie dzieci z treścią wiersza. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści utworu.

-          „Zabawa w pociąg” – zabawa do piosenki o pociągu z wykorzystaniem emblematów. Dzieci podzielone na 5 grup, każda grupa otrzymuje emblematy zgodne z treścią wiersza. Kolejno wsiadają do pociągu (tak, jak była mowa w inscenizacji) i bezpiecznie poruszają się po sali

-          Praca z ksiązką „Ja i liczby” s. 23. Przeliczanie, porównywanie i kolorowanie balonów, piłek, klocków.

-          Praca z książką „Ja i liczby” s. 43. Uzupełnianie zadań.

Dziecko:

- wymieni dzieci, które jadą w pociągu;

- rozpozna i nazwie narodowości dzieci umieszczonych na sylwetach;

- bezpiecznie porusza się po sali;

- porówna liczebność elementów w zbiorach.

 

Rozpoczęcie prób uroczystości – zakończenia przedszkola.

4.

„ZACZAROWANY DZIECIĘCY ŚWIAT”

-          „Zaczarowany świat” – słuchanie wiersza G. Koby.

-          Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 47. Układanie obrazka z części (elementy należy wyciąć z ramki).

-          Malowanie farbami plakatowymi zaczarowanego świata zgodnie z treścią wiersza. Zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie swoich prac. Zorganizowanie wystawy „zaczarowanych światów”.

Dziecko:

- opisze słowami zaczarowany świat;

- posłuży się farbami plakatowymi, prawidłowo przytrzyma pędzel;

- zwróci uwagę na estetykę wykonania pracy;

- ułoży obrazek składający się z kilku części.

 

5.

„1, 2, 3 PRZEDSZKOLAKI TO MY!”

-          Gry i zabawy z ruchowe podsumowujące tydzień święta dzieci w naszym Przedszkolu.. Zawody, konkursy, zabawy przy muzyce. Wywołanie radosnego nastroju.

Dziecko:

- aktywnie uczestniczy we wszystkich grach i zabawach.

 

 

ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE – WYJEŻDŻAMY NA WAKACJE (2 tygodnie)

 

1.

„ŻEGNAJ PRZEDSZKOLE”

-          „Żegnaj przedszkole” – słuchanie wiersza G. Koby. Swobodne wypowiedzi o treści wiersza. Rozmowa o całorocznym pobycie dzieci w przedszkolu, o zabawach dzieci, o czekających na nich wakacjach i o tym, że pójdą do szkoły

-          „Czym lubiły bawić się dziewczynki w przedszkolu?” – krzyżówka. obrazki: lis, maska, paleta, piłka, farby, rozwiązanie: lalka

-          „Skaczące piłeczki” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Naśladowanie piłeczek.

-          Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 63 oraz „Ja i litery” s. 51

Dziecko:

- powie co dzieci robią w przedszkolu,

- rozwiąże krzyżówkę;

- przeczyta prosty tekst.

 

2.

„WAKACYJNE WYJAZDY”

-          „Na kolonię – rozmowa z dziećmi o wakacyjnych wyjazdach wykorzystaniem wiersza G. Koby.

-          Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 44.

- czytanie tekstów.

-          „Wakacyjne drogowskazy” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Układanie z sylab drogowskazów – odczytywanie napisów na drogowskazach np.: Ma – zu – ry.

-          Praca z książką „Ja i liczby” s. 35. -kolorowanie okienek wg wzoru.

Dziecko:

- opowie o swoich wakacyjnych planach;

- z rozsypanki literowej ułoży wyrazy – drogowskazy;

- przeczyta prosty tekst.

 

 

3.

 

MIĘDZYPRZEDSZKOLNY TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ – 11.06.2008 r.

 

4.

„WAKACYJNA NOC CZERWCOWA”

-          „Wianki” – zabawa dydaktyczna. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, kształcenie logicznego myślenia, utrwalenie poznanych liter. Układanie kwiatów na wiankach wg kodu. Po ułożeniu odczytanie imienia dziewczynki – właścicielki wianka.

-          „Robienie wianków” – układanie kompozycji z kwiatów na paskach papieru, naklejanie ich. Zrobienie wystawy wianków

-          Praca z książką „Ja i liczby” s. 21. Rozmowa o ilustracji; rysowanie zgodnie z poleceniem.

-          Praca z książką „Ja i liczby” s. 52. Rozwiązywanie działań.

Dziecko:

- ułoży kwiaty zgodnie z kodem obrazkowym;

- odczyta imiona na wiankach;

- wykona samodzielnie wianek z kwiatów;

- rozwiąże działania w zakresie dodawania i odejmowania.

 

 

5.

„WIELKIE PAKOWANIE”

-          „Co zabieramy ze sobą na wakacje?” – krzyżówki: obrazki: parasol, lody, listek, cebula, burak, koperta; rozwiązanie: plecak obrazki: lampa, pomidor, lizak, serce, garnek, tort; rozwiązanie: aparat.

-          Wesołe zabawy przy muzyce – improwizacje taneczne.

-          Praca z ksiązką „Ja i litery” s. 53. Czytanie ze zrozumienie, rysowanie rozwiązań.

Dziecko:

- prawidłowo nazwie  obrazki (hasła) i rozwiąże krzyżówkę;

- przeczyta krótki tekst i zilustruje jego treść..

 

1.

„WAKACYJNA PODRÓŻ”

-          „Podróż przed nami” inscenizacja utworu B. Lewandowskiej, ukazanie dzieciom różnych miejsc w Polsce, gdzie dzieci będą na wakacjach. Opowiadanie własnymi słowami treści inscenizacji.

-          Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 56. Dokończenie rysowania tęczy.

-          Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 58 i 59. Rozwiązywanie zagadek; rysowanie rozwiązań

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin